Tijdens het surfen op internet gelijktijdig Youtube kijken (picture in picture)

Jan1

Bekend Lid
Lid geworden
16 dec 2016
Reacties
163
Reactiescore
57
Punten
28
Tijdens het surfen op internet gelijktijdig kijken en luisteren naar een filmpje op Youtube.

Hoe werkt het:
- ga naar Youtube en speel een filmpje af.
- klik in het filmpje met de rechter muisknop 2x, de 2de keer zie je een lichtkleurige popup.
- kies in deze popup voor scherm in scherm.
- open een nieuw tabblad en kies de website waar je verder wil surfen, je ziet nu dat er een venster van Youtube onderin beeld verschijnt.
- Je kan het venster slepen naar alle hoeken van het beeldscherm, zo zit het nooit in de weg.

DonWoozy

Moderator
Team lid
Lid geworden
21 mei 2019
Reacties
905
Reactiescore
630
Punten
93
ow dat is wel een leuke feature, zeker als je bijv. een livestream volgt en ondertussen even wat wilt opzoeken oid. Thanks!

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reacties
4.538
Reactiescore
993
Punten
468
Website
www.satellitefun.org
Veel makkelijker.
Ik kan het zelfs nog makkelijker, zet Youtube op m'n 2de scherm op, kan ik ze beiden fullscreen doen. :)

Maar ik zie niet goed op je foto hoe jij dat gedaan hebt. Gewoon verkleind. Want dat is met mijn slechte ogen niet gemakkelijker. Hoe groot is jouw monitor?

Enigma147

Moderator
Team lid
Lid geworden
15 dec 2018
Reacties
282
Reactiescore
114
Punten
43
32 inch 4K scherm. Gewoon twee chrome vensters naast elkaar.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reacties
4.538
Reactiescore
993
Punten
468
Website
www.satellitefun.org
Ik heb maar 24" dus dan wordt het inderdaad te klein voor m'n ogen. ;)
Nu je het er toch over hebt... even vraagje tussendoor... toen ik van 19" naar 24" ging met de monitor werd de resolutie hoger maar mijn icoontjes ook weer kleiner.
Van 24" naar 32" is nog meer verschil qua grootte dan tussen 19 en 24. Ik neem aan dat 32" ook een hogere resolutie geeft, maar worden de icoontjes dan ook weer niet veel kleiner?
Ik weet wel dat je die zelf groter kunt zetten, maar dat is een andere zaak.

Enigma147

Moderator
Team lid
Lid geworden
15 dec 2018
Reacties
282
Reactiescore
114
Punten
43
Klopt. Een 4K scherm heeft een resolutie van 4 keer Full HD. Simpel gezegd is het 4 keer een 16" Full HD scherm tegen elkaar geplakt. Het is wel klein, maar niet extreem klein. Maar op het totale oppervlakte lijken de iconen op het bureaublad inderdaad erg klein. Om lekker te werken heb ik ingesteld staan dat alles met 125% wordt vergroot, omdat je toch meestal wat verder van de monitor af zit dan bij een kleiner scherm. Windows zelf raad trouwens 150 procent aan.

Bovenaan Onderaan