Ubuntu 18.04 LTS

• Onderwerp starterVerwijderd forumlid 98
  • Startdatum
  • Reacties 37
  • Weergaven 2.440
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd forumlid 98

Guest
Vandaag PopOS vervangen door Ubuntu 18.04 LTS op mijn Medion laptop ,in dualboot met Win 8.1 ,partitie vergroot .Loopt lekker snel!
Probleem van 2x opstarten voor internet in Pop Os lijkt ook van de baan!Zo dus deze configuratie blijft zo...wie weet later vervangen door Zorin OS,maar dit duurt nog zeker bijna eindjaar voor de nieuwe er is.
Mvg
d'anvers

Heb beetje te snel hoera geroepen pfff!
Sinds meer als één week , is het probleem van 2 x opstarten voor internet te hebben in Ubuntu er weer!
Is enkel als ik uit win8.1 kom.Eens het werkt in Ubuntu,mag ik 100x afsluiten en terug Ubuntu opstarten geen enkel probleem!
Eens In Win ja dan 2x starten ....me al zot gezocht niet veel van te vinden,vraag laten stellen bij Ubuntu engels fora...het is daar ook heel stil lol.
Denk dat deze Medion niet goed is voor dualboot!
Mvg
d'anvers
P.S in Windows nooit problemen met internet!

Mijn vraag zal misschien raar klinken en ik hoor je al denken wat heeft dat met mijn probleem te maken .
Is er een tijdsverschil van twee uur in de windows klok en de ubuntu klok ?

Inderdaad klinkt het raar, is namelijk altijd eerste wat ik doe bij gelijk welke distro dat naast Windows of multiboot komt.
Is tijd juist zetten!!!En zelfs was het zo niet..dan waar om de2 maal wel internet?Komt de tijd dan juist soms?
Mvg
d'anvers

Het eerste wat je moet doen citeer je is de tijd juist zetten , dus is er toch een tijdsverschil wat ik vermoedde .
Kijk ook eens in het UEFI bios of daar de tijd gelijk loopt met Windows en Ubuntu .
Ubuntu loopt synchroon met een tijdserver en bij installatie word gevraagd of je de tijd synchroon wil instellen met de tijdserver of lokaal , waar je jou dus bevind .
Controleer eens in het UEFI bios of er daar een tijdsverschil is .

Het eerste wat je moet doen citeer je is de tijd juist zetten , dus is er toch een tijdsverschil wat ik vermoedde .
Natuurlijk is er meestal met gelijk welke Linux distro meestal tijd verschil met Windows.
Doe namelijk altijd dit
timedatectl set-local-rtc 1
Mocht de tijd in Bios veranderen ,zou ik dat merken in Win toch!Tijden staan overal juist!
Mvg
d'anvers

Start op in Windows en doe dan onderstaande: download de bijgevoegde CrystalDiskInfo.zip.
Na download het bestand uitpakken en openen.

Dubbelklik dan op DiskInfo.exe

Geeft het tool een gele knop aan,

laat dan weten welke regels in de gele kleur zijn vermeld.

Dat is straf paar weken geleden nog control gedaan en nu toch fout....heeft dat iets mee temaken denk je?

5b008af6515d6-crystal.JPG

Mvg
d'anvers

Ja
Ben nu HDtune aan het laten lopen...eerste regels alles groen.Laat de volledige uitslag weten.
Mvg
d'anvers

HDtune geeft geen problemen,zo slaap ik gerust.
5b00a839db732-hdt.JPG

Mvg
d'anvers

HD-Tune heeft enkel de oppervlakte gecontroleerd - er zijn dus geen kapotte clusters - maar dat CrystalDisk ook gemeld.

De foutmelding van Reallocated Sectors is er een die betekent dat de besturingssystemen trager zullen worden omdat ze zoekende zijn naar waar bestanden zijn gebleven.

Bedankt voor de uitleg.
Blijkbaar is het probleem met Wifi er niet, om zeker te zijn ga ik het nog wel eens testen.Ook al geprobeerd wired uitschakelen en terug inschakelen brengt ook niks op!Bij Ubuntu fora na 3 dagen ook geen reactie.
Zal ermee moeten leren leven zeker?
Mvg
d'anvers

Je kan ervan uitgaan dat de fout met reallocated sectors het allereerste begin van afsterven is.
Met de tijd zal die foutmelding steeds meer sectoren omvatten en zullen de besturingssystemen er steeds meer last van ondervinden.

Dan moet ik beginnen denken aan voor nieuwe HDD ..Nog eens nagedacht voor m-sata ssd,dan kan deze HDD nog dienst doen voor data en... toch?
Mvg
d'anvers

Intussen ben je wel expert geworden met SSD:).
Zelf ken ik er niks van!Zou volgende willen doen als ik tot aankoop moest gaan.
200GB voor Win8.1 40GB voor ubuntu met home partitie voor data op de gewone hdd,als dit mogelijk is?
Ook zelfde voor windwows ,alle data en download op de hhd.
Mvg
d'anvers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan