• De community van 'PiepComp Support - dat andere PC-Helpforum' staat voor u klaar, om hulp bij computerproblemen te geven,
    zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes, updateproblemen en nog veel meer!

Discussie "Vanuit de grondwet.... Naar Algoritmes"

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
1.868
Punten
113
Leeftijd
65
"Vanuit de grondwet.... Naar Algoritmes"

Commentaar van Aldous Huxley:

Voor degenen die te onwetend zijn of te vol van cognitieve dissonantie, is hier een korte verduidelijking voor u....

Het is zaterdagochtend en ik wil graag vroeg opstaan, dus ik had mijn iPhone-wekker zo ingesteld dat ik om 5 uur
's morgens wakker werd. (Apple weet nu hoe laat ik wakker werd). Ik pak mijn iPhone en ga naar de keuken en zet het
koffiezetapparaat aan (het informeert draadloos verschillende andere keukenapparaten, Alexa en mijn iPhone geven dit ook
aan). Ik open de koelkast (deze stuurt een signaal naar andere keukenapparatuur en mijn iPhone) en pak een paar spullen.
Yoghurt, sinaasappelsap, wat bosbessen. Toen ik de deur van de koelkast sloot, werd het RFID-signaal op de pakjes die ik had
meegenomen door de koelkast gelezen zodat hij weet wat er was verwijderd en hoe laat. Nu weten Apple en anderen, met
bijna zekerheid, wie de koelkast gebruikte, wie er in de koelkast zat en wat eruit gehaald werd. (Oké, ik denk dat je het punt
van "ontbijt in de nieuwe tijd" begrijpt, dus laten we verder gaan.)

Ik ga naar mijn kast en pak een blauwe spijkerbroek met een knoop in de schoenengordel. Elk heeft een RFID van de winkel
waar ik die heb gekocht, net als mijn schoonmakers die een zeer kleine RFID-barcode op elk onderdeel hebben geplaatst
voor het bijhouden van de gegevens. Beide signalen worden gevolgd door mijn iPhone, wifi-signalen, keukenapparatuur, enz.
De keukenapparatuur snuffelt nog steeds naar me, zodat ze mijn tracking-informatie kunnen verkopen aan andere retailers.
Het lijkt erop, dat als je een magnetron koopt voor honderden dollars, dat je dan een enorme korting moet krijgen,
als u te horen krijgt dat het apparaat u gaat bespioneren om uw activiteiten te verkopen, of u moet op zijn minst de keuze moet
krijgen, dat er geen spionage plaatsvind. Het lijkt erop dat elk ding dat ik koop, met mijn hard verdiende geld, nu geld verdient
aan mij. Maar ik dwaal af.

Hoe dan ook, ik ga naar de kelder en elke deur heeft een sensor van mijn eigen beveiliging. Het kan elke deur die opent en infrarood
bewegingen volgen. Het volgt me via deuropeningen naar de kelder en de bewegingssensor volgt mijn bewegingen. Ik open mijn kluis
en pak mijn pistool en ga naar mijn voertuig. Met de koelkast, magnetron, koffiezetapparaat, deuren en bewegingssensoren, iPhone,
Alexa en tal van andere dingen die me nu volgen, raakt mijn auto nu betrokken. Het handenvrije gedeelte van mijn
entertainmentsysteem herkent mij en mijn stem. De auto start en het zwarte doosje, gps, telefoonsysteem zijn allemaal op mij als een
bloedhond. Ik word gevolgd naar elke locatie waar ik ga, elke verkeerscamera en elk licht waar ik stop. Elk liedje dat ik ook luister, of het
nu triest of vrolijk is, wordt aangeduid, gearchiveerd, geregistreerd. Ik kom in de buurt van bedrijven en al mijn gegevens worden met
hen en naar hun eigen beveiligingscamera's gedeeld. Toch denk ik dat niemand weet waar ik ben, waar ik naartoe ga, waar ik naar luister,
waar ik naar luister, wat ik denk of wat ik ga doen.

Ik genoot echt van mijn weekend en keek er naar uit om een goede tijd door te brengen met mijn vrouw en kinderen.

De afgelopen week, een stressvolle week, had ik behoefte naar wat ontspannende tijd in het bos. Ik had besloten om een korte wandeling
te maken. Ik had mijn pistool meegebracht omdat het coyote-broedseizoen was en ze kunnen agressief worden. Terwijl ik over de bijna
verlaten landweg reed, zie ik blauwe lichten in mijn achteruitkijkspiegel. Ik stopte. Een luide luidspreker komt aan en eist dat ik het pistool
uit de auto gooi en langzaam naar buiten stap. Ik heb niets verkeerds gedaan en begrijp het niet en wil zeker niet mijn bijna verroeste
revolver van $7.500,22 krabben. Ik heb een vergunning en ben geen bedreiging.

Dus besloot ik de deur te openen en het laatste wat ik me herinner voordat ik werd doodgeschoten, was een luid gebonk.
Het resultaat van het onderzoek en het verhaal in de media was dat ze "wisten" dat ik een stressvolle week had en dat ik van
plan was om iemand of mijzelf pijn te doen.
En dat ik in plaats daarvan ervoor had gekozen om "door de politie te sterven".
Ook al had ik mijn vrouw en kinderen een briefje achtergelaten waarin ik zei dat ik ging wandelen en mijn revolver mee zou nemen
voor het geval dat de coyotes in overvloed aanwezig waren sinds de jacht verboden was en hoeveel ik van ze hield en er naar uitkeek
om ze op te pikken over een paar uur om naar de lokale stadsmarkt te gaan. Nou, dat werd bijna genegeerd en uitgelegd.
Het paste niet in het verhaal dat geweren slecht zijn en dat de mensenzijn op de grens minimaal instabiel zijn, die deze bezitten en
ze hebben en zelfs leuk vinden, .

Wat niemand vroeg, hoe de officier "wist" dat ik een pistool had? "Waarom" vond de officier dat ik op dat moment een bedreiging was
door een stressvolle week? Een van de vragen die ik me gesteld heb.

Het maakte niet uit, ik was dood, mijn familie verloor, het leven van mijn kinderen veranderde voor altijd en mijn reputatie als een gekke
man met een geweer zal mijn familie voor altijd volgen en hen negatief beïnvloeden tot ze sterven. Wanneer anderen dit voorbeeld zien,
zullen ze allemaal, zoals rang en dossier, verstijven en de lijn van naleving voor zeker ze willen niet een soortgelijke situationele kwestie
of resultaat, omdat ze allemaal diep van binnenuit beseffen dat ze worden gevolgd, maar ze negeren het omdat Clash of Clans
gewoon zo verslavend is en geeft je iets te doen voor de 38 seconden dat je alleen in het openbaar moet doen tijdens het wachten op
vrienden om hun auto te parkeren.

Welkom in je nieuwe leven en land, gecontroleerd door algoritmen vs de Grondwet. Hopelijk krijg je er echt een volle mond vol van,
zodat je er ziek van wordt. Je verdient het allemaal.

Vertaald met behulp van DeepLinq
Bron:

Bovenaan Onderaan