Verkiezingen

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
2 augustus 2016
Waarderingsscore
6.990
Punten
113
Leeftijd
70
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender
FW
Windows Firewall
15 maart is een woensdag en dan kunnnen we we weer naar de stembus.
Hierover bericht ZeroHedge - het verhaaltje vind ik het standaard verhaaltje hou buitenlanders naar deze verkiezingen kijken.

Maar de commentaren zijn leuk: Whopper Goldberg is een van hen en blijkt een 70 jarige Nederlander in het buitenland te zijn.

Waar: The Complete Preview Of The March 15 Dutch General Election

Ik helaas het debat gemist.
Want schijnbaar heb ik iets gemist:

58bd50b8a2946-C6Ly6QkXQAIykfS.jpg

C6Ly6QkXQAIykfS.jpg

Jullie moeten op een woensdag , midden in de week naar de stembus . Hoe word dat in Nederland dan geregeld , want dit is toch een werkdag in de week ? Hier in België gaan wij altijd op zondag naar de stembus .

Hier in Nederland wordt al eeuwen op de woensdag gestemd.
Ik doe dat in een Speeltuin, op vijf minuten lopen van mijn werk.
Stembureaus staan er overal in het land - zelfs in grote spoorwegstations.
Want dat is wel veranderd - je hoeft niet meer naar een van te voren vastgepind stembureau.

En dan denken sommigen dat we hier een probleem met die andere religie hebben?

France's Death Spiral

Het gaat voor mij nog wel een lastige keuze worden. Ik probeer er wel zoveel mogelijk over te volgen.
De VVD heeft zich wel behoorlijk ongeloofwaardig gemaakt, al doet Mark sommige dingen ook wel weer goed.
Alle partijen beloven vanalles. Maar het moet ook waar gemaakt kunnen worden.
Elke partij heeft zo zijn voor en na delen.

Ik ben ook nog zwevende.
En VVD wordt het absouut niet met de beloofde 11,5 miljard die aan de werkenden wordt wordt gegeven over de rug van alle armen, chronisch zieken en de ouderen (ongetwijwijfeld wordt er weer een greep gedaan in de AOW-kas - net zo als eerder met de vijf miljard die Rutte weggaf aan de werkenden).
Zo zorg je er namelijk ook voor, dat er er geen terugkeer kan zijn naar een pensioen gaan met 65 jaar.

Peter Vandermeersch(belg lol) Hoofdredacteur NRC.
Gaf zijn voorspelling op Canvas de afspraak.
Geert wint dan Rutte ...maar niemand wil met Geert samenwerken!
Veel succes....buurmannen :rolleyes:
mvg
Danvers

Ik vermoed straks een coalitie VVD/D66/CDA en gedoogsteun van de PVV.

Als je het record wil breken zonder regering dat is 541 dagen
Mvg
Danvers

Bij jullie een aantal jaren geleden is het niet?

Het was in ieder geval een bijzonder bizarre voorstelling van de politici bij jullie.
Bij ons is er steeds meer spraken van versnippering in het parlement.
Maar aan een kiesdrempel wil men niet vanwege onder meer de SGP.

Maar aan een kiesdrempel wil men niet vanwege onder meer de SGP.
Ik denk ook niet dat dat gewenst is, en dat kan natuurlijk in het voor of nadeel zijn, dat snap ik wel.
Maar als dat gebeurt zijn we helemaal het haasje vrees ik.
Het haasje zijn we even wel toch, want er wordt toch weer als vanouds gestemd.
Dit land is gedoemd, net als zweden, ook een knikkende knieën land, wat al helemaal naar de gallemiezen is.
Nederland wordt ook bewust naar de gallemiezen geholpen!

Dat zeggen we hier wel, als iets helemaal kapot is

mvrgr
Paul

Ik begrijp de woorden van Prutser.
Kijk naar grotere geheel, zoals de EU - dit is in feite de opvolger van Sovjet Rusland - maar dan wel een opvolger met een machtelozer parlement dan de Sovjets hadden!

Oh, ik merk dat ik de reactie van danvers verkeert begrepen heb, dat overkomt mij vaker. Of dat aan mij ligt of aan de ander, weet ik niet, maar goed.
Maar zo zie ik het. Als het beleid hier niet drastisch veranderd op allerlei fronten, gaat het finaal mis met ons ééns zo mooi Nederland

Oh, ik merk dat ik de reactie van danvers verkeert begrepen heb, dat overkomt mij vaker. Of dat aan mij ligt of aan de ander, weet ik niet, maar goed.
Maar zo zie ik het. Als het beleid hier niet drastisch veranderd op allerlei fronten, gaat het finaal mis met ons ééns zo mooi Nederland

Terug
Bovenaan Onderaan