USB doet het slecht of niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter perloc
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 4
  • Weergaven 692

perloc

R.I.P.
Lid geworden
19 jun 2017
Waarderingsscore
37
Punten
28
OS
Windows 10
AV
Windows defender
FW
Win10 Firewall
Ik heb problemen met de USB.
Als ik de computer aanzet komt ie uit de hibernate. Dan doet de USB het een hele tijd niet.
Na een hele tijd werkt het opeens en blijft de hele sessie werken. Dat was voorheen.
Vanmorgen is het nog minder, werkte helemaal niet. Ik moest gebruik maken van het keypath. Wel gaat het lichtje op de USB mouse branden maar geen rood licht en werkt niet.
In Control Panel/ device manager alle usb's uitgeschakeld en gereboot.
Nu doet de mouse het wel maar alleen infrarood. Dus ik zie geen rood licht. Dus ik kan met de ext. mouse werken.
De ext. HD (USB) werkt wel.
De ext USB key voor Internet werkt niet. Ik werk nu op Internet via een smartphone en LAN.
Wat kan ik nog meer doen?
perloc
p.s. Ik heb net de mouse en de HD van ingang gewisseld, HD blijft werken maar de mouse niet meer!!

Ga naar Apparaatbeheer en klik de USB-sectie open.
Klik elke USB hoofdhub rechts aan >> Eigenschappen >> Energiebeheer >> Vinkje weghalen bij "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen".

Dag Abraham54: Dat is Nederlands. Ik heb Engels en ik heb iets dergelijks gedaan.
Bij Universal Serial Bus Controllers heb ik alles aangeklikt en een uninstall gedaan. Daarna de Computer gereboot.
Dat gaf het resultaat zoals beschreven in mijn eerste melding.
Ik heb nu weer windows7 uit zijn hibernate mode wakker geschud en nu werkt de USB normaal. Gelijk bij opstarten.
Ik kan je verzekeren dat het echt mis was voordien.
Als het weer mis gaat kom ik terug.
Dank voor de aandacht.
perloc

Ik zelf gebruik de slaapstand niet meer (SSD).
En moet er iets afgemaakt worden door het notebook, dan laat ik deze aanstaan.

De slaapstand (sleep mode) is natuurlijk iets anders dan de hibernate mode.
De slaapstand kan ik niet gebruiken omdat mijn batterij op zijn laatste benen loopt. Die heeft net genoeg energie om de computer in hibernate mode te zetten bij een energie uitval. En dat gebeurt hier nogal eens!!!
perloc
p.s. Tot nog toe gaat het goed. Ik meld wel als dit item kan worden gesloten.

Terug
Bovenaan Onderaan