USB-C biedt nieuwe functies, maar zorgt ook voor verwarring

• Onderwerp starter Onderwerp starter Danvers
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 1
  • Weergaven 579
Steeds meer notebooks, tablets en smartphones hebben een of meerdere USB-C-aansluitingen. Die vervangen niet alleen de bestaande USB-aansluitingen, maar ook diverse andere soorten poorten op mobiele apparaten. Vanaf nu kun je dezelfde aansluiting gebruiken voor monitors, opladers en koptelefoons. Gebruik je een dock, dan kan het zelfs allemaal tegelijkertijd.

Lees hier

Voor mij is dit een moeilijk stuk tekst. Heel veel genoemde zaken zoals kabels en poorten zijn onbegrijpelijk. Maar toch schijn ik er mee te maken te krijgen. Ik heb nl. een nieuwe camera gekocht, een Canon. Ik heb hem pas, en ben net begonnen aan de handleiding van 178 pagina's!
Ik schijn mijn foto's op de laptop te kunnen zetten met Wifi.
Maar, als ik ergens in Schotland ben, zonder wifi, dan kan ik dus de foto's op mijn smartphone zetten met gebruik van de oplader van de telefoon. Kan dat dan zo maar? Ik heb in de winkel gevraagd waar het snoertje was om die 2 apparaten te verbinden, en toen bleek het dus met de oplader te moeten. Snappen die 2 elkaar dan zo maar? In bovengenoemde tekst wordt toch gesproken over verschillende functies enz.

Terug
Bovenaan Onderaan