Thunderbird vraag

• Onderwerp starter Onderwerp starter EvC
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 12
  • Weergaven 910
E

EvC

Gast
Hoe stel ik de Nederlandse spellingcontrole dusdanig in zodat ik dat niet bij elke e-mail afzonderlijk hoef te doen?

5998554e2ee09-Schermafdruk_van_2017-08-19_16-58-38.png

Ik vermoed dat dat een wens is die niet te vervullen is.

Rechtsonder in de e-mail zie je ook staan Engels (Verenigde Staten). Zou dat de reden kunnen zijn?
Wellicht moet ik een andere bron vinden voor een echt Nederlandse versie.
Of zien jullie dat allemaal in Thunderbird?

Aarie25 bij het NCF stuurde me in de goede richting: het is opgelost.:cool:

59986fce8b5fe-Schermafdruk_van_2017-08-19_19-01-30.png

Zoals ik ook al op het NCF dit heb toegevoegd: in Windows is in Thunderbird de spellingscontrole automatisch geactiveerd na installatie van Thunderbird.

Dat is omdat je in Windows Thunderbird direct in het Nederlands kunt ophalen.
In Linux heb ik Thunderbird via Synaptic pakketbeheer binnengehaald, en dat is een Engelse versie.
Wil je het in het Nederlands krijgen, moet je een taalpakket installeren:

59987777ce83e-Schermafdruk_van_2017-08-19_18-54-49.png

Aha - Linux Mint heeft Thunderbird automatisch aan boord!

Dat is de LTS versie neem ik aan.

Dit is Ubuntu Gnome, gebaseerd op Ubuntu 17.04. Daar durf ik de Engelse taal nog niet helemaal te verwijderen.

Ubuntu 17.10 daily build draait ook bij mij in VMware en daar is Thunderbird standaard aanwezig:

599884ffb9974-Schermafdruk_van_2017-08-19_20-24-41.png

In Mint ga je naar het Mint configuratiescherm en dan bij taal zet je alles op Nederlands (met wachtwoord vereist).

Daarom ben ik ook heel benieuwd hoe populair Ubuntu 18.04 LTS zal worden t.o.v. Linux Mint Cinnamon.
Ik verwacht verrassende nieuwtjes in Ubuntu.

Als die versie uitkomt - zal er ook wel met vertraging weer een nieuwe Mint versie komen.

Met het verschil dat Ubuntu Gnome 3 weer gaat gebruiken en Cinnamon er telkens achteraan holt om bij te blijven.
Het zou zomaar kunnen dat Mint ook weer Gnome gaat gebruiken. Ik zou dat toejuichen.

Je bedoelt dat er een Mint Gnome 3 versie komt naast de andere versies - kan natuurlijk.

Terug
Bovenaan Onderaan