Van 7 naar 10 nog steeds gratis!

• Onderwerp starter Onderwerp starter ArtstudioG
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 4
  • Weergaven 581

ArtstudioG

pc-aholic
Lid geworden
30 jan 2017
Waarderingsscore
502
Punten
113
Leeftijd
66
OS
Windows 11
Website
www.artstudiog.be
Ik heb een gecrashte pc binnen gekregen, HDD bleek stuk. Nieuwe SSD erin en gelijk een "propere" installatie van Win 10 fall creators update (versie 1709) vanop een USB'tje. Bij installatie vraagt win 10 naar een licentienr, deze kan je blanco laten indien je reeds een 10 op de pc had staan. Deze laptop had tijdens de crash een originele windows 7 erop staan (nr op sticker onderaan laptop). Ik heb dus dit nr ingevuld en systeem is prompt geactiveerd met een digitale licentie.
Dus, ja het kan nog steeds, gratis updaten van 7 naar 10.

Dat heb jij goed gedaan inderdaad.
Het activeren op die wijze is inderdaad nog steeds mogelijk met licentie gegevens van Windows 7 en Windows 8.1.
Betreft het een computer of notebook met Uefi bios en origineel met Windows 8.1 geleverd - haalt Windows 10 de licentie uit het bios!

en op MajorGeeks met allerlei meestal nuttige software is bij de datum van 7-11-2017 ook de mogelijkheid een ISO van Windows 10 op te halen.

Inderdaad kan je met een geldige Windows 7 licentie Windows 10 installeren.
Aan de hand van de licentie bepaald de setup of het Windows 10 Home of - Professional wordt.

tja, en ik ontving onlangs bij de aanschaf van een W 10 pro bij "Koopjedeal" (met grote advertenties regelmatig in een provinciale kramt) een code dat ik bij een aantal installaties kon gebruiken.

Terug
Bovenaan Onderaan