The Teletype of the legendary NAUTILUS

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
2 augustus 2016
Waarderingsscore
6.990
Punten
113
Leeftijd
70
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender
FW
Windows Firewall
Steampunk bestaat dus nog steeds.
De maker van deze Teletype of the legendary NAUTILUS machine is maanden bezig geweest de machine schoon te maken.
Vele onderdelen waren vast gaan zitten en het weer beweegbaar maken daarvan heeft vele uren in beslag genomen.
De bedoeling is dat deze machine op Steampunkbeurzen wordt ingezet;
bezoekers kunnen dan middels smarthone een korte e-mail naar het apparaat sturen en dan wordt deze geprint door de machine.

Meer info over de maker (Duitsland): http://www.aetherman.com/

Lijkt wel een soort telex, toen ik begon met het rijden naar het Oostblok gebruikten wij die dingen om contact te houden met het bedrijf, en om opdrachten te krijgen. Deze machine's hadden het voordeel boven de telefoon dat ze namelijk altijd "online" waren

In elk geval super knap werk van die man!Dit machine zal ik weleens ergers zien staan hebben op een bureel,waar we onderhoud gingen doen van schrijfmachines!
In mijn jonge jaren was ik leerjongen mechanieker bureelmachines...heb ook aan toen heel oude knarren gewerkt zo als Remington/Underwood/Olivetti en...
584eda15a32e5-remington.JPG

Mochten er nog liefhebbers zijn oude schrijfmachines zijn....hier leukewebsite
Mvg
Danvers

Wat jij nu als afbeelding gepost hebt, ziet er wel heel erg oud uit, daarbij denk ik dan eerder aan de 19[sup]e[/sup] eeuw dan aan de twintigste.

Abraham54 zei:
Wat jij nu als afbeelding gepost hebt, ziet er wel heel erg oud uit, daarbij denk ik dan eerder aan de 19[sup]e[/sup] eeuw dan aan de twintigste.
Klopt wat je zegt ;) ..de tijd waar ik over spreek is ook wel halve eeuw geleden he :mrgreen:
Toch kwamen er soms van die oude dingen binnen voor reparatie hoor...de zolder lag vol...soms moest ik daar gaan kijken voor één stuk voor om nog zo oude knar te herstellen!!!Natuurlijk heb ik ook aan nieuwere gewerkt....in die tijd had schrijfmachine geen geheimen voor mij....ooit eens proef moeten doen om op ander bedrijf te beginnen(was 16 toen)machine was tot de laatste vijs uiteen in doos...na zes uren riep ik de meestergast wil je eens komen zien :mrgreen: ...was dan ook merk die ik niet zo goed kende :lol: .Schrijfmachine werkte perfect!!!
Mvg
Danvers

Ik meende al dat jij van uitdagingen houdt.
Ik heb nog een relikwie - overgehouden aan mijn werk in Amsterdam als inkoper en magazijnbeheerder: een Triumph portable.
Daar heb ik in het verleden heel wat op weggetikt - tot complete prijslijsten toe (75 blz.)

Abraham54 zei:
Ik meende al dat jij van uitdagingen houdt.
Ik heb nog een relikwie - overgehouden aan mijn werk in Amsterdam als inkoper en magazijnbeheerder: een Triumph portable.
Daar heb ik in het verleden heel wat op weggetikt - tot complete prijslijsten toe (75 blz.)
Triumph ken ik uiteraard ook...werkt het ding nog vind je nog linten?
Uitdaging is wel groot woord he...was gewoon mijn stiel als jonge gast,en wilde hogerop he..in plaats van leerjongen halve gast worden ,daarmee die proef,natuurlijk verkeerde keuze van bedrijf,had daar totaal geen toekomst,werd gewoon toch maar bij de onderhoud ingedeeld...iedere dag de baan op gaan kuisen,soms met 5 man naar groot bureel ...was er klein probleemtje aan machine zeg maar iets lint slaagt niet over als het ten einde is...ja dan kwamen die oudere mannen bij mij aankloppen..werd dat beetje beu ,ging al eens van oren maken bij de baas,altijd zelfde antwoord komt wel goed..kreeg wel beetje opslag iedere keer hahah.Mijn bedoeling was van de op atelier te zitten herstellingen te doen en ook rekenmachines te leren!!!
Maar ja het is nu allemaal nostalgie...moet lukken dat jij zo iets post...vrijdag ging ik naar de pensioendienst ,die straat was vroeger allemaal winkels van bureelmachines....nu geen enkel meer....daarmee komen er zo wat herinneringen boven he ;)
En schrijfmachine is zo als pc...eens je de werking kent ben je er mee weg toch ;)
Mvg
Danvers

Ken jij SteamPunck?

Uhl´scher Kalkulator (Steampunk Laptop) .3gp:

Laatst bewerkt:
Nee nog van gehoord of gezien...maar als dit echt bestaat wouw super ;)
Mvg
Danvers

Deze is ook leuk:

Terug
Bovenaan Onderaan