Verplaatsen Map onder meer......

cooper

PCS Lid
Lid geworden
26 september 2020
Punten
63
OS
Windows Home 10
AV
Kaspersky internet security 2020
Hello,

Op mijn laptop staat Postvak IN - Outlook-Mail in Windows Home 10.
Ik wil een map verplaatsen naar mijn usb stick.
Deze Map staat onder:
Mappen
Postvak IN
Meer...
Als je op Meer... klikt dan kom je in de kolom waar je een nieuwe map kunt aanmaken, waarin je jouw toegezonden e-mailberichten kunt in opslaan.
Dat lukt prima maar ik wil de map met de e-mailberichten die daar staat kopiëren of verplaatsen naar mijn usb stick.
Dit lukt me niet. Kan iemand me daarmee helpen?
Dank bij voorbaat.
Grtz
cooper
[url=https://postimg.cc/nCY3FPMz][/URL]

Laatst bewerkt:
Ik stuur mijn mails door naar gmail en zet ze daar in de map prive, dan geraak je die nooit kwijt.
je kan dit eens proberen is gewoon slepen en loslaten
In jouw geval: USB-stick erin en openen, map maken waar je de mails in wilt bewaren. Venster wat kleiner maken, en outlook-venster ernaast neerzetten.Je hebt dus 2 vensters in je scherm zichtbaar: outlook en je USB-stick (verkenner) Nu kan je de mails selecteren in outlook en slepen naar je USB. Jammer genoeg kan je niet in een keer de hele map verplaatsen, maar je kan wel alle mailtjes uit de map in 1 keer selecteren (bovenste selecteren, shift indrukken (en ingedrukt houden)en dan de onderste selecteren). HEt hoeft dus niet per stuk ;-) Ik hoop dat dit werkt voor jou.
of

Dit lukt me niet. Kan iemand me daarmee helpen?
Beste methode, gebruik Mailstore Home.
Deze is hier te downloaden:

Je kunt die ook in het Nederlands zetten. Deze maakt een backup van alle mappen die je wilt, standaard neemt hij vuilnisbak niet mee en verzonden items dacht ik ook niet.
Gemakkelijk te backuppen. Hij maakt een directory met een database aan en die kun je eenvoudig op een externe harde schijf of usb stick zetten. Het leuke hiervan is dat je dan ook nog in oude mails kunt zoeken via dat programma.

Maak een map aan op bureaublad
je berichten die je naar die map wilt kan je opslaan bijvoorbeeld naar je map documenten
opslaan doe je wel een voor een,daarna open je de verkenner en de map documenten
verkenner moet je wel verkleinen waardoor je de map op het bureaublad ziet staan
sleep ze een voor een naar de map en laat je muisknop los
kijk dan maar eens je mailbericht moet erin staan,eenmaal voltooid dan kan je de map naar je usb stick kopieren het werkt
getest ik heb een bericht in mijn microsoft outlook opgeslagen in mijn documenten en die versleept naar de map en de bericht stond erin
probeer dat al maar eens.

In verband met # 3

E-mail archiveren met MailStore

Met het gratis programma MailStore archiveert u in een handomdraai uw e-mail. Na het aanbrengen van de juiste instellingen bent u met één druk op de knop klaar.

Even naar gekeken deze is ook betalend?
Als ik zeg gratis dan is het gratis. Beetje meer vertrouwen hebben. Waar jij naar kijkt is de -server- en die heb je niet nodig. Je gaat toch zelf geen mailstore server draaien?
Dus even wat beter kijken en geen verwarring zaaien. Het is GRATIS.

Ter info, ik heb hem zelf hier thuis ook draaien die Mailstore Home.

Ter info, ik heb hem zelf hier thuis ook draaien die Mailstore Home.
blijkbaar dan toch niet goed gelezen,als het in een nederlandse taal had geweest in plaats van enkel duits/engels dan had ik het begrepen.dus hiervoor dan blijkbaar mijn excuses @Black Tiger

in plaats van enkel duits/engels dan had ik het begrepen.
Installeer de add-on

Google Translator for Firefox​

Dan heb je maar rechtsklikken en je vertaald naar NL
Zo doe ik;)

ik vermoed niet dat iemand dat gaat betalen, aangezien het ook op een andere manier kan( bericht 6#)
getest en werkt
Mailstore server is voor bedrijven, en dus betaald. Het idee is dat je daarmee alle mails centraal archiveert en doorzoekbaar maakt.

Voor bedrijven die veel met mail doen is het een goede optie om de mailserver te ontlasten en je weet ook redelijk zeker dat je een goed archief hebt.

Mailstore server is voor bedrijven, en dus betaald. Het idee is dat je daarmee alle mails centraal archiveert en doorzoekbaar maakt.

Voor bedrijven die veel met mail doen is het een goede optie om de mailserver te ontlasten en je weet ook redelijk zeker dat je een goed archief hebt.
nogmaals mijn excuses voor deze ongemak tja had het in engels het niet zo goed begrepen vandaar deze misverstand,en bedankt D,anvers voor de tip die add-on kan je wel inderdaad uit de noot helpen, maar de vertaling strookt ook helemaal niet met de werkelijke uitleg?Maar goed het helpt een mens/en wel vooruit?
In mijn vorige berichten voor dit kleine misverstand heb ik een oplossing aangeboden, en heb deze eerst zelf getest voor ik het schreef en was een succes en staat op mijn usb stick met alle mails erin, op die manier kan je ze ook bewaren?

op die manier kan je ze ook bewaren?
Jazeker dat is ook een oplossing. Ligt er maar aan wat men wil.
Het zijn beide goede oplossingen. Jouw oplossing zal vermoedelijke en backup generen die wat kleiner is.

De oplossing van Mailstore Home is dat je eenvoudiger de mails kunt doorzoeken en het is compatible met alle bestanden mail, zowel clients alsook offline mail zoals Outlook/hotmail en Gmail en zo.
Nadeel is dat het iets meer ruimte in beslag zal nemen, alhoewel dat reuze mee valt.
Voorbeeld, mijn mail backup van 2015-2019, inclusief alle verzonden items van 28 mail adressen, inclusief zakelijk mail en nog wat aparte folders is 1,4 GB groot.

Maar het zijn beiden mogelijkheden, beiden kunnen op een USB stick en men kan dan zelf kiezen hoe men ze bewaren wil.

Inderdaad @Black Tiger die van jou is ook een hele goede oplossing, helaas heb ik het daar verkeerd begrepen.Nu is het maar aan de topicstarter wat hij ermee gaat doen aan hem de keuze.

Vriendelijk dank voor de aangeboden oplossingen.
Ik heb ondertussen de MailStoreHomeSetup - 22.1.0.20583 exe 7 z Setup SFX gedownload.

Wat Pinokio voorstelde lukt bij mij niet. Als ik eerst het scherm met de inhoud van mijn usb stick open waarop ik een nieuwe lege map heb gemaakt, en daarna mijn scherm open met Postvak IN - Outlook staan beide schermen (verkleinen) goed naast elkaar afgebeeld.

Daarna open ik de map met al mijn e-mailberichten die ik wil overbrengen naar de map op de usb stick. Dus ik zie nu de email-berichten staan die ik wil verplaatsen, en klik op de bovenstaande e-mail om deze te selecteren zoals is beschreven door Pinokio.

Hier loopt het fout. Van zo gauw ik klik op het e-mailbericht om het te selecteren valt het scherm daarnaast waarop de usb stick staat met de nieuwe map weg. Telkens opnieuw hetzelfde liedje . Ik selecteer een email-bericht aan de linkerzijde onder Postvak IN - Outlook ,en het scherm met de usb inhoud waarop de nieuwe map staat aan de rechterzijde verdwijnt.

Ik heb het dus anders opgelost.
Ik heb alle email-berichten die ik wil opslaan in een nieuwe map eerst geopend in mijn Postvak IN .

Daarna heb ik ieder email-bericht geselecteerd, gekopieerd en elk email-bericht opgeslagen in Document-WordPad.
Vervolgens heb het document in WordPad opgeslagen als een document *.rtf ,en dat heb ik opgeslagen in een nieuwe map die op de usb stick staat.

Het is omslachtig maar het werkt wel.

In het vervolg zal ik dus MailStore gebruiken om mijn e-mailberichten veilig te stellen op een usb stick.
grtz
cooper (y)

Inderdaad op een wordpad of kladblok gaat ook.Maar dan heb je wel iets niet goed gedaan eerst je berichten opslaan in je bv document en daarna pas kan je ze verslepen.

je maakt een map aan op je bureaublad,geef deze een titel, sleep deze een beetje naar rechts.
dan moet je eerst u berichten opslaan in je documenten,deze staan in je verkenner.
dan moet je eerst u venster minaliseren (verkleinen)zodaning dat je beide ziet staan bericht en map.
sleep je bericht van uit je documenten naar de map die op je bureaublad staat,let wel dat je pijltje op de map staat en laat dan los
je bericht staat in de map maar niet meer in je documenten map
dit doe je met alle berichten en klaar, hopelijk nu goed uitgelegd
die laatste regel is een emailbericht kan je lezen bij type, en rechts staat de map
links onder zie je een v dan staat je bericht erin, als je berichten er allemaal instaat verplaats je die map naar u usb stick
625e572330d66-Schermafbeelding_2022-04-19_074608.png

Laatst bewerkt:
Cooper let op in je afbeeldingen staat je emailadres openbaar!Denk aan de spam!

Terug
Bovenaan Onderaan