Van W10 naar W11 (op oudere computers)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Najsnarf
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 17
  • Weergaven 1110

Najsnarf

PCS Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
394
Punten
83
OS
W11pro
AV
MBAM en Windows
Het verbaast mij dat er wel op YouTube (maar dan vaak rap en meestal slecht verstaanbaar) Engels instructies te vinden zijn hoe je met 3 (drie) simpele opdrachten in cmd command als administrator van W10 naar W11 kan overstappen op een "niet geschikte" computer.. Deze instructies (nog) niet in het Nederlands gevonden, terwijl het - als je het door hebt - echt heel simpel is. En ik heb dat nu getimed: 35 minuten. Belangstelling?

aanvullende vraag: heeft er iemand überhaupt al eens W 10 met die simpele cmd-handelingen omgezet in W 11? En waar haalde je de instructies vandaan?

Ik denk dat Rufus makkelijker is.

al verschillende malen toegepast, deze methode is echt TOP! één ding nodig: de iso.
geen Rufus, geen Ventoy, geen register aanpassing nodig gewoon puur natuur met de iso van Microsoft.

een iso mounten .... drie à vier regels in cmd typen, neemt veel minder tijd in beslag dan het maken van een Rufus stick.
zet die regels in een kladblok, voer een copy/paste uit ... nog sneller.

iso op bureablad
Dubbelklik hierop en de ISO opent zich, noteer de (virtuele) schijfle$er (= hier D)
Open nu cmd als administrator en schrijf D: ( 'letter D met : ' + enter
4. Tik vervolgens “ dir “ (zonderaanhalingstekens…) & weer enter
5. Er komt een venster met een aantal teksten (= inhoud van de ISO!) en weer enter
6. Tik cd sources & klik weer op enter-toets (let op spatie tussen cd & sources)
7. Tik “setupprep.exe (SPATIE!) /product (SPATIE)! Server” (let ook op forward slash!)

dus: setupprep.exe /product server

8. Als alles goed is ingetikt start de upgrade naar Windows 11 vrijwel direct.

waarom lukt dit: het product server controleert de gestelde install eisen NIET!
zodus de niet-conforme pc krijgt de upgrade .

Youtube:

Laatst bewerkt door een moderator:
Had hier een tekst aangemaakt, en zag later pas dat Hana al een duidelijke reactie gepost had.
Wat betreft de suggestie de opdrachten in kladblok te zetten: volgens mij moet je eerst de juiste schijfletter van die ISO op het bureaublad weten (meestal D,E, F of zo)

Had hier een tekst aangemaakt, en zag later pas dat Hana al een duidelijke reactie gepost had.
Wat betreft de suggestie de opdrachten in kladblok te zetten: volgens mij moet je eerst de juiste schijfletter van die ISO op het bureaublad weten (meestal D,E, F of zo)
kan je toch zien met de verkenner of ' deze PC ' op je bureaublad. moeilijker gaat ook via ' Diskpart ' .
geen enkel probleem me dunkt. alle wegen leiden naar de virtuele cd/dvd-player.

De vent in die vidieo blijft repeteren dat het allemaal zo makkelijk is.

In ieder geval ben je langer bezig dan wanneer je Rufus gebruikt om Windows aan te passen voor een niet goedgekeurede computer voor Windows 11.

@Abraham54 :leg bijgevoegd documentje naast je en voer het maar es uit ....
vertel dan maar es je bevindingen.
YouTube filmpjes: show waaruit je de belangrijkste zaken moet uitpikken, sommige mannen worden hevig gesponsord. dit had je al gemerkt.
mvg

Laatst bewerkt door een moderator:
De vent in die vidieo blijft repeteren dat het allemaal zo makkelijk is.

In ieder geval ben je langer bezig dan wanneer je Rufus gebruikt om Windows aan te passen voor een niet goedgekeurede computer voor Windows 11.
Ja, u heeft gelijk, maar als het dan fout gaat dan heb je de poppen aan het dansen.
Het is niet voor niets dat Microsoft bepaalde eisen stelt om Windows 11 te kunnen installeren.
Geduld is een schone zaak, ik heb ook nog twee Computers die draaien op Windows 10 en zie de noodzaak om te upgraden niet zitten.
Beide systemen werken prima

een hele eer: en pdf instructie die ik ooit in een P.B. verstuurde nu op een forum. Mijn oorspronkelijke vraag was of er op Google of YouTube een duidlijke NL-versie van die instructies is. Daar kwam geen reactie op. Gevolg: een discussie over Rufus contra deze cms-prompt. En wat ik eenvoudigheidshalve niet in die pdf geschreven had: maak eerst een systeem back-up of een kloon van je C-schijf vóór je begint.
Ik blijf nieuwsgierig of er nu lezers zijn dit de cmd-truc toegepast hebben. Vroeger was er nog wel eens een teller bij een draadje dat je kon zien hoe vaak die geopend was.
(en de tijdsduur van intikken in cmd van schijfletter > dir > cd sources > setupprep.exe /product server duurt hooguit één minuut als je geen fouten maakt)

Laatst bewerkt:
Met meerdere pc's vind ik het toch eenvoudiger (en minder tijdrovend) dan op al mijn pc's al die commando's weer in te tikken.
Rufus is voor mij wel handiger omdat ik op alle pc's dezelfde systeem indeling wil behouden en net die mogelijkheid heeft rufus.

662ca86e929f8-Win10toWin11.png

Heb hier al vanaf het begin windows11 op mijn drie niet geschikte pc`s lopen en heb eigenlijk nog geen problemen ondervonden. Dus het zal wel meevallen.

Met meerdere pc's vind ik het toch eenvoudiger (en minder tijdrovend) dan op al mijn pc's al die commando's weer in te tikken.
Rufus is voor mij wel handiger omdat ik op alle pc's dezelfde systeem indeling wil behouden en net die mogelijkheid heeft rufus.
hier heb je dit ook:

662cc1cabbf55-Win10toWin11_1.png

heb je de Pro dan blijft het uiteraard de Pro-versie

deze install is crack hetzelfde als met Rufus, enkel je maakt GEEN Rufus-stick aan!

Het ging mij destijds vooral om de naam van de gebruikersmap. Je kon (of kan) die enkel zelf kiezen met een lokaal account en ik wil wel een microsoft account gebruiken.
Echter was dit een heel gedoe om die op alle pc's hetzelfde te krijgen als die op mijn oorspronkelijke eerste pc (omdat ik zo gemakkelijk systeembestanden kon overzetten of verplaatsen van één van mijn andere pc's).
Maar dit is ook nog van voor ik todo pc-trans kende om programma's en dergelijke eenvoudig met alle instellingen op alle pc's te zetten met een éénmaal ingestelde app.
Sinds ik vorig jaar 2 desktops gebouwd heb heb ik zo goed las geen enkel probleem meer gehad. Dat is wel heel anders dan met mijn oude gigabyte pc.

Het ging mij destijds vooral om de naam van de gebruikersmap. Je kon (of kan) die enkel zelf kiezen met een lokaal account en ik wil wel een microsoft account gebruiken.
Echter was dit een heel gedoe om die op alle pc's hetzelfde te krijgen als die op mijn oorspronkelijke eerste pc (omdat ik zo gemakkelijk systeembestanden kon overzetten of verplaatsen van één van mijn andere pc's).
Maar dit is ook nog van voor ik todo pc-trans kende om programma's en dergelijke eenvoudig met alle instellingen op alle pc's te zetten met een éénmaal ingestelde app.
Sinds ik vorig jaar 2 desktops gebouwd heb heb ik zo goed las geen enkel probleem meer gehad. Dat is wel heel anders dan met mijn oude gigabyte pc.

Dit is enkel een Upgrade van de OS! met of zonder microsoft account, het maakt niet uit!

je Apps en persoonlijke mappen behoren toch niet bij het OS? je persoonlijke mappen kan je evengoed in een Linux distro zetten ... en daar verder gebruiken. de Apps dat is een andere zaak.

Terug
Bovenaan Onderaan