traag opstarten

K

Kate

Guest
Het valt me op dat mijn laptop de laatste tijd trager opstart dan de gewoonte was. Een beetje googlen leerde me dat ik bij taakbeheer, opstarten moest kijken.
Dat heb ik gedaan en eigenlijk zie ik niet veel bijzonders. Alleen LastPass lijkt een boosdoener. Ik kan die heel simpel uitschakelen, daar ben ik heel goed in, maar wat schakel ik dan eigenlijk uit? Is het een nuttige toevoeging of kan ik best zonder.

Het heeft m.i. iets te maken met wachtwoorden, en daar heeft een mens er veel van, maar die kan ik vinden. Kan ik dat ook nog als ik LastPass naar een rustplaats heb begeleid?

Ben je zeker dat Lastpass de boosdoener is?Start laptop nu sneller op?Zelf nog nooit gebruikt.
Mvg
d'anvers

Ik wacht eerst op groen licht van jullie voordat ik ďat ding uitschakel. Wie weet wat ik uitzet!

Nee, het zit er gewoon. En volgens googleis het een wachtwoordenbeheerder. Ik doe nog maar niks.

draai eens SUPERAntiSpyware Free Edition en Malwarebytes Anti-Malware @Kate de links dat in mij handtekening

Weet je, volgens mij is het geen eng binnengedrongen programma, maar een regulier programma, tenminste zo komt het via google over. Ik wil alleen weten of ik het noig heb dat het elke keer gelijk opstart en daardoor dan mijn laptop trager laat starten.

Bij Taakbeheer kan ik het uitschakelen en ik heb daar al een paar andere programma's uitgeschakeld bij de tab Opstarten. Maar ik weet niet wat dit programma eigenlijk doet. Ja, wachtwoorden beheren door 1 centraal wachtwoord te gebruiken, maar daar zit ik niet op te wachten. Ik ben alleen een beetje achterdochtig: wat werkt er niet meer als ik het uitschakel!

En Malwarebytes zit er bij mij in en komt regelmatig aan de beurt. Nooit een bedreiging, maar ja.

Ik vermoed @Kate dat je dit hebt staan Hoe het werkt
als je wilt deze kan je met een gerust hart verwijderen je kan deze inderdaad via taakbeheer uitschakelen,dit helpt enkel dat deze niet mee opstart.
Maar dit heeft niets te maken met de snelheid van je computer
Doe eens een schijfopruiming zal al veel helpen hoor, en ccleaner laten lopen

Inderdaad heb ik die staan. En ik ga hem uitschakelen.Maar dat moet toch schelen bij het opstarten, want achter Gebruik staat Veel. Schijfopruiming dat zegt me niets en ik ben best een opgeruimd mens, dus...... En ccleaner is het laatste wat ik elke avond doe voor ik naar bed ga.

Gebruik jij LastPass nu wel of niet om op websites in te loggen?

Download CristalDiskInfo.zip naar jouw bureaublad - via rechtsklik er op voor Uitpakken kiezen.
Open de map en dubbelklik dan op DiskInfo.exe

51f9732ba94d2-CrystalDiskInfo_juni_2013.png

Het tool leest daarop de SMART-gegevens van de aangesloten harddisks.
Is de kleur Blauw - dan volledig gezond.
Is de kleur Geel - dan zijn er problemen met de harddisk.
Is de kleur Rood - dan dient de HD z.s.m. vervangen gaan worden.

Bij SSD's wordt ook de gezondheidstoestand van de SSD's vermeld (Health)

Inderdaad heb ik die staan. En ik ga hem uitschakelen.Maar dat moet toch schelen bij het opstarten, want achter Gebruik staat Veel. Schijfopruiming dat zegt me niets en ik ben best een opgeruimd mens, dus...... En ccleaner is het laatste wat ik elke avond doe voor ik naar bed ga.
open windows verkenner klik deze computer daarna klik je met je rechtermuisknop op je c-schijf kies eigenschappen klik dan op schijfopruiming, vink alles aan en klik op oke schijfopruiming word gestart en er zal meedere mb ruimte worden vrijgemaakt.
Maar volg eerst @abb zijn bericht

Abraham, ik heb jouw programma gedownload, maar waar ik van jou op moet klikken, dat komt niet in het rijtje van mogelijkheden voor. Op mijn bureaublad heet het trouwens Cdiresource. Bovendien werd mij niet gevraagd waar heen ik het wilde hebben. Het kwam gewoon in de map downloads en bij het uitpakken kon ik pas voor bureaublad kiezen.

En op je vraag of ik Last Pass wel of niet gebruik: dat weet ik nou juist niet. Volgens de gegevens van Taakbeheer wel, want in de kolom Opstarten staat Veel.
Maar omdat ik niet wist wat het eigenlijk deed, ben ik maar gaan googlen. Het had iets te maken met 1 wachtwoord, wat de rest dan onthield. Heb ik dat nodig? Ik heb daar al een systeem voor.

Het lijkt me dus geen verkeerd programma, maar als het opstarten er sneller door gaat, kan ik het dan zo maar uitschakelen, of gaat er dan van alles verkeerd.

Ik vind het logisch dat je mijn probleem ergens anders heen verplaatst, maar ik moest nu wel zoeken, want er staat niet bij waar naar toe.

Zoals ik al schreef (overheen gelezen?) dien je te klikken op DiskInfo.exe

Ja, ik schreef in mijn eerste regel dat dit er daarna niet bij staat( over heen gelezen?).

diskinfo.exe zit in de map!

Ben helemaal opnieuw begonnen. Bij het downloaden van het bestand dreigde het weer in downloads te verdwijnen en het vroeg niet waar het naar toe moest. Maar door als een haas op bureaublad te klikken, kon ik het tij keren. Daarna zag ik wat jij bedoelde, en alles was mooi blauw. Hij was 100% gezond en de koorts was 31 graden.

Dank je wel.
Je vroeg of ik LastPass gebruikte bij het opstarten. Geen idee wat er gebeurt als ik opstart. Maar ik denk van wel, omdat bij Taakbeheer staat dat er Veel gebruik van gemaakt wordt en wat doe ik er anders mee bij opstarten, denk ik dan. Maar als ik dat ding uitschakel, wat doe ik mijn laptop dan aan, daar ben ik bang voor. Alles hier heeft een functie volgens mij.

Ik ga nu je handleiding lezen, die jij weer meteen vindt: een raadsel voor mij, hoor!

Ik gebruik LastPass ook - maar enkel als add-on in Firefox.
LastPass zit dus niet in mijn Windows.

LastPass in Windows is dan belangrijk, wanneer je alle browsers ermee wil voorzien - zo ook dus Internet Explorer en Edge.

Zo, nu dat wordt een zondagmiddag-tijdspassering! Ik wil er natuurlijk wel aan beginnen, maar eerst nog een vraag.
Uit het begin van deze handleiding maak ik op dat dit een bijzonder soort defragmenteer-middel is.
Toen ik mijn vorige Windows-versie nog had, 7 geloof ik, was ik braaf aan het defragmenteren en ik vond het erg leuk om te zien hoe alles elkaar opzocht.
Maar met Windows-10 was dat allemaal afgelopen: dat doet het programma zelf en als ik wel eens kijk of dat wel gebeurt, valt er niets te defragmenteren.
Moet ik me nu wel in al die pagina's storten?

En ik zie nu staan dat jij LastPass gebruikt, en dat weet je dus ergens van, neem ik aan. Ik kende het nog helemaal niet en dus weet ik ook voor geen meter van gebruik. En, voor mij een belangrijke vraag, dat weet je wel: wat doet het eigenlijk? Ik wil erg graag weten waarom dat ding werkt en doet wat het doet. En of alles er zonder ook lekker werkt.

En ik zie nog iets over Firefox en Edge. Dat zijn 2 dingen waarvan ik zeker weet dat ik ze niet gebruik.

Terug
Bovenaan Onderaan