Ter overdenking: Algemene Verordening Gegevensbescherming

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 26
  • Weergaven 3857
Per 25 mei wordt de nieuwe wet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) actief.

Dit forum is inmiddels aangepast aan de eisen van die nieuwe wet.
Die wet eist, dat bezoekers en leden duidelijk geconfronteerd worden met een cookiemelding en daarmee akkoord moeten gaan.
Ga je niet akkoord met die melding, zal veel functionaliteit van deze website niet gebruikt kunnen worden.

Wat anders: die wet eist expliciet dat je als lid akkoord bent gegaan met alle voorwaarden van deze website.
Voor bestaande leden ga ik ervan uit dat dit het geval is - in die gevallen dat men niet meer akkoord is of dat men alsnog aanpassingen wil,
kan dat gemeld worden via Heb jij hulp nodig van een Mod of Admin?

De AVG-wet regelt dus veel - zo valt ook de vermelding van de geboortedatum hieronder.
Zodra jij in jouw Account instelling activeert dat deze datum getoond mag worden - zal de forum software op die datum melding geven dat jij jarig bent.

Leden, die hun geboortedatum in verband met privacy niet meer willen laten zien, kunnen dit in hun Account instellingen veranderen.

Voor de huidige leden zou ik er nog iets aan toevoegen .
Zij die niet akkoord gaan met de (nieuwe) voorwaarden hun account kunnen laten verwijderen .

Inderdaad maar als er iemand is die zijn account wil verwijderd zien,dan kunnen ze toch de beheerder mailen? normaal is functie van zelf verwijdering wettig en moet die op elke fora aanwezig zijn, bij mij echter niet als ze het vragen dan verwijder ik hun account,zo simpel is dat? en verder doe ik er niets aan.staat in orde voor de wetgeving

Voor de huidige leden zou ik er nog iets aan toevoegen .
Zij die niet akkoord gaan met de (nieuwe) voorwaarden hun account kunnen laten verwijderen .

Inderdaad maar als er iemand is die zijn account wil verwijderd zien,dan kunnen ze toch de beheerder mailen? normaal is functie van zelf verwijdering wettig en moet die op elke fora aanwezig zijn, bij mij echter niet als ze het vragen dan verwijder ik hun account,zo simpel is dat? en verder doe ik er niets aan.staat in orde voor de wetgeving

Leden die hun lidmaatschap willen opzeggen doen dat hier: https://www.piepcomp.nl/forums/ik-wil-mijn-pcf-lidmaatschap-opzeggen.52/

Die GDPR wetgeving is eigenlijk bedoelt voor bedrijven en organisaties .
Een webshop zal zonder jouw toestemming het recht niet meer hebben om je betaalgegevens , hoe je betaalt en met wat je betaalt bij te houden .
Wat je gekocht hebt te bewaren en dit te gebruiken om je doelgerichte reclame te bezorgen zonder jouw toestemming . nu staat het soms te lezen in zeer kleine lettertjes , nu zal het zeer duidelijk vermeld moeten worden of je wel of niet akkoord gaat of je gegevens met hun partners mag gedeelt worden .
Zo zijn er ook webshops die zomaar op Facebook delen zonder jouw toestemming wat je gekocht hebt wat ook niet meer zal mogen en de privacy van hun klanten zal moeten respecteren .

Ik ga met je mee - maar iedere website in de EU moet dus voldoen aan die wet - of nu commercieel, overheid, non-profit en ook fora.
Waar inmiddels de gemiddelde internetgebruiker een hekel aan gekregen heeft om iedere keer bij bezoek van een pagina die cookiemelding weg te moeten klikken - nu wordt de nadruk er op gelegd dat die cookiemeldingsknop er moet zijn.

De zes websites die ik beheer en geen inlogfunctie voor derden hebben (non-profit) hebben nu die cookiemelding ook, omdat het verplicht is.

Maar ik heb het zo ingesteld dat of door klikken of door scrollen die melding verdwijnt.

Ook de eigenaar van het NCF heeft mij laten weten dat het volgens hem niet noodzakelijk is, alle leden van het NCF geforeerd akkoord te laten gaan met de veranderingen.

Die add-on is al een hele tijd geleden hier bekend gemaakt. maar dat laat niet onverlet dat het nogmaals vermeld wordt.
want het scheelt duizend klikken!

Ik vermeld het maar even voor de mensen die er niet bekend mee zijn. Ik gebruik het al jaren en het heeft verder geen invloed op je firefox instellingen en je kunt de cookies achteraf gewoon weer verwijderen. Programma's zoals Wise Disk Cleaner en CCleaner kun je prima in combinatie gebruiken. Ik gebruik Ziggo F-secure en daar staan af en toe nog wel eens cookies in, maar die komen niet van websites maar van programma's die ik dan op mijn PC geinstalleerd heb. Cookie waarschuwingen zijn zinloos.

Als no more cookies geïnstalleerd is werkt oa de website van coolblue niet meer. Als je deze uitschakelt weer wel. Website hangt dan met een cookiemelding.

Bij mij werkt CoolBlue wel normaal!

Inderdaad, werkt weer. Vorige week nog niet. Het scherm was dan gedimd en de cookiemelding was niet klikbaar. Misschien is dit nu opgelost.
De standaardinstelling is toch "ingeschakeld"? Ik moest die eerder uitzetten om die melding weg te krijgen, coolblue was wel de enige website waar ik dit tegenkwam.

Bij mij doet de Ohra website niet niet als ik in dont care about cookies aan heb staan.
Dan doet de website raar.
En soms een andere pagina, weet zo niet welke.

Als je de browser privacy in firefox hebt aangepast en alle cookies op blokkeren hebt gezet, dan werken websites een stuk moeilijker (zeggen ze) De websites die moeilijk doen zijn nou juist de websites die je gegevens achter je rug om aan derden verkopen.

Des te vervelender dat je op die sites inderdaad en i don't care about cookies en de add blocker uit moet zetten. Vind ik dus niet leuk.

Ohra werkt bij mij goed en dat met ingeschakelde VPN

Een VPN heeft toch niets met cookies te maken?

Een VPN heeft toch niets met cookies te maken?
Inderdaad niet, maar soms wil een site daardoor ook niet werken en krijg je de mededeling dat je een vpn gebruikt!

Des te vervelender dat je op die sites inderdaad en i don't care about cookies en de add blocker uit moet zetten. Vind ik dus niet leuk.
Ohra verzekeringen? Ik kan er gewoon opkomen met i don't care about cookies. Gebruik je een andere browser dan firefox?

Terug
Bovenaan Onderaan