UTF-8 instellen in Windows 10

• Onderwerp starter Onderwerp starter cooper
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 21
  • Weergaven 1335

cooper

PCS Lid
Lid geworden
26 sep 2020
Waarderingsscore
116
Punten
63
OS
Windows Home 10
AV
Kaspersky internet security 2020
Hello,

Ik wil op mijn Telenet webpagina een afbeelding met cyrillische titel uploaden. Dit lukt niet, met de Nederlandstalige afbeeldingen is het geen probleem.

Nu heb ik gemerkt dat ik de systeemlandinstelling kan wijzigen in Béta Unicode utf-8.

Dit gebeurt op de volgende manier:
Ga naar control panel of configuratiescherm typ in het zoek vak regio en klik dan op Land/Regio klik op de tab Beheer en daarna op Systeemlandinstelling wijzigen.

Je ziet Huidige systeemlandinstelling staan.
Nederlands/België

Selecteer welke taal moet worden gebruikt voor het weergeven van teksten en programma's die Unicode niet ondersteunen. Deze instelling geldt voor alle gebruikersaccounts op de computer .

Daaronder staat:
Béta utf-8: Gebruik Unicode UTF-8 voor wereldwijde taalondersteuning Hier kan je het vinkje verwijderen of in plaatsen.

Mag ik deze instelling wijzigen om alzo mijn afbeelding met cyrillische titel te kunnen üploaden?
grtz,
cooper
[url=https://postimg.cc/NLnfKwfL][/URL]
[url=https://postimg.cc/H88JrYq4][/URL]
[url=https://postimg.cc/JGbNxxF3][/URL]

Laatst bewerkt:
Je kunt het proberen maar ik betwijfel of dat zoden aan de dijk gaat zetten.
Als de server waar de website op draait dat namelijk niet ondersteund gaat het gekke tekens opleveren.
Maar je kunt proberen. Je kunt immers die instelling na het uploaden weer terug zetten.

Maak anders voor de zekerheid voordat je dit doet een een herstelpunt van je Windows.

Vriendelijk dank. Ik ben wel verrast dat Telenet nog niet meegegroeid is met het gebruik van de ut8-8 codering, welke door de meeste host providers wel wordt gegarandeerd.
grtz,
cooper

Graag gedaan.
Vergis je niet hoor, er zijn nog veel servers die gewoon nog met de iso 8859-1 werken.
Maar zoals gezegd, je kunt het altijd proberen, er is altijd nog een mogelijkheid dat de server het dan gewoon over neemt en niet terug vertaald.

Thanks.
Ik vind het alleszins vreemd. Waarom? Ik vroeg aan een Netweter ( mensen in een club die verbonden is met Telenet) uitleg, en of de server van Telenet de gratis 50MB webruimte utf-8 ondersteund, maar hier kan hij niet op antwoorden. Vreemd ook omdat hij vroeg of ik contact kon opnemen met Telenet en navragen of hun server support verleend voor utf-8. Ik had de vorige week gebeld met een Telenet medewerker, en die hoorde het donderen in Keulen als ik vroeg of de server utf-8 ondersteunde. Dus in feite blijft het altijd gokken.
De Netweter goochelt met allerlei manieren van conversatie of omzetting van de ene code naar de andere code. Dus utf-8 codering naar ascii (standaard 7-bits) extended ascii(156 tekens) en Windows cp(code page) 1252. Iso-8859-1 is synoniem voor Latin 1(128 tekens waarvan 32 besturingselementen) en heeft minder characters dan Windows cp 1252. Je ziet ook in de code tabellen van ascii en extended ascii en cp Windows 1252 dat er geen cyrillische characters in voorkomen, uitsluitend één cyrillisch teken г .UTF-8 heeft meer dan 256 tekens en is dus de enige codering methode die het cyrillisch alfabet kan verwerken. Omdat het een béta versie is die de utf-8 conversatie mogelijk maakt op mijn laptop, laat ik dit ongewijzigd en betrouw ik het niet om schade aan mijn laptop te vermijden.
Er is ook cp 434 en cp 850 in de modus dos tot 256 tekens. Maar blijkbaar lukt het hem wel om in CMD met de Latin 1 tekens de foto te converteren en te plaatsen op een webpagina van users.telenet.be. Ik ben nog niet zover, maar als het me lukt op deze wijze laat ik het weten.
grtz,
cooper

Ik denk dat met de iso 8859-1 alleen cyrillische tekens te verkrijgen zijn via speciale tekens of alt codes. Ik moet eerlijk zeggen normaliter niet met cyrillische tekens te werken.
In databases zitten er ook nog veel met 8859-1 te werken maar steeds meer op utf8 of utf8mb4.

Ik ben reuze benieuwd of het je op de manier die je noemde gaat lukken.
Succes alvast!

Graag gedaan.
Vergis je niet hoor, er zijn nog veel servers die gewoon nog met de iso 8859-1 werken.
Maar zoals gezegd, je kunt het altijd proberen, er is altijd nog een mogelijkheid dat de server het dan gewoon over neemt en niet terug vertaald.
Dat is juist. Er werken nog veel servers met iso 8859-1 dat ondertussen is veranderd naar iso-8859-1 en dat ook informeel latin 1 wordt genoemd met 191 tekens. In vorig topic een kleine vergissing: er zijn 191 tekens in de plaats van 128 tekens in iso-8859-1.Er is ook al iso-8859-15 met het euro teken. Enfin, het komt er op neer dat alleen utf -8 in staat is om alle cyrillische characters weer te geven. Iso-8859-1 bezit alleen Latijnse tekens. Maar het blijft me en raadsel dat een grote host centra als Telenet daar moeite mee heeft.
grtz,
cooper

Er werken nog veel servers met iso 8859-1 dat ondertussen is veranderd naar iso-8859-1 en dat ook informeel latin 1
Euhmz... wat is dan veranderd? Want je schrijft hier 2x hetzelfde nl. iso 8859-1 en iso-8859-1 en latin1 is allemaal hetzelfde. :)

Dat met het Euro teken vind ik wel apart. Staat inderdaad zo vermeld, maar Windows werkt toch ook op iso-8859-1 en ik kan gewoon een Euro teken doen met altGr-5. Of mis ik nu iets?

Waarom een groot bedrijf als Telenet hun servers nog op de oude iso hebben staan i.p.v. UTF-8 is mij ook een raadsel.

Je zou evt. dit kunnen proberen. Maak een .htaccess bestand voor je website en zet er dit in:
Code:
IndexOptions +Charset=UTF-8
Misschien dat het dan wel wil lukken. Als ze die code aanvulling tenminste toelaten.

uhmz... wat is dan veranderd? Want je schrijft hier 2x hetzelfde nl. iso 8859-1 en iso-8859-1 en latin1 is allemaal hetzelfde. :)

Hier een voorbeeld:
ISO 8859-1 versus ISO-8859-1
De IANA heeft goedkeuring gegeven aan ISO-8859-1 (let op het extra streepje), een uitbreiding van ISO/IEC 8859-1, voor gebruik op het internet. Deze tekenset voegt besturingstekens toe met de waarden 00-1F, 7F en 80-9F. Zo zijn er 256 tekens voor elke mogelijke waarde met 8 bits.

Het is steeds een veranderd proces geweest bij de ontwikkeling van de tekenset unicode coderingstabels sinds de jaren 1960.

UTF-8 spant nu de kroon met de mogelijkheid om alle wereldtalen te converteren. Dit kan niet worden gezegd van ascii standaard,(127 codepunten)extended ascii,(156) iso-8859-1(191)en Windows -1252( 256).

ASCII heeft 7 bits en een 0 teken dat kan worden ingeruild voor een character met 1 byte of 8 bits. UTF-8 gebruikt vanaf 128 codepunt 2 bytes en meer (1-4 bytes) in plaats van een singe byte zoals asciiI standaard.

Dat met het Euro teken vind ik wel apart. Staat inderdaad zo vermeld, maar Windows werkt toch ook op iso-8859-1 en ik kan gewoon een Euro teken doen met altGr-5. Of mis ik nu iets?

Neen, maar de afwisselingen en het steeds toevoegen van nieuwe en andere tekens maken het verward om de ascii codering tekenset, en de daarop volgende uitbreidingen in extended ascii en iso-8859-1 en Windows -1252 nog te kunnen volgen.
Je zou evt. dit kunnen proberen. Maak een .htaccess bestand voor je website en zet er dit in:
Code:
Misschien dat het dan wel wil lukken. Als ze die code aanvulling tenminste toelaten.
In de broncode van mijn index.html webpagina staat in de header bij de meta charset"utf-8" vermeld.
Het is geen probleem om cyrillische characters (Russische letters) te üploaden op mijn webpagina, maar een afbeelding met een cyrillische bestandsnaam lukt niet.
grtz,
cooper

Nog een andere vraag.
Ik heb een nieuwe index.html webpagina gemaakt met Microsoft expression web 4 en wil deze üploaden .Maar als ik kijk op het internet naar mijn website"Welcome to my site" dan staat er nog steeds de vorige index.htm. Ik wil die verwijderen en mijn nieuwe index.html in de plaats zetten, maar dat lukt niet. In de folderlist van Microsoft expression web 4 staat de nieuwe index.html geplaatst en ook in de linkse interne kolom van FileZilla en in de rechtse externe kolom van FileZilla. Hoe komt het dat ik de huidige index.htm webpagina niet kan verwijderen in mijn website ?
Zie bijlage.
grtz,
cooper

[url=https://postimg.cc/cgSVr2sw][/URL]

ISO 8859-1 versus ISO-8859-1
Ik schreef het in eerste instantie zonder streepje omdat ik niet wist dat dit ook nog verschil uit maakte. Wel apart dat een streepje aan de voorkant verschil maakt tussen internet en niet internet. Grappig. En weer iets bij geleerd.
Je hoeft overigens niet een heel stuk wiki over te schrijven hoor, die eerste regel met een verwijzing naar wikipedia was ook goed geweest. Scheelt je weer werk. ;)
Maar om duidelijk te zijn, ik bedoelde het in mijn eerste antwoord dus met streepje dan.

In de broncode van mijn index.html webpagina staat in de header bij de meta charset"utf-8" vermeld.
Dat geldt alleen maar voor je de pagina's, de .htaccess is voor webserver commando's, dus zou dan compatibiliteitsproblemen daar moeten afvangen, vermits toegestaan dus. Het kan dus toch helpen.

V.w.b. je tweede vraag weet ik het niet, ik upload nooit met programma's, altijd met een FTP programma.
Normaliter zou je met Filezilla gewoon die index.htm moeten kunnen verwijderen. In de bijlages zie ik die ook niet, ik zie bij de pijltjes alleen index.html files en geen index.htm file.
Als je bedoeld dat je de index.html niet overschreven krijgt, dat weet ik niet, dan zou er in de status van Filezilla onderin ook een melding moeten komen waarom niet.
Probeer hem anders gewoon uit het rechter venster van Filezilla te verwijderen dan zou hij hem daarna ook weer gewoon moeten uploaden.

Thanks again.
Hoe kan ik precies een .htaccess aanbrengen aan mijn website?
Code:

ik upload nooit met programma's, altijd met een FTP programma.
Begrijp ik niet goed! FileZilla is toch een ftp programma of niet?
Normaliter zou je met Filezilla gewoon die index.htm moeten kunnen verwijderen. In de bijlages zie ik die ook niet, ik zie bij de pijltjes alleen index.html files en geen index.htm file.
Als je bedoeld dat je de index.html niet overschreven krijgt, dat weet ik niet, dan zou er in de status van Filezilla onderin ook een melding moeten komen waarom niet.
Probeer hem anders gewoon uit het rechter venster van Filezilla te verwijderen dan zou hij hem daarna ook weer gewoon moeten uploaden.

Oké het lukt om de index.html webpagina te verwijderen in FileZilla zowel in de linkse-als de rechtse kolom.

Ik heb in Microsoft edge in de broncode de titelnaam Welcome to my website gewijzigd. Dit zorgde ervoor dat de oude index.htm niet meer verscheen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Thanks.
Waarom een groot bedrijf als Telenet hun servers nog op de oude iso hebben staan i.p.v. UTF-8 is mij ook een raadsel.

Code:

Ik weet niet hoe ik een .htaccess bestand kan gebruiken? Hoe kan ik dit doen om de compatibiliteit van de Telenet server te testen?

Het is me wel gelukt om de vorige index.html webpagina te vervangen door een nieuwe index.html webpagina. Gewoon in internet explorer of microsoft edge de bestandsnaam van de website die op het internet verschijnt in de broncode te vervangen door de nieuwe bestandsnaam met de edit HTM . Je moet dit wel met de optie "Inspecteren" doen.

Als ik FileZilla open dan verschijnt boven in de ontvangstgegevens van de server : de server ondersteunt geen niet- ASCII tekens. Weet jij wat dit betekent?

Zie bijlage.
Weet jij wat de attribute class="auto-style 2" betekent?
Soms verschijnt er ook : "Disk quota exceeded". Wat betekent dit.
Met welk ftp programma werk jij als je niet met FileZilla werkt?

Het lukt nu om zowel in de rechtse -als in de linkse kolom van Microsoft expression web 4 de overtollige bestanden te verwijderen.
Ook in de linkse -en rechtse kolom van FileZilla kan ik bestanden verwijderen.

grtz,
cooper
[url=https://postimg.cc/Lgk7WPQs][/URL]

Begrijp ik niet goed! FileZilla is toch een ftp programma of niet?
Klopt. Maar ik dacht dat je ook met Expression web probeerde te uploaden maar dan zal ik dan verkeerd begrepen hebben.

Ik weet niet hoe ik een .htaccess bestand kan gebruiken? Hoe kan ik dit doen om de compatibiliteit van de Telenet server te testen?
Gewoon een htaccess.txt maken en dat er in zetten.
Dan doe je dat uploaden met FTP naar je website van Telenet. Daar verander je de naam dan in .htaccess en dat is alles.

Gewoon in internet explorer of microsoft edge de bestandsnaam van de website die op het internet verschijnt in de broncode te vervangen door de nieuwe bestandsnaam met de edit HTM . Je moet dit wel met de optie "Inspecteren" doen.
Dat heb je dan lokaal op je pc gedaan want als je dat online doet werkt het niet, je kunt online geen pagina's met je browser wijzigen, dan zie je de wijzigingen alleen lokaal. Dit is ook niet de juiste manier om bestandsnamen te wijzigen.

Even nog wat andere dingen.
1.) Server ondersteund geen niet-ascii tekens wil zeggen dat de server alleen ascii tekens ondersteund. Niet ascii tekens zijn bijv. trema's en accenten op letters.
2.) attribute class="auto-style 2 geen idee wat dit hier betekent. Heeft volgens mij met css te maken.
3.) "Disk quota exceeded" betekent dat je aan je limiet zit. Je kunt dit voorkomen door bijv. geen rommel te uploaden wat het programma aan maakt. Je kunt bijv. de mappen _vti_cnf en _vti_pvt gewoon verwijderen met Filezilla, die heb je helemaal niet nodig.
4.) Ik werk al jaren met Flash FXP. Dat is een betaald FTP programma, als ik dat niet zou gebruiken dan zou ik Classic FTP of SmartFTP gebruiken. Maar op zich maakt het zo gek veel niet uit.

Gewoon een htaccess.txt maken en dat er in zetten.
Dan doe je dat uploaden met FTP naar je website van Telenet. Daar verander je de naam dan in .htaccess en dat is alles.
Ik ben een leek op dit gebeid. Hoe kan ik een htaccess.text maken. Kun je een voorbeeld geven?
Dat heb je dan lokaal op je pc gedaan want als je dat online doet werkt het niet, je kunt online geen pagina's met je browser wijzigen, dan zie je de wijzigingen alleen lokaal. Dit is ook niet de juiste manier om bestandsnamen te wijzigen.
Toch wel! Misschien is dit niet de juiste manier, maar met "inspecteren" kun je wel de broncode bewerken op jouw index.html webpagina online in de browser van Microsoft edge of internet explorer.

Als ik de naam "Welcome to my website" die op het internet verschijnt als ik users.telenet.be/naam in google opgeef, in de broncode met "!nspecteren" wijzig in ДИСКОТЕКО-МУЗЫКА В ВОЗДУХЕ, dan verandert de titel naar de nieuwe Russische titel naam in google. Dit kan door in "Inspecteren" met de edit html optie te werken. Zie bijlage.
Server ondersteund geen niet-ascii tekens wil zeggen dat de server alleen ascii tekens ondersteund. Niet ascii tekens zijn bijv. trema's en accenten op letters.
Dat is ook interessant. Met deze wetenschap kun je beginnen experimenteren met de conversatie van ascii en windows-1252 of Ansi Latin 1 en natuurlijk utf-8 .

Blijkbaar is het mogelijk om cyrillische characters te converteren naar windows-1252 tekens met dezelfde heximale getallen en converteert de browser van windows 10 deze met utf-8, zodat je toch een afbeelding of foto met cyrillische bestandsnaam op jouw webpagina kunt uploaden.
attribute class="auto-style 2 geen idee wat dit hier betekent. Heeft volgens mij met css te maken.
Dus cascading style sheet, deze wordt samen met html syntaxen toegepast bij de opmaak van webpagina's.
"Disk quota exceeded" betekent dat je aan je limiet zit. Je kunt dit voorkomen door bijv. geen rommel te uploaden wat het programma aan maakt. Je kunt bijv. de mappen _vti_cnf en _vti_pvt gewoon verwijderen met Filezilla, die heb je helemaal niet nodig.
Thank you. Ik heb de beschikking over 50 MB webruimte op Telenet met mijn abonnement Wigo.

Momenteel zie ik onderaan de rechtse kolom op de externe site de totaal gebruikte hoeveelheid 20687.923 bytes staan dus nog geen 21 MB. Op de lokale site is de totale grootte 27857.029 bytes. Worden de lokale- en externe site samen opgeteld of alleen de gebruikte hoeveelheid MB op de externe site?
grtz,
cooper
[url=https://postimg.cc/p5VPKbSW][/URL]
[url=https://postimg.cc/7GxFW1nX][/URL]
[url=https://postimg.cc/WtzKq1WD][/URL]
[url=https://postimg.cc/DWf5VxRW][/URL]
.

Ik ben een leek op dit gebeid. Hoe kan ik een htaccess.text maken. Kun je een voorbeeld geven?
Ik ga er van uit dat je weet hoe je een tekstbestand moet maken, gewoon htaccess.txt maken dus.
Ik schreef ook htaccess.txt en niet htaccess.text in mijn bericht

Toch wel! Misschien is dit niet de juiste manier, maar met "inspecteren" kun je wel de broncode bewerken op jouw index.html webpagina online in de browser van Microsoft edge of internet explorer.
Absoluut niet! Als je eigenwijs wilt zijn moet je dat zelf weten. Maar open dan het bestand maar eens met een andere browser of ververs maar eens dan zul je wel zien dat er geen verandering is.
Als wat jij doet mogelijk zou zijn online, dan zou je van iedereen de webpagina's kunnen veranderen, dat zou nogal eens lachen zijn. Wat jij doet is feitelijk je lokale temp/cache van die pagina wijzigen maar online gebeurt er net niks.
Doe na die verandering maar eens ctrl-F5 of kijk in een andere browser dan zie je dat er niets veranderd is. Het is zoals ik schreef alleen een lokale wijziging.

Worden de lokale- en externe site samen opgeteld of alleen de gebruikte hoeveelheid MB op de externe site?
Voor de quota wordt er alleen geteld wat er online op de server staat, niet wat er op je pc staat. Als je een database hebt wordt deze veelal ook meegeteld.
Je moet echter wel alles tellen, dus niet alleen wat er in je website pagina staat maar ook in je _vti_pvt etc. als je die geupload hebt, dus echt alles. Zal misschien dan eerder 27 mb zijn, maar als je quota meldingen krijgt, dan moet er ergens nog iets meer staan.

Vraagtekens bij de rode pijlen, weet ik niet 100% zeker maar:
1.) Zoals ik eerder schreef kun je _vti_pvt en _vti_cnf verwijderen, dat zijn oude bestanden die Frontpage ook al gebruikte. Normale bestanden beginnen niet met een laag streepje dus dat zou een oorzaak van vraagteken kunnen zijn.
2.) Niet standaard bestandsmap met spaties. Op linux servers wordt voor websites normaliter geen hoofdletters en spaties gebruikt. Kan wel, maar heeft geen effect en spaties worden naar %20 vertaald. Niet adviseerbaar dus zou daar vandaan kunnen komen.
Durf dit echter niet met zekerheid te zeggen of hier die vraagtekens vandaan komen.

V.w.b. dat .jpg wordt weergegeven met het logo van Internet Explorer, dat ligt er aan dat je dit lokaal zo ingesteld is, dus dat internet explorer (of edge) ingesteld staat als standaard programma voor jpg bestanden te openen.
Als je dat anders wilt zul je dit lokaal moeten veranderen.

Sorry maar ik heb nog een vraagje.
Ik heb in de cyrillic tabel alle decimalen en heximale getallen en letters van elk cyrillisch(russisch) character opgeschreven.
Nu weet ik dat in de utf-8 codering de cyrillische tekens bestaan uit 2 bytes(8 bits x2) .
Dus voor een cyrillisch character moeten er twee bytes worden gebruikt. Wil dit zeggen dat voor voor de Russische Capital letter Д zowel de dec getallen als ook de hex getallen en letters worden gebruikt?
Voorbeeld: Д dec 1044 hex 0414

Hier mijn antwoord op uw eerst reactie .

--
Absoluut niet! Als je eigenwijs wilt zijn moet je dat zelf weten. Maar open dan het bestand maar eens met een andere browser of ververs maar eens dan zul je wel zien dat er geen verandering is.

Als wat jij doet mogelijk zou zijn online, dan zou je van iedereen de webpagina's kunnen veranderen, dat zou nogal eens lachen zijn. Wat jij doet is feitelijk je lokale temp/cache van die pagina wijzigen maar online gebeurt er net niks.

Doe na die verandering maar eens ctrl-F5 of kijk in een andere browser dan zie je dat er niets veranderd is. Het is zoals ik schreef alleen een lokale wijziging.

Ik wil niet zeggen dat je het mis hebt, het is juist hetgeen je schrijft hierover. Maar ik wil alleen duidelijk maken wat ik heb gedaan en hoe ik dat heb gedaan.

Ik denk wel dat je mijn sreenshot hebt gezien waarop de titel " Welcome to my website "is gewijzigd in een Russiche titel "Дискотека-Музыка в воздухе". Dit heb ik dus online gedaan in de broncode, ik surf met google.be naar de titel "Welcome to my website"
WELCOME TO MY WEBSITE users.telenet.be › gilbert.van.rumst

Een uitstekend Windows programma is Audacity 2.4.2 installer (includes user manual) Er is ook Audacity 2.4.2 zip file – smaller download (without user manual).

en klik met de rechtermuisknop op deze titel. In de context kies ik voor "Inspecteren" en daarna ga ik naar de attribute src waar de Nederlandse titel staat aangeduid. Ik klik op de drie puntjes aan de linkerzijde of klik rechts en kies de optie edit to HTML.

WELCOME TO MY WEBSITE of ik selecteer de titel met de rechtse knop en kies "edit text" en klik daarna op "knippen". Na het knippen van de Engelse titel Welcome to my website" zie je dat de Engelse title Welcome to my website verdwenen is en alleen de bijgaande tekst nog online staat. Ik typ dan de cyrillische titel tussen <span> en </span> .
Zoals je ziet staat nu de cyrillische titel in de plaats van de engelse title in de browser. Hierdoor heb ik me vergist en dacht ik dat de index.html webpagina was veranderd. Ook de bijbehorende tekst is gewijzigd ten opzichte van de vorige titel.

Welcome to my website.
Hier wordt dus wel getoond dat je de broncode online kunt wijzigen van een webpagina. Het resultaat is niet wat ik heb beoogd, dat de vorige index.html webpagina zou zijn verdwenen of overschreven. Dit is niet zo!

Ik heb dus niet lokaal de wijziging aangebracht in microsoft expression web 4,maar online in de internet explorer browser van Windows 10. Sorry voor het misverstand, maar vermits de title online wel kan worden gewijzigd door in de broncode met edit as html te gebruiken, was dit misleidend en gaf het de indruk dat de webpagina kon worden gewijzigd en gedeleted.(zie bijlagen)

Ik heb de geschiedenis in internet explorer en microsoft edge gewist, maar de vorige index.html blijft behouden en verschijnt telkens weer. Deze index.html staat niet meer in de lokale en in de externe site,ook niet in de folderlist van microsoft expression web 4.

Hij wordt dus niet meer opgeladen met FileZilla en toch verschijnt hij telkens online in de browser van Windows 10. Begrijpe wie begrijpe kan. Ik alleszins niet. Vermits Vermits je van temp en cache spreekt, zou het dan kunnen dat de index.html op de cache staat van de server waar de abonnee" niet bij kan. Een nieuwe index.html webpagina kan dus niet worden gemaakt, maar kan de originele index.html webpagina worden gewijzigd?

Een medewerkster van Telenet zei me dat het volledig leeg maken van de gratis webruimte een half jaar kan duren, voordat alle linken met andere browsers zijn weggewerkt

en spaties worden naar %20 vertaald
ja dat gebeurt ook op mijn websites dat de spaties met %20 worden aangeduid in de broncode .
Voor de quota wordt er alleen geteld wat er online op de server staat, niet wat er op je pc staat. Als je een database hebt wordt deze veelal ook meegeteld.

Je moet echter wel alles tellen, dus niet alleen wat er in je website pagina staat maar ook in je _vti_pvt etc. als je die geupload hebt, dus echt alles. Zal misschien dan eerder 27 mb zijn, maar als je quota meldingen krijgt, dan moet er ergens nog iets meer staan.

Als ik kijk in de mappen _vti_pvt en _vti_cnf dan zijn het bij elk bestand maar enkele luttele bytes. En je ziet op de printscreen dat er wel een lijst te zien is van de Verkenner, maar geen extra mappen voor mijn website.

Ik ga er van uit dat je weet hoe je een tekstbestand moet maken, gewoon htaccess.txt maken dus.
Ik schreef ook htaccess.txt en niet htaccess.text in mijn bericht
[/QUOTE]
Een tekst bestand maak ik in Wordpad of kladblok. Ik weet niet wat ik als tekst moet schrijven in wordpad ? Na het schrijven van de tekst sla ik deze op met "opslaan als" en kies de extensie "htaccess.txt",ja ik schreef text, je merkt dus goed dat ik een leek ben in deze materie.

Ik veronderstel dus als jij de index.html of home.html webpagina wil verwijderen in jouw website je dit niet kan en je afhangt van de provider waarbij je host. Is dit juist?
Dit is momenteel de toestand op mijn gratis 50 MB webruimte bij Telenet.
Website aanmaken
Stappen
1. Gebruikersgegevens
2. Website Gegevens
3. Bevestiging
Je kunt geen extra website aanmaken omdat je huidige website reeds alle webruimte in beslag neemt! Je kunt je webruimte uitbreiden zodat je een extra website kan aanmaken.

De medewerkster van Telenet belde en zei dat het lang zou duren voor mijn huidige website zal verwijderd zijn van mijn gratis webruimte 50 Mb.
Mijn huidige website Welcome to my website is dus volledig vol en ze kunnen deze webruimte "zogezegd" niet leegmaken, zodat ik een nieuwe website zou kunnen plaatsen.

Met smoesjes dat het een half jaar zal duren voordat de links van mijn website over heel de wereld zullen zijn verwijderd ,proberen ze me dus te laten betalen door de webruimte te laten uitbreiden mits betaling.

Dan pas kan ik weer een nieuwe website met nieuwe index.html uploaden op de Telenet server.
Voilà mijn frank is gevallen. Als je weet dat ik een Telenet abonnement Wigo heb waarmee ik beschik over 200 gb upload, en ik per maand slechts 20 gb verbruik, dan hoor je ze niets opmerken. Natuurlijk zolang het in hun voordeel is piepen ze niet.
grtz,
cooper

[url=https://postimg.cc/SJkBxTrQ][/URL]
[url=https://postimg.cc/R6n2Y2T9][/URL]
[url=https://postimg.cc/4KjSpBR0][/URL]
[url=https://postimg.cc/crTkFsNw][/URL]
[url=https://postimg.cc/yDbQzvxN][/URL]
[url=https://postimg.cc/JDmdTtt3][/URL]

Wil dit zeggen dat voor voor de Russische Capital letter Д zowel de dec getallen als ook de hex getallen en letters worden gebruikt?
Voorbeeld: Д dec 1044 hex 0414
Durf ik niet te zeggen, ik weet niet hoe dat met hex gaat. Ik gebruik wel eens alt codes bijv. alt-0414 maar dan komt er dit ž teken te staan. Dat lijkt me iets van een Joegoslavisch tekentje met dat dingetje boven de Z.
Iets anders gebruik ik nooit.
Ik zie overigens wel in mijn Firefox tabblad nu wel cyrillische tekens voor de naam van je website, ook naast de foto's. Dus je zit op de goede weg zo te zien.
afbeelding.png

Ik wil niet zeggen dat je het mis hebt, het is juist hetgeen je schrijft hierover. Maar ik wil alleen duidelijk maken wat ik heb gedaan en hoe ik dat heb gedaan.
Ja en ik geef dus aan dat het lijkt alsof je dat online doet maar feitelijk ben je in de lokale cache bezig op je pc want online verandert er niets, dat lijkt maar zo. Dat is waar jouw browser mee bezig is en niet online zoals jij denkt.
Als je die test gedaan had wat ik je vertelde met een andere browser, had je ook gezien dat er online totaal niets veranderd. Juist omdat je met je lokale cache bezig bent. Alleen zie je dat niet, maar het is wel zo. :)

Het resultaat is niet wat ik heb beoogd, dat de vorige index.html webpagina zou zijn verdwenen of overschreven. Dit is niet zo!
Logisch omdat je niet online bezig bent. Nogmaals, dat lijkt maar zo, maar je bent met je lokale cache bezig, online kun je niets aan broncodes veranderen. Dat kan alleen als je een bestand opent bijv. via FTP. Maar dan is het ook bewerken en wordt het weer overschreven als je het opslaat.
Of als je een server hebt zoals ik, dan kun je op de server rechtstreeks via SSH inloggen en dan realtime bewerken.

V.w.b. het verhaal van Telenet dat is onzin. Tenminste... dat zij die ruimte niet leeg kunnen maken. Maar waarom zou Telenet dat moeten doen? Dat kun je gewoon zelf met je Filezilla ook doen, gewoon alles verwijderen wat er in staat.
En daarna kun je een dag wachten om zeker te zijn en dan weer opnieuw uploaden. Maar ten overvloeden nogmaals, verwijder die twee directory's wat ik al de hele tijd schrijf, die zijn onnodig en nemen alleen ruimte in beslag. Je web programma maakt die aan, maar op de externe server kun je die gewoon verwijderen.

Met smoesjes dat het een half jaar zal duren voordat de links van mijn website over heel de wereld zullen zijn verwijderd
Dat klopt en heeft ook niets met Telenet te maken. Google indexeert je website en het kan zijn dat links snel weg zijn, het kan inderdaad ook enkele maanden duren voordat die links overal weg zijn. Daar kan Telenet niets aan doen.

V.w.b. die foutmelding bij het proberen te uploaden van die cyrillische karakterset, dat is omdat dit geen 8-bit codering is. Dus dat wil ie niet, ondersteund de server schijnbaarn iet.

Terug
Bovenaan Onderaan