FIX van cd naar usb stick

Opgelost
Status
Niet open voor verdere reacties.

lynn

leerling
Lid geworden
3 apr 2019
Reacties
657
Reaction score
243
Punten
43
Leeftijd
69
ik heb van de buren een paar cd's mogen lenen met het gezang van vogels op, ik wil deze kopiëren naar een usb stick, kan dat?
ik heb geen installatie waar ik een cd kan afspelen behalve op de pc, is dat te doen?
hoe ga ik dan te werk?

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
21.443
Reaction score
5.169
Punten
113
Leeftijd
67
Hallo Lynn, met Ashampoo's Ashampoo Music Studio 2020 krijg je software voor het bewerken, organiseren en branden van muziek.
Er is o.a. een rip-functie aan boord.

Indien je de audio CD ript en je kan kiezen voor FLAC - dan wordt de muziek in vrijwel in CD-kwaliteit geript naar jou PC.

Gewoon downloaden en gebruiken - de proeftijd zal lang genoeg zijn om die paar CD's te rippen, dus registreren hoeft - mag wel voor een gratis licentie (die was ooit veertig dagen!)

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
21.443
Reaction score
5.169
Punten
113
Leeftijd
67
@lynn - rippen is niks anders dan de inhoud van CD naar een ander formaat in de computer te krijgen.
Het was ooit een grote volkssport om CD's te rippen naar MP3 voor muziekplayers.
MP3 kon heel klein gemaakt werden om zoveel mogelijk bestanden in de muziekplayer te krijgen.
Maar dan boette de muziek behoorlijk aan kwaliteit in.
MP3 in 320KB formaat is bijna CD-kwaliteit, FLAC is vrijwel helemaal CD-kwaliteit.

ShadyAngel

Gewaardeerd Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Reacties
2.309
Reaction score
920
Punten
113
Leeftijd
61
Ashampoo Music Studio 2020 blijft gratis en is volledig functioneel. De nieuwste versie is Music Studio 8 (momenteel 9,99€).
Ashampoo Burning Studio (Free en laatste versie 2022) ript ook. Ik heb beide in gebruik en werken uitstekend.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
21.443
Reaction score
5.169
Punten
113
Leeftijd
67
Windows Media Player kan welliswaar rippen naar MP3 - maar of je bitrate kan aanpassen, weet ik niet.
En FLAC is zoveel beter.

Wat je ook kan doen is simpel de audiobestanden op de CD selecteren en kopiëren naar daar de doellocatie op de HD.

abbs

Security Analist
Team lid
Lid geworden
3 jun 2017
Reacties
1.355
Oplossingen
1
Reaction score
276
Punten
83
Leeftijd
55
Hallo lynn.

Klik links onder op het vergrootglas en type daar Windows Media Player en open die.

Daarna kan je de CD's rippen, lees de linken even rustig door:

lynn

leerling
Lid geworden
3 apr 2019
Reacties
657
Reaction score
243
Punten
43
Leeftijd
69
iedereen bedankt voor alle geboden hulp, ik heb het toch gedaan zoals Abraham54 heeft aangegeven...

hier mag een slotje op

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reacties
4.420
Reaction score
945
Punten
113
Website
www.satellitefun.org
is mp3 hetzelfde als een usb stick?
Neen. MP3 is een muziekformaat wat je ook een zeer hoge bitrate kunt zetten tot je DVD kwaliteit hebt.
FLAC is feitelijk beter, maar is een grote formaat en wordt door minder apparatuur ondersteund. Daarnaast moet je al hele goede oren hebben om dat nog te kunnen onderscheiden.

Zie handleiding van Abbs.

Edit: Tegelijk geantwoord. Mooi dat het gelukt is, hopelijk kun je het ook afspelen waar je wilt.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
21.443
Reaction score
5.169
Punten
113
Leeftijd
67
Fijn dat ht jou gelukt is, ik denk dat je nu uren naar vogels kan luisteren, kan jouw papegaai er wel tegen?

lynn

leerling
Lid geworden
3 apr 2019
Reacties
657
Reaction score
243
Punten
43
Leeftijd
69
dat weet ik niet Abraham54, ik ga het morgen eens uitproberen...

en ik heb dat programma niet meer nodig denk ik zo, ben geen muziekliefhebber maar zingende vogeltjes, dat is hemels hé

lynn

leerling
Lid geworden
3 apr 2019
Reacties
657
Reaction score
243
Punten
43
Leeftijd
69
de papegaai kijkt in de tuin naar de vogeltjes maar ze fluiten in de living terwijl wij in de veranda zitten... ze is dus zoekende... maar schrik heeft ze er niet van, is wel gezellig in huis en als ik dan buiten kom fluiten ze daar ook...

hier mag een slotje op Abraham54, wel te rusten...

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
21.443
Reaction score
5.169
Punten
113
Leeftijd
67
Geweldig leuk, ik zal deze discussie op slot zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan