m44rtn
PCS Lid
Ik dacht laat ik op een computer forum eens beginnen over typmachine's, want waarom niet. Ik heb sinds kort een typmachine, die nog werkt. Na een dagje besteden aan schoonmaken kan je tenminste zien dat het onder de toetsen licht grijs hoort te zijn in plaats van zwart met stufpluimen die je kan aaien. Iemand heeft het denk ik in zijn schuur gehouden. Deductie: de 'kap' (het is een portable) die erover heen zit zat helemaal onder de verf. De kap was ook het enige wat het water zwart maakte. Beetje de toetsen schoongemaakt met water + afwasmiddel (wordt vaak gebruikt door hobbyisten als middeltje voor alles wat je aanraakt a.k.a. de buitenkant), net zoals de binnenkant van de onderkant de buitenkant enzo. Aan de binnenkant stof met een kwast weggehaald en daarna met wat alcohol de half aangekoekte inkt van de slagers (zo noem ik ze maar even, die dingen die op het inktlint slaan om de letter te produceren, wat is hun naam?) afgehaald. Nieuw inktlint besteld en erin gegooid en hij is weer mooi netjes. Ik vind trouwens ook dat ze vroeger veel leukere en interessantere gebruikershandleidingen maakten dan dat bedrijven nu doen.
Anyway, wie van jullie heeft er een typmachine gehad en heeft er misschien zelfs een typ cursus mee gedaan? Ik ben wel benieuwd wat voor typmachine je had en enige avonturen ermee.
Ik weet trouwens nooit echt zo goed of dit soort dingen bij forumonderdeel 'off-topic' of 'verveel je niet' horen.
Anyway, wie van jullie heeft er een typmachine gehad en heeft er misschien zelfs een typ cursus mee gedaan? Ik ben wel benieuwd wat voor typmachine je had en enige avonturen ermee.
Ik weet trouwens nooit echt zo goed of dit soort dingen bij forumonderdeel 'off-topic' of 'verveel je niet' horen.