• In dit forum geldt het volgende: alleen de Security Analisten mogen helpen!
    Berichten hoe goed ook bedoeld, gepost door andere leden, zulllen verwijderd worden.
    De bedoeling is, dat de hulpvragende niet aan het twijfelen gebracht wordt, maar goed geholpen gaat worden.

Trage computer

AdPcp

Bekend Gezicht
Lid geworden
5 jun 2020
Het opstarten duurt inmiddels 5 minuten en het laden van een pagina 1 minuut. Wie helpt me met analyseren/schoonmaken?

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Oplossingen
5
Leeftijd
68
OS
Windows 10 Professional
AV
F-Secure Antivirus (Ziggo)
FW
Windows Firewal
Begin alvast wat op onderstaande link staat.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Oplossingen
5
Leeftijd
68
OS
Windows 10 Professional
AV
FW
Windows Firewal
Dan nu met administratorrechten FRST opstarten en uitvoeren en daarna beide logs
door twee keer op Bijlage toevoegen te klikken uploaden.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Oplossingen
5
Leeftijd
68
OS
Windows 10 Professional
AV
FW
Windows Firewal
@axe0 zal jou gaan helpen, vanaf vanavond is hij beschikbaar.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Oplossingen
5
Leeftijd
68
OS
Windows 10 Professional
AV
FW
Windows Firewal
En zorg er dan voor dat beide logs beschikbaar zijn!

AdPcp

Bekend Gezicht
Lid geworden
5 jun 2020
Vraagje tussendoor....Ik zit nu op de camping en gebruik de persoonlijke hotspot via mijn mobiel. De pagina's opener nu sneller en ook het opstarten ging sneller. Kan het ook met de wifi (van Ziggo) te maken hebben dat alles thuis langzamer gaat?

axe0

BSOD Analist & Security Analist
Team lid
Lid geworden
21 sep 2018
OS
Windows 10 Pro
AV
Bitdefender Total Security 2019
FW
Bitdefender Total Security 2019
Hoi,

Ik zie aanwijzingen van een mogelijk illegale kopie van Windows of Office. Dat kan voor problemen zorgen met activatie in de toekomst en ik wil je dan ook verzoeken om een legale kopie te regelen. Als het om Windows gaat zou je een activatie code of iets al moeten hebben en zou je Windows vrij makkelijk moeten kunnen activeren, legaal.

Daarnaast zie ik dat Office erg oud is, begin dit eeuw oud. Mijn advies is om minimaal Office eraf te doen omdat het jouw Windows kwetsbaar kan maken en eventuele (toekomstige) problemen door Office zullen mogelijk niet opgelost kunnen worden doordat het geen update meer krijgt. Ik zie dat je Neat Office hebt, dan hoef je geen ander alternatief te installeren.

Behalve de aanwijzingen van een mogelijk illegale kopie heb ik niks gezien dat indicatie geeft op malware, ik ga dan ook geen verdere instructies geven om iets te doen. Dat zou namelijk alleen het opruimen van enkele zaken zijn die in de logs terug te vinden zijn, maar dat heeft geen effect op prestaties of iets en is dus vrij nutteloos.

Ja, internet snelheid kan impact hebben op de prestaties. Bij het opstarten zijn programma's geneigd om jouw verbinding te gebruiken om updates en dergelijke binnen te halen. Met een minder snelle verbinding kan dat invloed hebben op hoe snel jouw computer opstart. Daarnaast heb je relatief veel programma's die automatisch worden opgestart nadat je bent ingelogd. Je zou enkele programma's die je niet nodig hebt bij het opstarten kunnen uitzetten wat ervoor zorgt dat jouw computer sneller opstart. Om dit te doen: rechtermuis klik op de taakbalk > taakbeheer > opstarten.

AdPcp

Bekend Gezicht
Lid geworden
5 jun 2020
De computer is ingericht door Ron en ik heb Windows gewoon ge-update via van de site. Niets illegaals dus....

IK zal Office verwijderen en Neat gebruiken.

IK klik op de onderste taakbalk, maar zie geen taakbeheer. Ik heb via configuratiescherm gekeken bij opstarten, maar daar heb ik al bijna alles uitstaan. Geen idee hoe dus verder.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Oplossingen
5
Leeftijd
68
OS
Windows 10 Professional
AV
FW
Windows Firewal
Als je enkel Word, excel nodig hebt, is Free Office 2021 geweldig en volledig compatibel met MS.

Bovenaan Onderaan