systeemoverzicht

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kate40
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 23
  • Weergaven 2083
K

Kate40

Gast
Hoi, na het doorlezen van alle mogelijke delen van mijn laptop heb ik de volgende vragen:

- bij systeemoverzicht staat: De BIOS-modus is verouderd. En wat nu? Ik kan hem niet verjongen! Kan het kwaad en wat is dat voor een ding?
- bij status: beveiligd opstarten niet ondersteund. Wat stel ik me daar bij voor? Start mijn laptop binnenkort niet meer op?
Al vast bedankt!

Welk programma precies geeft dat aan?
Bovendien, indien je notebook verder zonder problemen draait hoef je feitelijk niks te doen.

Overigens zit ik momenteel met mijn Dell M6400 uit 2008 met Windows 10 en heb ik Systeem ook opgestart en kan daar echt niks over bios aantreffen.

Hier komt alles wat ik er over vind.
Systeembeheer / systeeminformatie. Dan komt een hele opsomming en daarbij staan dan de opmerkingen.
Ook vreemd: BIOS-versie / datum 29-05-2013. De geijkte programma's waar ik mee begonnen ben en die al op dit apparaat zaten, zijn allemaal van begin 2013. En ik kreeg deze laptop cadeau van de kinderen met kerst 2013. Dan is de garantie toch al een eind op streek?
Er staat ook SMBIOS-versie 2.7. Zo langzamerhand ben ik razend benieuwd wat BIOS betekent en wat het doet. En waarom heb ik wel een BIOS en jij niet?

Zonder bios werkt een computer niet.
Het is als het ware het besturingssysteem van moederborden waardoor het bios ook kan communiceren met Windows, om een voorbeeld te geven.
Door de Windows te voorzien van drivers zal het busturingssysteem daardoor ook de apparaten van het moederbord en aangesloten apparaten herkennen en kunnen gebruiken.

Wel merk en type notebook gebruik jij?

bij systeemoverzicht staat: De BIOS-modus is verouderd
Volgens mij wil dit zeggen, dat je geen EUFI Bios hebt(of uitgeschakeld is)
Kijk maar bij mij
Item Waarde
Naam van besturingssysteem Microsoft Windows 8.1 Pro
Versie 6.3.9600 Build 9600
Andere beschrijving van besturingssysteem Niet beschikbaar
Leverancier van besturingssysteem Microsoft Corporation
Systeemnaam ABC
Systeemfabrikant Medion
Systeemmodel Akoya P7818
Systeemtype x64-based PC
Systeem-SKU 0
Processor Intel(R) Core(TM) i5-3210M CPU @ 2.50GHz, 2501 MHz, 2 core('s), 4 logische processor(s)
BIOS-versie/datum American Megatrends Inc. 509, 23/01/2013
SMBIOS-versie 2.7
Versie van ingesloten controller 255.255
BIOS-modus Verouderd
Status beveiligd opstarten Niet ondersteund

Mvg
Danvers

Laatst bewerkt:
Volgens mij wil dit zeggen, dat je geen EUFI Bios hebt(of uitgeschakeld is)
Kijk maar bij mij
Item Waarde
Naam van besturingssysteem Microsoft Windows 8.1 Pro
Versie 6.3.9600 Build 9600
Andere beschrijving van besturingssysteem Niet beschikbaar
Leverancier van besturingssysteem Microsoft Corporation
Systeemnaam ABC
Systeemfabrikant Medion
Systeemmodel Akoya P7818
Systeemtype x64-based PC
Systeem-SKU 0
Processor Intel(R) Core(TM) i5-3210M CPU @ 2.50GHz, 2501 MHz, 2 core('s), 4 logische processor(s)
BIOS-versie/datum American Megatrends Inc. 509, 23/01/2013
SMBIOS-versie 2.7
Versie van ingesloten controller 255.255
BIOS-modus Verouderd
Status beveiligd opstarten Niet ondersteund

Mvg
Danvers
Hoi, nou dat heb ik 3x gelezen en wat nu? Moet ik dat ergens opzoeken?

En ik lees nu dat je mijn moeizaam verkregen info verwijderd hebt! Maar ik snap het. Dit zijn de enige getallen die ik onder mijn laptop zag staan. Zegt me allemaal niet veel.

Ga naar http://support.hp.com/nl-nl/drivers en klik daar op de rode knop "Nu identificeren"

Als dat succesvol is en je wordt naar een nieuwe pagina geleid - post daarvan dan de link in jouw volgende antwoord.

En ik lees nu dat je mijn moeizaam verkregen info verwijderd hebt! Maar ik snap het. Dit zijn de enige getallen die ik onder mijn laptop zag staan. Zegt me allemaal niet veel.
Die info zeker niet meer op openbaar forum plaatsen;)
Mvg
Danvers

Dat wordt niet door een programma aangegeven. Het staat letterlijk in mijn laptop: configuratiescherm, systeem en beveiliging, systeembeheer, systeeminformatie, en daar staat een hele rij dingen onder elkaar, waaronder dit BIOS gedoe. En van msinfo32 weet ik niets.

Hallo Kate,
ik ben naar de HP Support weer gegaan en heb jouw gegevens gebruikt.
En dan gebeurt er het volgende als je naar drivers gaat zoeken: na ingeven van besturingssysteem en Windows versie krijg je dan de mededeling dat er geen drivers gevonden zijn.

Ik vind dit typisch voor HP - voor de modernere consumenten laptops die al een paar jaar oud zijn is dit mij al vaker gebeurd.

Dat is een van de redenen dat wanneer mij gevraagd wordt van welke merken je geen laptop moet kopen, HP op mijn lijstje staat; want ik vind dit een verkeerde politiek en heeft alles met geld besparen te maken (mijn inziens).

Hoi Abraham,
Mijn laptop heeft dus geen drivers, of zegt hij dat alleen maar? Want ik weet niet beter of je moet die dingen hebben. De laptop is van 2013, is dat al oud? Maar ja, hij doet het. Ik moet ook niet telkens gaan kijken bij al die gegevens! Vandaag heb ik bij beveiliging al weer iets gepost waar ik niets van begrijp. Eigenlijk moet ik gewoon denken: wat kan mij het schelen! Maar ja, hoe word ik zo! Dus....... zonder drivers gaat alles gewoon zijn gangetje?

Dat wordt niet door een programma aangegeven. Het staat letterlijk in mijn laptop: configuratiescherm, systeem en beveiliging, systeembeheer, systeeminformatie, en daar staat een hele rij dingen onder elkaar, waaronder dit BIOS gedoe. En van msinfo32 weet ik niets.
Langs deze weg kom je inderdaad aan die info.
Mvg
Danvers

Terug
Bovenaan Onderaan