Upgrade naar naar XenForo 2.0.2

PCS Hulp Bot

Ondersteuning
Lid geworden
8 augustus 2016
Waarderingsscore
10
Punten
0
Ik mag met plezier voor de eerste keer aankondigen, dat vanavond dit forum kortstondig uitgeschakeld zal zijn.
Want de forumsoftsofware gaat upgradet worden van XenForo versie 2.0.1 naar versie 2.0.2.

Je gaat me toch niet vertellen dat tussen bericht #1 en bericht #2 de upgrade gedaan is? Want dan heb ik de kortstondige uitschakeling gemist! Dat was dan inderdaad een snelle upgrade. Ik zou willen dat het bij mij ook altijd zo vlug ging! Maar ja, volgzaam forum, nietwaar?

Hallo Kate,
jazeker - Abraham heeft eerst alles gereedgemaakt en de nieuw gecomprimeerde map naar de root van de server geuploaded, en via de server uitgepakt enz..
Daarna was het forum al uitgeschakeld met de melding van een upgrade en is de installatie gedaan.
Dat was vlot klaar, wel moesten een aantal themafiles opgewaardeerd worden, gezondheidscontrole gedaan en toen was het forum al weer open en alle thema's werken.

Was jijzelf even wat anders doen?

Hoi, het kan best dat ik toen net op het NCF keek, want ik switch heen en weer. Bij Piep was het rustig, tenminste dat leek dus zo! Als je 2 fora volgt, kom je eigenlijk ogen te kort. En nog een laptop misschien!
Maar dat gaat me te ver, hoor, daarvoor zit nu niets meer in mijn ouwe spaarsok!

Vond je het leuk om hier een upgrade te presenteren? Het is wel jammer dat het zo snel voorbij is, nietwaar. Maar er komt nog wel een herkansing, want upgraden bedenken, daar bestaan hele volksstammen van.
Maar wat denk je, zou ik die upgrade ergens kunnen merken? Daar heb ik wel eens meer over gedacht, maar het ook weer vergeten, aangezien alles werkt en dat is het belangrijkste. Toch blijf ik nieuwsgierig!

Abraham heeft Cees al laten weten dat dit forum upgradet is en dat er voor zijn forum een speciale add-on is uitgekomen om af te komen van de 404 meldingen van de oude vBulletin urls.

Abraham heeft het maar druk met 2 fora. Op twee fronten werken lijkt me niet gemakkelijk.
Maar het grappige is, en voor mij was het écht een ontdekking, dat ik bij het zwerven over het web allerlei fora en websites tegenkom met in het team Piep-leden!
Er wordt door veel mensen op veel plekken aan computers gesleuteld en dan realiseer ik me, hoe vaak die apparaten niet doen wat er van hen verwacht wordt!

Laatst bewerkt:
De upgrade van 2.0.1 naar 2.0.2 was gelukkig een kleinschaligere upgrade dan die van 1.5.x naar 2.0.0 :)

Het NCF is ook met succes upgradet.

Terug
Bovenaan Onderaan