• Welkom op Computerforum PiepComp Support
    Wij doen niet aan verstoppertje spelen, als gast kunt u alle discussies helemaal volgen.
    Leuker wordt het voor u, indien u als lid met ons meedoet: kom er ook bij!

XenForo Veranderingen voor bezoekers op het NCF

Black Tiger

Moderator
Teamlid
Waarderingsscore
650
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Dat men wel of niet kunnen zoeken onvriendelijk vindt is een persoonlijke mening.
Ik vind het onvriendelijk als mensen alleen maar komen zoeken en niet eens de kleine moeite willen nemen om te registreren. Dus voor beide standpunten is wel iets te zeggen.

Het enige wat ik wel apart vind is dat ze zo'n wijziging gaan doorvoeren terwijl je juist een pauze neemt. Dat had men ook wel eerder kunnen aangeven.

Abraham54

Admin
Teamlid
Waarderingsscore
3.721
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
In de komende XenForo 2.2 versie zit een heel nieuwe mogelijkheid, die ingeschakeld kan worden:

gouwepeer

Gewaarderd
Teamlid
Waarderingsscore
302
OS
Ubuntu
FW
ufw
Ik vrees dat vooral spammers daar dankbaar gebruik van willen maken.

Abraham54

Admin
Teamlid
Waarderingsscore
3.721
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
Waarom die vrees.
Spammers die bekend zijn komen niet eens door de registratie heen!

Black Tiger

Moderator
Teamlid
Waarderingsscore
650
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
In de komende XenForo 2.2 versie zit een heel nieuwe mogelijkheid, die ingeschakeld kan worden:
Die mogelijkheid is al aanwezig in Invision 4.x momenteel. Werkt ietsie anders momenteel volgens mij. Zou ik nog even moeten opzoeken, heb dat meteen uitgeschakeld.

Spammers die bekend zijn komen niet eens door de registratie heen!
Klopt, maar ik vind dit een nog veel onvriendelijkere mogelijkheid dan zoeken uitschakelen voor gasten. Met deze laat je gasten namelijk eerst moeite doen een bericht te schrijven en dan zijn ze klaar en blijkt dat ze het pas kunnen posten na registratie. Moeite doen zonder dat je weet dat je toch moet registreren.

Abraham54

Admin
Teamlid
Waarderingsscore
3.721
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
We zullen zien, nog is XF 2.2 niet uit.

Maxstar

VIP
Waarderingsscore
17
OS
Windows 10
AV
Emsisoft Anti-Malware
Leuk draadje met veel inzichten en meningen, maar het limiteren van mogelijkheden als gast, past men (op internet) in allerlei vormen toe. Neem nu de reguliere kranten, veel content staat tegenwoordig achter een (hard-coded) betaalmuur, of het kunnen reageren is een premium feature voor betalende leden, om maar een dwarsstraat te noemen.

Wat dat betreft is menig forum veel openlijker, de enige drempel is registreren. Uitzonderingen daargelaten, er zijn ook fora die een topic limiteren tot het bekijken van de startpost, maar niet de reacties en/of de uiteindelijke oplossing.

Als iemand écht op zoek is naar een mogelijke oplossing, nodigt dit wel uit tot registratie en mogelijk vervolg in deelname. Dit in tegenstelling tot een forum waar die persoon afhaakt omdat hij/zij de gewenste oplossing niet vindt?

Volledige toegang tot content / beperkte toegang tot content geven, kent in zekere zin voor- en nadelen. :)

Abraham54

Admin
Teamlid
Waarderingsscore
3.721
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
Ook op dit forum zijn er onderdelen die niet openstaan voor gasten/bezoekers.
Zo is het voor gasten/bezoekers niet mogelijk, om bestanden uit de map Software downloads voor Windows te verkrijgen.
Dat is voorbehouden aan de leden van dit forum.
Dit als voorbeeld wat niet kan voor gasten/bezoekers op dit forum.

Maar alles wat verder door leden gepost is/wordt blijft bereikbaar.
Ook de ledenprofielen zijn normaal bereikbaar, tenzij een lid dit in zijn/haar eigen voorkeursinstellingen heeft uitgeschakeld.
Zoeken zal niet beknot worden en ik herhaal nogmaals, er komt hier geen reclame.

gouwepeer

Gewaarderd
Teamlid
Waarderingsscore
302
OS
Ubuntu
FW
ufw
Zelf heb ik mijn forum ook grotendeels open voor gasten, al is het "leden" deel alleen voor ingelogde gebruikers te zien. Daarnaast heb ik ook nog een "vaste leden" groep waarbij ik leden kan uitnodigen zoals in Facebook groepen.
Leden profielen heb ik wel afgeschermd voor gasten.

Bovenaan Onderaan