upgrade van W 10 home naar Pro

• Onderwerp starter Onderwerp starter Najsnarf
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 7
  • Weergaven 543

Najsnarf

PCS Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
400
Punten
83
OS
W11pro
AV
MBAM en Windows
Op mijn werk-pc had ik nog steeds W 10 home. Zoeken op internet, "gratis sleutels" etc. leverde niets op. Uiteindelijk voor € 30.-- (i.p.v. € 140.-- of zo) bij Varsio een licentie gekocht. Aanvankelijk werkte dat ook niet (wilde namelijk wéér home installeren) maar uiteindelijk lukte het via pc-instellingen > beveiliging en bijwerken > activering > productcode wijzigen tamelijk vlot de pro-versie tevoorschijn te toveren, met behoud van alle instellingen. Mijn dag kan niet meer stuk.:)

Natuurlijk heb je bij win10 de mogelijkheid om weer te keren naar je vorige versie van windows.
dat had je bij win 8.1 of 7 niet? daar kon je gewoon een systeemherstel doen.
en uiteraard kan je ook een andere productkey code invoeren, maar een gratis key ga je niet vinden zeker niet op google

Upgraden > bijwerken naar een nieuwere of hogere versie kan op twee manieren .
Met behoud van programma's en instellingen en dan word een windows.old bestand aangemaakt en kun je terug downgraden naar de vorige versie .
Nieuwe installatie en hierbij worden alle programma's en instellingen verwijdert en word alleen Windows bijgewerkt en kun je daarna niet meer downgraden .

Ja maar daarvoor heb je wel die dvd rom nodig om een van beide te kunnen kiezen?
maar zonder die dvd kan je dat ook via instellingen van windows zelf.

Ik denk dat jullie het niet goed begrepen hebt.

Klik in jouw Windows Computer met rechts aan en kies voor Eigenschappen.

In dat venster vind je een link: Meer onderdelen verkrijgen met een andere editie van Windows.

Dat klik je dan aan als je de licentie voor een hogere versie hebt en dan gebeurd de rest via de Windows Update!

Dus niks geen DVD nodig of whatever.

@ toska: ik hoef niet terug naar een vorige versie, en windows old gaat er binnenkort (vanzelf of door mij) uit
@ swake: "spontaan"upgraden "zegt" Microsoft: u hebt niet de geschikte versie (of zoiets), wel via de store (voor ruim € 100.--)
Wat Varsio mij stuurde was een licentie voor een upgrade. Ging dus prima.
Wat ik bedoelde met het draadje was eigenlijk een handwijzer voor hen die daar ook naar zoeken hoe het kan.

In mijn #2 stond wel dat het mogelijk is om een andere key in te voeren,@ab heeft gelijk ik heb dit nog niet moeten doen Najsnarf?
vandaar ik dat daar niet goed op de hoogte van was.Wou wel bedoelen dat je wel op verschillende manieren kan weerkeren. zelfs kon je een iso doen van windows10pro dan je key invoeren en klaar, maar goed dat het toch is goed gekomen, trouwens werk ook met pro.

Upgraden naar een nieuwe versie windows 7 naar windows 8.1 is niet hetzelfde als upgraden naar een hogere versie . Windows 10 home naar windows 10 pro .
En updaten dat is de huidige versie bijwerken naar een verbeterde versie .

Terug
Bovenaan Onderaan