Veel inkomende mail als Spam aangemerkt

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Najsnarf
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 5
  • Weergaven 633

Najsnarf

PCS Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Berichten
2.734
Waarderingsscore
396
Punten
83
OS
W11pro
AV
MBAM en Windows
Sinds een week of twee verdwijnt veel inkomende mail in mijn spam-box, met name van mai lVan NRC-Handelsblad 3 x per dag. Weliswaar nu alsnog in de spambox aangegeven dat het van een veilige afzender komt, maar hoe los ik dat correct op? Ergens is er iets "te streng" ingesteld.
 
Worden e-mails bij jou nog steeds via jouw zoons server behandelt?
 
Inderdaad gebruik ik bij de NRC het afgeleide emailadres fj@..... .nl, maar een vraag naar de NRC gaf dit antwoord

"Hartelijk dank voor uw bericht. Momenteel staat ons e-mailadres op de spamlijst van Spamhaus waardoor op meerdere maildomeinen onze nieuwsbrieven en andere geautomatiseerde e-mails niet aankomen. Wij zijn druk bezig om ons e-mailadres van deze lijst af te krijgen, maar dat is helaas niet per ommegaande geregeld. Onze excuses voor dit ongemak.

Om die reden zult u op het huidige e-mailadres tot nader order geen nieuwsbrief ontvangen. Het is wel mogelijk om u in te schrijven met een ander e-mailadres. De grotere e-maildomeinen als bijvoorbeeld Hotmail en Gmail hebben geen last van deze blokkade.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice NRC Media"
einde citaat
Vandaag kwam er wel ééntje door, en ook had ik mijn emailadres voor de NRC gewijzigd naar mijn GMail adres. Maar daar kwam nog niks in (gebruik ik eigenlijk niet). Maar is er niet ergens een "schuifje" waarmee ik veiligheidsinstellingen kan aanpassen, of is dat voor wat anders?
 
Dit los jij zelf bijna niet op.

Het probleem ligt bij de NRC, de internet provider of de mail service provider die NRC gebruikt. Zij moeten het oplossen.

Je zoon zou, zonder dat ik weet wat voor mailserver of spam filter hij gebruikt, in theorie het IP adres of de IP reeks van NRC kunnen whitelisten, zodat het weer goed gaat. Maar omdat de mail wel binnenkomt zou ik dat niet doen.

Het beste is gewoon afwachten.

BTW, emailadressen staan nooit op een spam lijst, het gaat altijd om het ipadres van de server. Dat heeft die helpdesk fout.
 
Dit los jij zelf bijna niet op.

Het probleem ligt bij de NRC, de internet provider of de mail service provider die NRC gebruikt. Zij moeten het oplossen.
binnenkomt

BTW, emailadressen staan nooit op een spam lijst, het gaat altijd om het ipadres van de server. Dat heeft die helpdesk fout.
Ze hebben bij het NRC, niet zulke specialisten als hier. 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan