Van MP3 naar CDA

• Onderwerp starter Onderwerp starter perloc
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 4
  • Weergaven 760

perloc

R.I.P.
Lid geworden
19 jun 2017
Waarderingsscore
37
Punten
28
OS
Windows 10
AV
Windows defender
FW
Win10 Firewall
Nu meende ik dat ik in het verleden al eens MP3 muziek heb omgezet naar CDA in Windows Media Player.
Dat zal waarschijnlijk in de onvolprezen WinXP zijn geweest.
In Win7 zie ik wel een tab met "burn" maar geen mogelijkheid voor onzetting van het een naar het ander.
Ik heb die tab niet geprobeerd, eerlijk gezegd.

Ik heb een heleboel MP3 files maar die lust mijn CD player niet in de 2 auto's die we hebben. Vind ik zeer vreemd gezien de zeer uitgebreide toeters en bellen die de auto, die ik gebruik, heeft.

Hoe moet ik dat doen?
perloc

Wat gebruik jij voor het afspelen in de auto: een usb-stick of gebrande CD.
Indien een CD: hoe heb jij dan gebrand - als muziek of als data?
Want MP3 branden op CD dien op dezelfde wijze te gebeuren als data!

Wat is een MP3 CD?
Een MP3 cd is een data CD dat digitale muziek in het MP3 audio-formaat bevat en kan alleen worden afgespeeld op CD en DVD spelers die dit audio formaat ondersteunen.

Het voordeel van een MP3 CD is dat je veel liedjes en zelfs complete mappen op één (1) enkele compact disc (CD) kunt branden.

De hoeveelheid muziek die je op één CD kunt zetten hangt af van de bestandsgrootte van de MP3-bestanden en de bestandsgrootte van de CD.

Vele moderne CD-spelers, DVD-spelers en autoradio's ondersteunen het MP3 audio formaat.

Je kunt een MP3 CD maken en branden met liedjes of complete mappen voor het afspelen op je CD-speler, DVD-speler of autoradio (zodat je niet telkens van CD's hoeft te wisselen tijdens het rijden).

BRON

Dag Abraham54,
Ik heb vanmiddag toch nog eens die tab "Burn" gestart in de MP van Win7 en het blijkt dat ook die automatisch MP3 files omzet naar CDA files en die dan op de CD brandt. Ik ben toegekomen om de CD te gaan branden (geeft aan dat het max. aantal MP3 ----> CDA de CD vult), maar een van de MP3 files gaf een foutmelding. Daarna had ik geen tijd meer om door te gaan en heb de zaak afgebroken. Maar het staat nog op het programma om te doen.
Ik gebruik dus originele of gebrande CD's. Geen stick. Mijn zoon heeft geprobeerd of via BT, óók in het systeem, vanuit de smartphone naar de auto CD speler, maar is niet geslaagd om MP3 af te spelen. Hij zegt dat het moet gaan. We hebben een uit Japan geïmporteerde 2dehands auto (Mazda) maar het ingewikkelde scherm, met alles erop en eraan is geheel in het Japans. Dus onleesbaar voor ons.
Je verdere verhaal over MP3 is me bekend. Anyway, bedankt hiervoor!
perloc

Nu kan ik mij inderdaad indenken dat de toeters en bellen in die auto een probleem geven.
Welke type Mazda is het?

Terug
Bovenaan Onderaan