USB-schijf niet meer te openen

Najsnarf

PCS Lid
Behalve een (ingebouwde schijf "dikzak" zijn er ook nog 2 USB schijven vrijwel continu aangesloten. (Tochiba en Western Dig bovenop.)
Die WD is niet meer te openen:
5b51e52cc8daa-No.001.jpg

ook niet op een andere computer.
Het lijkt er op dat hij spontaan overleden is. Op zich niet zo erg, want daarom staan alle foto's , bestanden etc. op die ingebouwde en op die Toshiba.
met diskmgmtwordt hij wel hrkend,
en bij eigenschappen
5b51e88fa87d2-No.003.jpg

Laatst bewerkt:
vreemd dat deze de Toshiba wel te openen is en deze niet. Ook is er en verschil als ik eigenschappen oproep via mijn computer of via schijfbeheer. Ik zal eens kijken; momenteel ben ik (evenals de pc zelf ook minder fit na een soort griep.
5b51eae24986e-No.001.jpg

en

5b51eae24986e-No.001.jpg

Neem de tijd, zeker met dat warme weer en jou griep.
Beterschap!

Toegang geweigerd betekend niet dat ze overleden is , maar dat je geen eigenaar meer bent of geen gebruikers rechten meer hebt .
Kun je de schijf openen met beheerdersrechten ?

Aangezien ik dus 2 kopieën van mijn belangrijke data bezit, heb ik die vervelende USB geformatteerd en gegevens van een werkende schijf daarheen gekopieerd. Dat gaat nu ongeveer een uur duren. Blijft dus afwachten. Merkwaardig is dat je wel een trialversie van die EaseUsTodoBackup kunt downloaden, maar dat er bij het "moment suprème" toch om een code gevraagd wordt

In welk bestandssysteem heb jij die USB-Stick geformateerd - FAT32?
Als het FAT32 inderdaad is - dan gaat kopiëren soieso al langzaam.
En bevatten de bestanden veel kleine bestanden - dan gaat kopiëren ook niet bepaald snel.

het kopiëren loopt; dat het lang duurt is niet zo erg:
5b56f89d8cf02-No.001.jpg

en nu nog 6 minuten te gaan. Ik neem aan dat als ik de pc afsluit en weer opstart e.e.a. zo gebleven is.

Terug
Bovenaan Onderaan