Verbannen - maar kan gewoon inloggen

Verbannen - maar kan gewoon inloggen

Administrator
Teamlid
Ik heb op Zorin NL Forum een heel rare vermelding.

64143b0f5a282-Opera_Momentopname_2023-03-17_013129_zorin-os-nederlands-en-andere-distros.be.png

Op de website van StopForumSpan kan mijn IP-adres niet gevonden worden en ik kan gewoon inloggen.

Ik vrees echter, dat iedereen die de site bezoekt, die melding krijgt.
De existentie StopForumSpam is voor het moment uitgeschakeld.

Administrator
Teamlid
@Roxmarie - ik heb nog geen enkel idee waar die melding vandaan kwam.
De melding zelf is even na twaalf uur vannacht er gekomen....
Na inloggen bleek ik de enige op het forum te zijn, geen enkele bezoeker was er.
Daarom ook dat ik vermoedde dat iedereen die melding kreeg!

PCS Lid
Er klopt inderdaad niets van, want het is nog geen 14 april 2023, 00:45 uur.
Daarmee wordt bedoeld dat de bezoeker van dat forum een ban zou hebben van 4 weken. Vanaf vandaag (17 maart) tot 14 april is immers 4 weken.
Maar dat kwam door een niet goed werkende extensie volgens Abraham54, en die extensie is voorlopig uitgeschakeld.

heb je gemerkt dat Zorin NL Forum mobiel ook razendsnel is?
Ik houd me daar niet zo mee bezig. Ik bezoek forums (eigenlijk alle websites) bij voorkeur via mijn desktop pc. Het was toeval dat ik op de link naar het Zorin forum klikte, terwijl ik met mijn iPhone op dat moment buiten bereik van mijn wifi was.
En ik kan niet zeggen dat het Zorin forum mobiel sneller werkt dan welke andere website ook. Ik merk af en toe wel verschil, maar dat komt dan vooral doordat mijn 4G verbinding op dat moment en op die plek niet erg sterk is (slechts 1 streepje).

PCS Lid
Maar dat kwam door een niet goed werkende extensie volgens Abraham54, en die extensie is voorlopig uitgeschakeld.
Alweer? Het gebeurt wel vaker dat extensies rare dingen veroorzaken, ook hier.
Misschien verstandig om een goed draaiend forum ook gewoon te laten draaien zoals het is, zoals ook het verzoek was van de gebruikers op dat forum.
Zonder dus weer onnodige extensies er in te pleuren, die dan desgewenst ook tot problemen leiden.

Moderator
Teamlid
Moderator
Of doe het eerst in een test kopie van de website. Er is een reden dat bedrijven aparte test, acceptatie en productie omgevingen hebben.

ik weet het niet zeker, maar hebben we die discussie ook niet eens hier gehad?

PCS Lid
Er zou niets veranderen, ondertussen is de hele website "verbouwt" en krijg ik daar als geregistreerd lid ook nog een mail over. Die nog net niet in de spambak gekomen is. (maar wel als mogelijk spam) gemarkeerd is door gmail.
ik weet het niet zeker, maar hebben we die discussie ook niet eens hier gehad?
yep.

Administrator
Teamlid
Dat de hele website verbouwd is, niet waar en lijkt maar zo.
Maar er zijn wel verandering gekomen in de indeling, om die efficiënter te maken.
Zo was er een apart forum voor vragen over Zorin en Andere Linux versies.
Dat forum is verdwenen en beide vragen staan nu in beide fora, wat veel logischer is.
En er zijn fora erbij gekomen, waardoor op termijn het makkelijker is specifieke onderwerpen makkelijker te vinden.
En het archief is verplaatst naar informatie, stond eerst in het Zorin forum.
Verder duurde het even eer ik een goede naam voor forum had gevonden.
Het forum is voor het originele forum in Ierland nu eenmaal een onofficieel Zorin forum!

PCS Lid
Het heette toch ook het Nederlands onofficiële Zorin forum (Zorin OS Nederlands Forum - Forumoverzicht  zo staat hij bij mij nu in Firefox )
of zo iets, duidelijk, dus ik kan niet anders zeggen dat het totaal anders geworden is, en dat het forum spook (wat vreemde dingen betreft) nu ook daar ronddoolt.

Wat niet wil zeggen dat jij dat bent. Maar er gebeuren daar net als hier rare dingen qua forum software e.d
Vreemde tekens, niet kunnen inloggen, berichten die naar het archief worden gezet (al dan niet terecht), net als hier.

Administrator
Teamlid
Zoals nu de naam is met als ondertitel o.a community - dat is misschien even wennen.
Binnenkort maak ik een nieuw domein aan met de oude domeinnaam als rederect naar het nieuwe domein.

Bovenaan Onderaan