update

• Onderwerp starterVerwijderd forumlid 98
  • Startdatum
  • Reacties 125
  • Weergaven 5.293
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd forumlid 98

Guest
Hallo Win 10kenners...zelf ben ik totaal niet meer mee!
Vandaag acer aspire es 14 binnen gekregen met zo een eMMC32 gb pffff!
Ding deed niet veel meer,toch leven erin gekregen was bezig met updates,laptop laten doen en hij werkt terug.
Met winver gekeken naar de build,geeft dit 1607 14393.2058.
Denk niet dat laatste versie is???Ook nog maar 6GB vrije ruimte !Zo dus als er nog een grote update moet komen,ja dat gaat niet lukken zeker(al gelezen)
Dan moet ik met MCT aan de slag denk ik.
Man wil er wel Ubuntu op, na uurtje vechten met BIOS klaar gekregen dat het mogelijk is van USB op te starten.Ubuntu 16.04 in Live lukt!
Installatie probeer ik morgen of....als het lukt zijn de problemen van de baan!
Indien niet,is mijn vraag hoe verder gaan met Win10Home.
Mvg
d'anvers

Versie 1607 is de versie van 2 augustus 2016. Sindsdien zijn er de volgende versies verschenen:
Versie 1703: voorjaar 2017
Versie 1709: najaar 2017
Binnenkort komt er al weer een nieuwe versie voor Windows 10 uit: versie 1803

Wanneer de eigenaar van de Acer door wil gaan met Windows 10, dan zal hij bij grote updates (die komen twee keer per jaar) weer voor problemen komen te staan, omdat er dan vermoedelijk te weinig ruimte is op de 32 GB eMMC om de update uit te voeren.
Lijkt me daarom ook verstandig om over te gaan op Ubuntu, Xubuntu of Lubuntu.
Ubuntu (en zijn varianten) neemt minder ruimte in op de harde schijf. Lubuntu pakt na installatie slechts 8 GB, Windows 10 ongeveer het dubbele.

Mocht de installatie van Ubuntu niet lukken, dan maak je op een andere pc een opstartbare USB met daarop de installatiebestanden van de nieuwste versie van Windows 10. Daar gebruik je dan inderdaad het Media Creation Tool voor: Download Windows 10
Noteer van tevoren de versie van Windows 10 die er nu op staat: Windows 10 Home weten we al, maar is het 32 bit of 64 bit? Je moet dezelfde versie kiezen.

Hoi Porrelaar,
Bedankt voor je deskundige uitleg(ja ben wel niks anders gewoon van jouw he :D)
Was ook beetje op de zelfde golflengte,maar van de versie was ik helemaal niet meer mee!
Met MCT kan ik wel werken.Maar hoop dat Ubuntu lukt he!
Snap echt niet dat er zulke spullen verkocht worden,wat kun je doen met 32GB....
Laat je zeker weten hoe het is af gelopen;)
Fijn weekend verder
d'anvers

Ik had net hetzelfde als Abe, ook ruimte gevonden een klassieke SSD binnen en een DVD speler waar ook via een bracket een SSD in kan.

Heb jij in het bios Fastboot gedeactiveerd?

Want dan kan je Ubuntu gewoon installeren, omdat Ubuntu ook met Uefi-bios overweg kan.

Heb jij in het bios Fastboot gedeactiveerd?
Niet aanwezig in bios!
Installatie van Ubuntu 16 verloopt vlekkeloos,maar bij herstarten No bootable device
Volg dit
Go to ‘Select an UEFI file as trusted for executing‘ -> ‘EMMC‘ -> ‘EFI‘ -> ‘ubuntu’
Ook niet te vinden...
Mvg
d'anvers

Weet je heel zeker dat het bios die optie niet heeft?
En is het misschien mogelijk het bios op Legacy in te stellen?

Nog eens heel goed gekeken,ja ben heel zeker.
Ook geen Legacy!Wel secure boot,staat op disabled!
Mvg
d'anvers

5a914f7338819-acer.jpg

Wie word er wijzer van?
Mvg
d'anvers

Secureboot had het moeten zijn bij mij - dat moet dan voldoende zijn om Ubuntu te laten booten. lijkt mij.
Probeer het anders met Linux Mint - die zal mijn inzien al helemaal geen probleem hebben met een Uefibios en Secureboot op non actief!

Ja Mint eens proberen is misschien optie .
Maar zal niet voor vandaag zijn,geef de pijp aan martin!
Krijg koppijn van dat kl....... ding pffff.
Mvg
d'anvers

Abe,
Heb er echt geen idéé van ,ken Fedora niet!Maar zal het wel proberen,tis maar te hopen als er geen enkele linux lukt,dat Win10 met MCT lukt!!
Alle tips zijn welkom,je leest me nog!
Mvg
d'anvers

Heb net Fedora live uitgeprobeerd.
Met Gnome desktop - ben ik geen liefhebber van overigens, maar moet wel vaststellen dat alles er super verzorgd uitziet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan