Probleem Van oude naar nieuwe pc!

theplayer

Film Expert
Team lid
Lid geworden
24 feb 2019
Reaction score
103
Punten
43
Leeftijd
66
Ik wil mijn oude pc (met Win10) gaan afsluiten en de inhoud van de C-partitie op de SSD van 500 Gb van de nieuwe computer (met WIN10) gaan zetten. Wat moet ik hiervoor doen? Is daar een vooropgezet plan voor zodat ik naadloos kan overgaan?

Ik neem aan dat ik dan alle programma's weer opnieuw moet gaan installeren..? Maar allerlei mappen die er ook opstaan zoals Bootwiz, Boot, Gebruikers, Intel, PerfLogs en nog veel meer...zie overzicht. Wat doe ik daarmee?

Bijlagen

Abraham54

Admin
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.939
Punten
113
Leeftijd
66
Programma's moet je opnieuw installeren, maar blijf van de Windows eigen bestanden af.

Zet je die over, zal je nieuwe PC mogelijk niet meer kunnen opstarten.

theplayer

Film Expert
Team lid
Lid geworden
24 feb 2019
Reaction score
103
Punten
43
Leeftijd
66
Duidelijk! Maar hoe weet ik of een programma, map of bestand gekoppeld is aan WIN10?

ArtstudioG

Gevestigd lid
Lid geworden
30 jan 2017
Reaction score
96
Punten
28
Leeftijd
61
Al die mappen zitten ook al op je nieuwe pc met de installatie van windows 10, die moet je dus niet overzetten. De programma's die je op de oude gebruikt en die nog niet op de nieuwe staan, moet je uiteraard opnieuw installeren. Maak met behulp van je oude pc een lijstje van programma's die je nog wil blijven gebruiken, diegene die je niet meer gebruikt moet je dan ook niet meer installeren. Indien nodig zoek je dan ook licenties die je hiervoor nodig hebt. In het slechtste geval spreken we nog eens af om dat samen te doen. Maken we een leuke dag van.

Abraham54

Admin
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.939
Punten
113
Leeftijd
66
Doe jou zelf een plezier en download
Delfix by Xplode naar het bureaublad in jouw oude Medion PC.

Start Delfix met adminstratorrechten en is Delfix opgestart, zet dan enkel een vinkje bij Reset system settings.
Klik vervolgens op Run.

Notabene: Start je pc hierna opnieuw op!

theplayer

Film Expert
Team lid
Lid geworden
24 feb 2019
Reaction score
103
Punten
43
Leeftijd
66
Indien nodig zoek je dan ook licenties die je hiervoor nodig hebt. In het slechtste geval spreken we nog eens af om dat samen te doen. Maken we een leuke dag van.
Ik heb inderdaad al gezien dat op die SSD al heel veel staat in Program Files en Program Files (x86). Het komt dus nu neer op het overzetten en opnieuw installeren van progs waarmee ik tot nu werkte. Dat zal wel wat tijd in beslag nemen (plus telkens één voor één testen) , maar dat is niet erg. Ik heb de tijd. Een belangrijk oud audioprogramma staat er overigens alweer een tijdje op en werkt prima.

Maar afgezien van het slechtste geval kunnen we toch wel weer een keer er een leuke dag van maken. Je weet dat ons aanbod nog steeds geldt, hè?

Ik heb trouwens sinds mijn verlenging van mijn internetbeveiliging (alweer enkele maanden geleden) een licentie voor meerdere pc's van Norton Internet Security (hoewel Avast er al op staat), maar ik ben nog vrijwel niet bezig met internet. Voor installatie van dat Norton IS is een mail-account voor vereist op de nieuwe pc en dat heb ik nog niet . Moet ik ook nog aanmaken... Dus voorlopig nog werk genoeg...!

ShadyAngel

Heeft veel posts
Lid geworden
12 sep 2018
Reaction score
165
Punten
63
Leeftijd
60
Ik heb zopas mijn pc volledig opnieuw geinstalleerd (windows), de programma's heb ik in bijna één handeling ( overgezet naar de nieuwe installatie. Zeer handig omdat je alle programma's niet afzonderlijk moet installeren en instellen. Als je er normaal een paar dagen over doet om alles weer in te stellen naar eigen wensen is dat nu in een mum van tijd gebeurd. Het programma is niet gratis maar z'n geld dubbel en dik waard (EaseUS PC-Trans) en heel makkelijk in gebruik.

erikdenhouter

Vaak hier
Lid geworden
9 aug 2019
Reaction score
151
Punten
43
Leeftijd
62
De belangrijkste persoonlijke map op je C: partitie is C:\gebruikers\<jouw-naam>. (of 'C:\gebruikers' als je meerdere accounts op die PC had)
Als je gaat naar C:\gebruikers en rechtsklikt op <jouw-naam> en je kijkt dan naar de eigenschappen van de map, dan zie je hoe groot die is, en of jij daar dus documenten of ander spul hebt opgeslagen. Ook programma's gebruiken die map om persoonlijk spul op te slaan, zoals lokaal opgeslagen mail.
Maak van die map op zijn minst een backup zodat die ergens veilig staat (externe schijf b.v.). En daarna maak je dezelfde kopie naar je nieuwe PC, gewoon in een makkelijk te bereiken map, zodat die map het komende jaar dicht bij de hand is. Weghalen kan altijd nog, met een nieuwe PC heb je denk ik ook flink extra schijfruimte gekregen.

Laatst bewerkt:

Jan1

Junior lid
Lid geworden
16 dec 2016
Reaction score
24
Punten
8
Wat is Delfix voor pogramma Abraham54, wat kun je daarmee?

Abraham54

Admin
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.939
Punten
113
Leeftijd
66
Delfix is een opruimtool om te gebruiken na een malware fix en het tool ruimt dan vrijwel alles op van de gebruikte tools.

Maar er zijn er ook die Delfix af en toe gebruiken om de systeemherstelpunten op te schonen., om zo ruimte te winnen.

theplayer

Film Expert
Team lid
Lid geworden
24 feb 2019
Reaction score
103
Punten
43
Leeftijd
66
Ik heb zopas mijn pc volledig opnieuw geinstalleerd (windows), de programma's heb ik in bijna één handeling ( overgezet naar de nieuwe installatie. Zeer handig omdat je alle programma's niet afzonderlijk moet installeren en instellen. Als je er normaal een paar dagen over doet om alles weer in te stellen naar eigen wensen is dat nu in een mum van tijd gebeurd. Het programma is niet gratis maar z'n geld dubbel en dik waard (EaseUS PC-Trans) en heel makkelijk in gebruik.
Dank je voor deze tip.(y) Helaas gaat het niet want ik heb nu geen 2 dezelfde internetverbindingen. De nieuwe gaat prima op WIFI maar de andere is bedraad en ze moeten beide detzelfde verbindingen hebben. Ik heb geen mogelijkheden voor beide bedraad of beide WIFI.
Niet erg hoor. Het gaat niet om tientallen over te zetten programma's.

theplayer

Film Expert
Team lid
Lid geworden
24 feb 2019
Reaction score
103
Punten
43
Leeftijd
66
@erikdenhouter - stel dat de documenten enz. allang zijn overgezet, wat dan?
ArtStudio gaf al aan dat er al veel op staat. Dat klopt. Ik heb er zelf al een oud audioprogramma aan toegevoegd en dat werkt ook prima. Alleen moet ik nu nog een aantal andere overzetten. Dat geldt bijv. voor Outlook i.v.m. met de licentie voor Norton IS.

Wel maakte iemand me attent op het feit dat er een probleem is meegelift van Win7 naar Win 10 en dat is dat een map niet onthoudt dat bijv. een pictogrammenBEELD naar een lijstBEELD wordt omgezet. Dan moet je dus toch telkens die wijziging doorvoeren...Niet echt een probleem...maar toch..

ArtstudioG

Gevestigd lid
Lid geworden
30 jan 2017
Reaction score
96
Punten
28
Leeftijd
61
Ik ben ook niet zo'n fan van PC-trans programma's, daar kunnen vaak oude kwaaltjes meeliften naar de nieuwe setup. Een nieuwe pc is als de grote schoonmaak waarna je begint in een nieuwe propere kamer met alles terug in te richten. Sommige "oude" spulletjes kunnen blijven mits aanpassing aan de nieuwe kamer en nieuwe spulletjes worden ontdekt en gebruikt. Af en toe eens met schone lei starten kan nooit geen kwaad, zelf bij dino's zoals wijzelf ;) :ROFLMAO:

ShadyAngel

Heeft veel posts
Lid geworden
12 sep 2018
Reaction score
165
Punten
63
Leeftijd
60
Je kan kiezen tussen netwerkverbinding of usb kabel, zelfs programma's verplaatsen op dezelfde pc is mogelijk.

theplayer

Film Expert
Team lid
Lid geworden
24 feb 2019
Reaction score
103
Punten
43
Leeftijd
66
Ik ben ook niet zo'n fan van PC-trans programma's, daar kunnen vaak oude kwaaltjes meeliften naar de nieuwe setup. Een nieuwe pc is als de grote schoonmaak waarna je begint in een nieuwe propere kamer met alles terug in te richten. Sommige "oude" spulletjes kunnen blijven mits aanpassing aan de nieuwe kamer en nieuwe spulletjes worden ontdekt en gebruikt. Af en toe eens met schone lei starten kan nooit geen kwaad, zelf bij dino's zoals wijzelf ;) :ROFLMAO:
😂😂🤣:eek::p

erikdenhouter

Vaak hier
Lid geworden
9 aug 2019
Reaction score
151
Punten
43
Leeftijd
62
@erikdenhouter - stel dat de documenten enz. allang zijn overgezet, wat dan?
Dan is dat wat ik schreef niet nodig, maar wij overzien niet wat wel en niet gedaan is.
De map 'Gebruikers' komt in het eerste bericht in de vraag voor, en die is belangrijk. Ik zou altijd die map ergens extra opslaan.

Abraham54

Admin
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.939
Punten
113
Leeftijd
66
Zo'n beetje alles wat standaard in de map gebruikers staat, staat bij mij op een andere harddisk.

theplayer

Film Expert
Team lid
Lid geworden
24 feb 2019
Reaction score
103
Punten
43
Leeftijd
66
Tot voor enkele jaren had ik altijd één pc voor mezelf. Toen echter mevrouw the player vond dat ze daar ook wel gebruik van kon maken was het afgelopen met het alléénrecht en sindsdien ben ik mijn bureaustoel kwijt als ik zelfs maar even het toilet moet...En als ik dan terugkwam was...hij doet niets meer, de printer zit vast, ik ben mijn document kwijt....enz. Klinkt bekend?
Dat alléénrecht krijg ik nu weer terug. Mijn 2 beeldschermen blijven voor mij en mevrouw krijgt haar eigen laptop.
Dus de map Gebruikers blijft zeker bestaan maar dan alleen voor mijzelf.:D

ShadyAngel

Heeft veel posts
Lid geworden
12 sep 2018
Reaction score
165
Punten
63
Leeftijd
60
Alleen programma's kopiëren waar geen fouten in zitten, anders nieuw. Mijn pc had verschillende fouten en die zijn er na de nieuwe window wel degelijk uit. In de handleiding staat ook vermeld dat pc-trans afhankelijk van de instelling niets van fouten uit windows meeneemt.
Ieder zijn zin natuurlijk maar ik had geen zin om mijn pc volledig opnieuw in te stellen, dat zou weer maanden geduurd hebben.

Bovenaan Onderaan