update printer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kate
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 15
  • Weergaven 1493
K

Kate

Gast
Er staat al 5 dagen een update voor mijn Canon printer voor de poort. Hij zegt: wachten op installeren. Windows doet dat zelf, maar hoe leer ik dat mijn printer?
Als tip staat er bij: selecteer installeren. Maar dat woord staat nergens, behalve het woord in genoemde wacht-mededeling, en dat laat zich niet selecteren!

Ik hoopte dat opnieuw opstarten zou helpen, of een goede nachtrust als mijn apparaten uit staan. Nada, niks.

Ik heb mijn printer ingeschakeld staan, en in het display word ik niets wijzer.

En nog als toevoeging: er staat ook dat er een aparte installatie moet worden gestart! Toe maar!

Hallo,

Het gaat net om welke updates, Windows doet nog wel eens stuurprogramma's installeren maar het beste is dat
vanuit je printersoftware zelf.
Lees dit maar eens door Uitleg.
Hoe en wat is er van de printer op je laptop geïnstalleerd?
Wat is merk en type printer?

Hoi Abbs,

De uitleg heb ik gelezen, maar dat gaat over stuurprogramma's opnieuw installeren.
Deze printer hebben we al meer dan 2 jaar. Hij is draadloos. Het merk: Canon MG 7750.

We hebben toendertijd de software geÏnstalleerd op allebei onze laptops. Mijn man heeft tot nu toe nog nooit iets over een update gelezen en dit is voor mij de 1e keer. De printer deelt soms mee dat er nieuwe firmware klaar staat en kennelijk haalt hij dat zelf binnen: we merken er niets van.
Nu heb ik hem weer als standaardprinter op mijn nieuwe laptop aangemeld en hij voert mijn opdrachten feilloos uit. Eigenlijk had ik die regels over deze update niet moeten lezen, en dan was alles koek en ei geweest.

Er staat te lezen: er wacht een update om geÏnstalleerd te worden: Canon-Printer[-4/21/2000 12.00.00 !M-10.0.17046.1000. En er staat ook: er moet een aparte installatie gestart worden. Selecteer installeren om die te starten. Ziet u het installatievenster niet, minimaliseer het venster dan of kijk op de taakbalk.

Maar er staat nergens: 'installeren', dus daar houdt het op.

Hallo Kate,

Je kan twee dingen doen:
1. Hier de laatste software downloaden en installeren PIXMA MG7750.
2. Als alles lekker draait zo laten en de update verbergen, en nu komt het heb je Windows 10 pro kan dat via Windows zelf.
Ben je de gelukkige met Windows 10 home dan zou je het programma "wushowhide" en die kan dat dan voor je doen.

Dit zijn stappen waar je even rustig voor moet gaan zitten (komt de koffie en boterkoek goed uit).
Dus ja aan jou de keuzen om er vanaf te komen misschien is er nog een engeltje op je schouder die mee kijkt.

Ja , dat engeltje dat zit er vast! Maar dat ziet me niet! En nu de vragen van dit heksje:
1 en 2. Alles draait lekker en van mij zit het goed. En mocht mijn man nu de update krijgen......nou dan is het mijn probleem niet meer!

Ik heb Windows 10 home en ik moet dus iets doen, begrijp ik. Ik zit rustig, zonder koek maar wel met koffie, en denk diep: wat als ik die update niet verberg. Verbergen betekent niet wegdoen. dus eigenlijk stop ik het probleem in de ingewanden van mijn laptop.
Als ik het laat staan is het resultaat hetzelfde: er gebeurt niets met die update. Alleen staat er steeds iets in de hoek van mijn taakbalk te zeuren over niet kunnen updaten.

Dat programma, denk je dat ik daar mee door de deur kan? Downloaden kan ik het waarschijnlijk wel, maar dan begint het pas. En ik houd er niet van om iets weg te stoppen zonder dat ik daar nog controle over heb. Wie weet wat er inwendig plaats vindt, en kan ik dan nog iets doen?
Lekkere vragen, nietwaar? Sorry!

Is het nu gelukt en opgelost?

Niet met de link van Abraham. Daarin werd me uitgelegd hoe ik een nieuwe printer kan installeren en wat hij daarna allemaal moet kunnen. Maar updates, daar hadden ze het niet over. En ik hoopte op een samenvoeging met windows, maar niks.

Dus.......

Hoi Toska, ik heb het helemaal bekeken en heel erg bedankt. Alleen hier moest ik van alles op mijn printer doen en dat was niet de bedoeling van de update.

Maar het goede nieuws is dat ik deze update gewoon vergeet.

Dus Abraham: dit is weer een geval voor Opgelost!

een update dien op je printer bij te werken kate, deze update kan belangrijk zijn op je printer goed te laten functioneren,waarom deze dan negeren?
kan je vergelijken met andere software bv ccleaner daar krijg je ook melding dat er een update is voor een nieuwere versie?
windows updates in dit geval beveiligheids updates stel je toch ook niet uit, althans dat hoop ik niet?

Je hebt gelijk, hoor Toska, updates hoor je binnen te halen: dank je wel voor je reactie. Maar mij is nu duidelijk dat er ook andere updates in mijn apparaat verborgen zitten, die ik zelf onder controle heb en daar hoort deze ook bij.

Op mijn printer komt regelmatig een melding dat er weer iets ontzettend nuttigs is en dat ga ik dan niet tegen. Maar dat haalt de printer zelf binnen en daar heb ik dan geen boodschap aan, behalve een klikje om het goed te vinden. Dat zie ik dus niet op mijn laptop.

Dit was een ander soort, hij zat me kwaad aan te kijken op mijn laptop , en hij zit nu veilig totdat ik besluit om hem het licht te laten zien. Maar mijn printer doet het goed, dus dat ogenblik is nog niet aangebroken.

Waar ik al deze wijsheid op eens vandaan haal? Ik heb het programma teamview gebruikt en dan steek je onnoemelijk veel op!

velen vergeten wel eens dat je hulp op afstand kan vragen via teamvieuwer? dat had ik onlangs ook gedaan met een lid op mijn forum die de spellen niet zag staan, via teamvieuwer heb ik dat probleem opgelost
Misschien een ideetje voor abb als er iemand malware of virus heeft op die manier kan hij deze zijn problemen oplossen?

Nou, ik denk zo maar dat Abbs dat idee al gevonden heeft, Toska. Maar dat het op jouw forum ook goed werkt, dat is subliem!

Terug
Bovenaan Onderaan