Twee problemen met Excel 2010

• Onderwerp starter Onderwerp starter Najsnarf
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 14
  • Weergaven 1539

Najsnarf

PCS Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
394
Punten
83
OS
W11pro
AV
MBAM en Windows
Al jaren komt er bij openen van mijn opgeslagen Excel de mededeling over een waarschuwing over een kringverwijzing. Dan het bekende "help"of "ok". Help laat een groot macro (of zo?) zien. Als ik zoek op internet kom ik er niet goed uit . Kan iemand mij een (eenvoudig) advies geven hoe ik van die melding af kom?
Ten tweede
Ik heb in dat bestand een aantal tabbladen (met enkele jaaroverzichten per tabblad) die niet meer zichtbaar zijn. Niet dat ik die oude jaargangen regelmatig nodig heb, maar toch.
Kennelijk is het een soort "alleen lezen" Excel geworden of zo, maar er wordt regelmatig aan gewerkt.
Kopieën van het bestand op andere schijven (inter en extern) vertonen hetzelfde verschijnsel.

ik zie dat het uploaden van printscreentje niet lukte. Probeer het nog eens en bij
3) had moeten staan: krijg (weer) geen emails van nieuwe posts zoals van A54 en ArtsG.

59bf79108d2ab-No.001.jpg

en: ik ontvang weer) geen emails als er iets nieuws gepost is zoals # 2 en # 3
(en ik had knippen/plakken gebruikt, maar dat werkt dus niet: moet echt Ctrl V zijn)

Heb je de link van ArtstudioG nog bekeken?
In het scherm wat jij krijgt dien je op de OK-knop te klikken om in het document zelf te kunnen komen.

aha, zie nu pas dat het een link is!
Op mijn punt "ten tweede" in mijn vraag heb ik nog geen oplossing, misschien hangt het daar mee samen. Hoewel: die melding van die kringverwijzing heb ik al heel lang, en de heen en weer schuifbalk voor Excel is pas sinds kort foetsjie. Ik meld mij weer.

Ik heb ooit ook een kringverwijzing gehad in een Excel document.
Hoe precies ik dat heb opgelost weet ik niet meer, maar ik vermoed dat ik de betreffende cellen heb leeggemaakt.

het enige dat ik doe is een eindsaldo per maand (uitgaven afgetrokken van inkomsten) kopiëren naar de volgende maand als beginsaldo boven aan. Dat lijkt me nauwelijks een kringverwijzing.
Wat ik nu nog mis zijn de tabbladen. dat moet iets zijn van een andere orde. Ik zoek verder.

Dat kan Excel allemaal automatisch - vermits alle maanden aanwezig zijn.

De formule is bijvoorbeeld: =JAN!E12

Dus de maand met uitroepteken en daarachter de lokatie met het saldo dat op het blad februari moet komen te staan.

Daarbij dient dus in elke maand het saldo wel in de dezelfde cel te staan.

als ik twee bedragenaftrek tik ik gewoon in (bijvoorbeeld) B42-A43, en als ik dat bedrag transporteer als saldo (bijvoorbeeld) in een leeg vak : = B44. Misschien wat omslachtig maar wel correct.
Blijft het probleem dat ik geen TABBLADEN meer zie.

Wat je tabbladen betreft zijn er drie mogelijkheden:
1- Ze zijn verwijderd.
2- Ze zijn verborgen.......te voorschijn toveren door rechts te klikken op het zichtbare tabblad en te kiezen voor zichtbaar maken.
Maar miss. heb je dit al geprobeerd.
3- Ze zijn verborgen via VBA

Het is maar een hint.

moest wel even nadenken over mijn vraag van ruim een jaar geleden. Problemen heb ik (op dit moment) niet meer.

Terug
Bovenaan Onderaan