Upgrade naar phpBB 3.1.10

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
2 augustus 2016
Waarderingsscore
6.974
Punten
113
Leeftijd
70
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender
FW
Windows Firewall
Morgenochtend ergens na tien uur zal dit forum uitgeschakeld gaan worden in verband met het installeren van de upgrade naar de 3.1.10 versie.
Naar verwachting zal dat een kwartier tot klein half uur duren.

Ik heb geen flauw idee, het zal eerder een beveiligingsupdate zijn dan dat er nieuwe onderdelen bijkomen.
De update is nog geen 24 uur oud!
Een en ander is ook het gevolg van het feit, dat 3.2 Feature Update nog steeds niet klaar is.
Want die zal mijn inziens phpBB professioneler maken, met mogelijk zelfs een nieuw standaard forum design.

We gaan het morgen zien.
Als je dit forum vergelijkt met het Linux Mint Forum zie je toch behoorlijke verschillen terwijl het dezelfde versie is.
Het overzicht is daar totaal weg. De betrokkenheid gaat daardoor ook achteruit.

Ik kan niet anders dan wat jij nu neergeschreven hebt, als compliment zien.
Het forum van Mint werkt ook met een thema van Artodia en is opgezet, zoals ik het in de afgelopen drie jaar ook deed.
En daar zat bij mij dan ook het probleem - ik was nooit tevreden met wat ik had opgezet.

Het additioneel handmatig vernieuwen van bestanden was ook nu weer een stevige klus.
Maar uiteindelijk werden alle bestanden goedgekeurd en werd de database en de forumsoftware succesvol bijgewerkt naar versie phpBB 3.1.10.

Abraham54 zei:
Ik kan niet anders dan wat jij nu neergeschreven hebt, als compliment zien.
Dat is zeker zo. :cool:

Maar hopen dat het intuïtieve gevoel in versie 3.2 terug zal komen. Ben heel benieuwd naar zowel het uiterlijk als gedrag.
Voorlopig vind ik dat phpBB nogal koersloos is.

Hier zie ik dat phpBB 3.2.0-RC1 "Bertie's swing-by" al gerealiseerd is (prosilver only).

Klopt en die RC is al weer maanden geleden uitgebracht.
Want er zijn daarna zoveel nieuwe wensen bijgekomen dat het nog wel even zal duren voordat de 3.2 versie gereed is.
Belangrijk is wel dat ze forumsoftware wel weer sneller willen maken door over te schakelen op op Google fonts enz.
Iets wat Artodia al lang gerealiseerd heeft in zijn thema's.

Wat zal de toekomst brengen?
Artodia heeft aangekondigd te gaan stoppen met thema's voor phpBB.
Want hij gaat zich toeleggen op zowel nieuwe thema's voor XenForo als ook voor WordPress.
Hij heeft beloofd zolang er upgrades binnen de phpBB 3.1 serie - hij de thema's zal upgraden.

Maar voor phpBB 3.2 gaat hij geen nieuwe thema's maken, jammer, maar het zij zo.

Dit zal ook te maken hebben dat hij er weinig aan verdiend? bij artodia kan men stylen aankopen wat weinig zal gebeuren, en meestal worden de gratisse genomen,waar hij het nutteloos vind om daar zijn kostbare tijd nog in te steken? Inderdaad blijft hij voortgaan met 3.1 maar in januari is het officieel 3.2 RC Dus vrees ik dat alle fora hun stijlen zullen moeten veranderen.
Zelfs de extensies zullen niet meer gratis worden aangeboden, heb dezer morgen eentje gedownload en geplaatst op mijn fora conclusie was moest eerst een donatie doen voor ik deze los geweken kreeg?

toska

Heb jij die extensie mogelijk dan via een andere weg dan via phpbb.com gedownload?

Ik ga bij wijze proef toch weer een onderdeel van een eerder dit jaar gekocht thema installeren.

En dan wil ik graag weten wat jullie er van vinden.

Het thema Quarto Amazon is gearriveerd.

Abraham54 zei:
Heb jij die extensie mogelijk dan via een andere weg dan via phpbb.com gedownload?
Ja was een extensie die te maken had met arcade games, voor credits die ze bij krijgen bij elk gespeeld spel of geplaatst bericht.

toska zei:
Abraham54 zei:
Ja was een extensie die te maken had met arcade games, voor credits die ze bij krijgen bij elk gespeeld spel of geplaatst bericht.

Ik mis in jouw profiel de link naar jouw website.

EvC zei:
Dat is met wat aanpassingen bloedmooi te maken. :shock:

Op welke aanpassingen doel jij?

Abraham54 zei:
toska zei:
Abraham54 zei:

Ik mis in jouw profiel de link naar jouw website.
dit is dan ondertussen gebeurd ab ;)

Abraham54 zei:
EvC zei:
Dat is met wat aanpassingen bloedmooi te maken. :shock:

Op welke aanpassingen doel jij?
Ik had een afbeelding geplaatst maar die is foetsie. Dus alsnog:
In de vier grijze vakken rechtsboven zit de tekst er gedeeltelijk onder.
Het contrast tussen licht en donker is wel erg groot: en dat geeft een beetje een opgesloten gevoel (zwart mag wat lichter).
Verder een prachtig thema.

580273e9a6906-Schermafdruk_2016-10-15_17-30-03.png

Terug
Bovenaan Onderaan