Twee kleine problemen met twee laptops

• Onderwerp starter Onderwerp starter perloc
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 20
  • Weergaven 1809

perloc

R.I.P.
Lid geworden
19 jun 2017
Waarderingsscore
37
Punten
28
OS
Windows 10
AV
Windows defender
FW
Win10 Firewall
Met de XP:
Die heeft weer wat nieuws verzonnen om me te jennen!!
Na afsluiten met hibernate en weer opstarten krijg ik een zwart scherm en gebeurt er nix.
Aan/uitknop vasthouden tot ie uit is en daarna weer op de aan/uitknop start ie normaal op.

Met de 7:
Ook zoiets sinds kort!
Als ik de phone internet key in de USB ingang duw krijg ik na korte tijd een "parse" error melding.
Wat is dat?
Ik druk op de "cancel" key van de melding, het opstartscherm voor verbinding komt op, en daarna klik ik op de "Connect" en dan start Internet normaal op.

MVG perloc

De Parse error is een Anroid melding:

Wat betreft XP en het slaapstand probleem - gewoon niet meer gebruiken.
Vermoedelijk dat een geïnstalleerd programma het probleem veroorzaakt.

Abraham54:
De parse error heb ik niet op mijn smartphone, maar op mijn win7 laptop.
Wat betreft uw antwoord op mijn XP laptop-probleem: ik dacht dat dit forum er was om iemand te helpen.
Niet meer gebruiken is wel erg kort door de bocht. En ik ben niet de laatste in Nedeerland of in de wereld die nog werkt met een Xp computer
Inmiddels blijkt het een vidio(kaart) probleem te zijn want soms start ie op met allemaal vertikale strepen op het beeld. Uit en aan verhelpt bijna altijd het probleem. soms na twee keer uit/aan.
MVG perloc

Wat betreft jouw XP - computer - doe het volgende:

Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform

Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.

Een AMD laptop - doorgaans altijd hogere CPU-temps dan met Intel.

Er zit een hele oude onveilige Java in!
ASAP verwijderen en dan het notebook opnieuw opstarten.

Heb je Java overigens nodig in deze Windows.

Voor de rest ziet alles er normaal uit.

Wat betreft de fout in Windows 7.
Die kan gerelateerd zijn aan corrupt Net,Framework.

Welke foutcode krijg jij bij die parse error in windows 7?

Er komt geen foutcode in Win7 maar een mededeling:
" Parse error line 1 colomn 1
Unexpected end of the
updateinfo.xml"
Dus zogauw ik mijn USB phone/internet key in een slot druk.
Als ik op OK of X druk verdwijnt de mededeling en start mijn inlogscherm normaal op.

Waar vind ik ASAP?
Niet in Java van het Control panel.
perloc

ASAP - As Soon As Possible

Ga naar Start » Configuratiescherm » Software en verwijder daar Java.

Belangrijk: start nu eerst uw PC of notebook opnieuw op, zodat de oude Java instellingen verwijderd worden.

Tja, Java removed en gelijk deed mijn BT mouse het niet meer.
Die gebruikt dus java.
Ben nezig met de download, versie 8 zag ik.
perloc

Vreemd.

Jouw Windows 7 computer met de parse error:

doe het volgende:

System File Checker
Ga naar Start en typ in de zoekregel cmd - bovenaan in het startmenu zie je nu de betreffende snelkoppeling.
Klik deze snelkoppeling met rechts aan en kies voor Als administrator uitvoeren.

In het zwarte venster typ je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc'.
In het zwarte venster zie je vervolgens de voortgang van de scan.
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden, typ je Exit gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Laat wel weten wat de melding in het zwarte venster na de scan was.

" If it ain't broken, don't fix it." Zo was het toch, niet? Had ik het maar ter harte genomen.
Nu ben ik er al uren mee bezig maar het is nog hetzelfde.
Die scannow gaf " Windows resource Protection did not find any..... " etcetera.
Met een nieuwe Java is die zowel bij afsluiten als bij weer opstarten zeer lange tijd aan het updaten geweest.
En de Parse error komt vrolijk terug.
Een klein probleem, zoals in aanvang geschreven, even wegklikken en hij doet het normaal.
De BT mouse werkt in ieder geval weer.
MVG perloc

Abraham54:
De parse error heb ik niet op mijn smartphone, maar op mijn win7 laptop.
Wat betreft uw antwoord op mijn XP laptop-probleem: ik dacht dat dit forum er was om iemand te helpen.
Niet meer gebruiken is wel erg kort door de bocht. En ik ben niet de laatste in Nedeerland of in de wereld die nog werkt met een Xp computer
Inmiddels blijkt het een vidio(kaart) probleem te zijn want soms start ie op met allemaal vertikale strepen op het beeld. Uit en aan verhelpt bijna altijd het probleem. soms na twee keer uit/aan.
MVG perloc
Beste iedereen wil je hier met plezier helpen,natuurlijk zijn er nog vele die met xp werken maar vermoedelijk zijn daar geen beveilingsupdates meer voor, waardoor je besturingsysteem risico loopt op gevaar en meldingen.
je werkt met een usb stick internet key? heb je win7 al eens opgestart met draadloos netwerk of via lan, heb je die melding dan nog?Is er daar ook soms een hp printer op aangesloten?

Kijk eens in de logboeken - systeem wat daar over fout (pars error) wordt gemeld.
Want zonder foutcode is het feitelijk zoeken naar een speld in een hooiberg.

tosca: de USB key is de enige Internet verbinding die ik beschikbaar heb, ehhhh, niet waar, ik kan ook via de smartphone.
En ik weet zeker dat de Parce error gebonden is aan de USB key. Verder is er niets op aangesloten.
En dat XP verouderd is is een versleten plaat! Maar wat mij betreft de beste. De rest daarna is alleen maar kassa voor Bill.

Abraham54: Ik laat het zo want het werkt met een extra klik op de melding.
Welbedankt voor de hulp.
MVG perloc

Als jij er mee leven kan, dan prima.
Dit topic blijft gewoon openstaan, dus je mag altijd terugkomen.

Ik hoef er niet meer mee te leven want het is opgelost.
Ik heb het "connect" programma met Internet ge-deinstalleerd en opnieuw geinstalleerd.
Geen "parce" error melding meer.
perloc

Fijn dat jij het alsnog hebt weten te oplossen.
Dank voor de melding en een heel fijn weekend toegewenst.

Even een update:
Inmiddels heeft mijn XP zijn leven gebeterd. Het opstarten gaat nu weer normaal.
En dat zonder ergens in te grijpen! Het ging van lieverlee steeds minder vaak mis en nu al 14 dagen start ie gelijk op.
perloc

Is dat van het ene op andere moment gebeurd?

Nee. Op een gegeven moment ben ik begonnen met 2 keer snel achter elkaar op de aan(/uit) knop te drukken. Daar startte die gelijk goed mee op. Het werd ingegeven zo te doen omdat ik in het begin 1 keer (een enkele keer 3 keer) zwart beeld, een paar seconden op de uitknop tot ie stilviel en dan weer driukken en dan startte ie normaal. Maar soms vertikale strepen door het (boot) beeld. Na een paar dagen liet ik dat zo, scherm zwart of strepen, en dan startte Windows met normaal beeld op, dus zonder een tweede keer te drukken.
Dus dacht ik -nu weer een keer drukken- en dat gaat sindsdien ook goed, geen zwart beeld meer.
Beetje warrig verhaal maar alla.....
perloc

Terug
Bovenaan Onderaan