Veiligste Windows ooit.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 12
  • Weergaven 738
Microsoft plant met de Creators update 3 in de herfst van dit jaar de veiligste Windows 10 ooit te kunnen aanbieden.

MS wil dit doen middels nog weer een verbetering van Windows Defender en de integratie van EMET - Enhanced Mitigation Experience Toolkit - een anti-exploit-tool.

Welke Windows 10 versies uitgevoerd gaan worden met een geïntegreerd EMET is nog niet beslist.

Door de integratie van EMET in Windows zelf is het updateproces daarvan ook meteen goed geregeld.
In ieder geval zal Windows 10 straks inderdaad een heel pak veiliger zijn.

Wil je thans al dat anti-exploit-tool in Windows 10 gaan gebruiken, dan is versie 5.5.2 zonder meer geschikt voor Windows 10 (en Windows 8 en Windows 7 benevens Server 2003, -2008 en -2012) download en installeer dan EMET 5.5.2
http://Version 5.5.2
In dit blog wordt dit alles besproken.

Zodra ik uitgevonden heb wat een anti-exploit-tool is, ga ik er over nadenken.

Ik heb het uitgezocht en ik denk dat ik maar vrolijk afwacht of mijn Windows 10 versie in de prijzen valt bij Microsoft. Zo niet, dan zie ik wel weer.

Het is dan ook nog geen herfst nietwaar.
Oftewel - het duurt nog wel even aleer de Creators Update 3 beschikbaar komt.
En het is af te wachten of ook de Windows 10 Home versie deze beveiliging krijgt of dat deze eerst geïmplementeerd wordt in de zakelijke en bedrijfsversies van Windows 10.

Desalniettemin is het aanbevolen voor elke Windows 10 gebruiker om EMET erbij te nemen.
Je maakt Windows daarmee echt een stukje veiliger.
Zo bewaakt in mijn Windows EMET bijvoorbeeld ook Firefox.

In mijn hoofdbericht vind je de link!

Nee, jammer genoeg is het nog geen herfst!! Maar als ik nu EMET download en Microsoft besluit in die herfst om mij te verblijden met die nieuwe Windows 10 versie, is dat dan geen bezwaar? Ziet zo'n update dat je het al hebt? En gaat er dan niets mis?

En ik lees regelmatig Tweakers en daar zijn ze niet zo positief. Maar dat zegt natuurlijk niet alles.

Laatst bewerkt:
EMET is gratis en geen trial!

Toska bedoelt dat die download-link niet actief is.

Hehe, waarom in de originele posting dat fout is gegaan begrijp ik niet. maar is nu gerepareerd.

We zullen moeten afwachten wat er in de herfst allemaal met Windows gaat gebeuren. Wel is het van groot belang eerst te testen alvorens de update in de "live" omgeving te implementeren.

Terug
Bovenaan Onderaan