Updates binnen halen langdurige kwestie

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Mijn Dell Precision M6400 met een 125 GB grote systeempartitie op Crucial 512 GB SSD is sinds 14:00 uur bezig met updates.
Het betreft Windows 10 Enterprise LTSB - dat is versie 1607.

Behalve de chipset, welke ik zelf voorzien heb van de Intel chipset driver, is de rest van de hardware wel geïnstalleerd.
Enkel zal waarschijnlijk de audiodriver nog gedaan dienen te worden.

Heel vreemd - het notebook was stinkend heet geworden.
Het bleek dat de beide ventilatoren niet werkten.

Na afgekoeld te zijn ben ik eerst naar het Configuratiescherm gegaan en via Energiebeheer heb ik het snelopstarten en de slaapstand gedeactiveerd.
Na een herstart deden vanaf dat moment de ventilatoren het wel en blijft het notebook nu koel.

Ik had gisteravond een wel heel bijzondere ervaring - van het ene op ander moment bleek Windows 10 Enterprise LTSB niet meer geactiveerd te zijn.
In Opties was daardoor ook een hoop gedeactiveerd.
Maar de Windows Update werkte wel.
Uiteindelijk werd vanochtend 2018-04 Cumulatieve update voor op Windows 10 Version 1607 for x64 gebaseerde systemen (KB4093120)
opnieuw geïnstalleerd en na een herstart was de licentie weer aanwezig; heel vreemd.

Nope, het duurde gewoon lang.
Vandaag ging het echt een stuk vlotter.
Maar het notebook koelt niet goed genoeg - is daardoor warmer dan het zou moeten zijn.
Dus de 90 dagen versie wordt vervangen door Windows 7 Prof - kijken wat de koeling dan doet.
Maar de MS muis is een fijne muis.

Terug
Bovenaan Onderaan