VaultWiki

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Vinden jullie het leuk als er een WiKi onderdeel bij dit forum komt, alwaar je kan samenwerken om tot een publicatie voor onze WiKi kan komen?

O jee, het is vast heel leuk!! Maar....... wie of wat is WiKi?

VaultWiki - als dat leuk wordt gebbruikt dan wordt het een soort van encyclopedie op dit forum.
Je kan dus eigenlijk van alles erin posten - vermits je het interessant vind om te delen.
WiKi's maken het mogelijk met meerderen aan een artikel te werken, zodat je tot een mooi en leuk geheel kan worden.
Onderwerpen zijn er genoeg.
Gebieden: Windows, Linux, Computer, Computergeschiedenies, wat drijft jou als lid van een forum en ga zo maar door.

Ik zie het wel zitten,hoor. Het lijkt te worden zoals ik al begreep. Maar het staat of valt met genoeg inbreng van ons, dat is duidelijk. Hoewel niet iedereen verwoed aan de slag hoeft, mag het geen encyclopedie voor 1 of 2 personen worden. Want dat is Wikipedia ook niet, en dat is dan onze grote broer (hm, of zuster!).

Wil dat zeggen dat alle "gepinde" items bovenaan in elk topic worden verplaatst naar die encyclopedie (onder dezelfde topic naam, enz)? Dat zou wel handig zijn want nu staan er in sommige topics (ook op het NCF) veel gepinde items alvorens je de nieuwe items kan zien. Op de vaste pc (groot scherm) is dit niet zo erg maar op de tablet krijg je op den duur wel veel scroll-werk. Zo'n Vault-wiki zou hier wel een leuke oplossing voor kunnen bieden.

Eigenlijk een vervanging voor de persoonlijke blogs , ja dat zou ik wel intressant vinden .

Als ik VaultWiki aanschaf - dan wordt VaultWiki waarschijnlijk onder de nieuw te activeren Home-tab genest.

Ik ben niet zo van "small talk". VaultWiki lijkt me meer bedoelt voor serieuze artikelen: in dit geval dus met computer en ICT gerelateerde items.
In dat geval lijkt het me een geschiktere kandidaat dan het onderdeel Blogs.

Terug
Bovenaan Onderaan