storing Ziggo webmail

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
22.290
Reactiescore
5.437
Punten
713
Leeftijd
67
Ik had daarnet de melding dat er geen contact gemaakt konden met de server.
Na twee keer bij inloggen die melding te hebben gekregen logde ik in op mijn andere account bij Ziggo en die mail deed het meteen!
En na uitloggen was mijn hoofdaccount ook weer online.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reacties
4.552
Reactiescore
995
Punten
468
Website
www.satellitefun.org
Ik gebruik die webmail nooit. Altijd via het gewone mail programma en heb niets van een storing gemerkt vandaag.
Moet ik wel zeggen dat ik niet zoveel mail krijg op dat adres, wordt zeer weinig gebruikt, maar Mailwasher controleert dat wel en als de server niet bereikbaar is krijg ik zo'n geluidje te horen. Heb ik nog niet gehoord vandaag.

Misschien is het niet overal maar wel in het grootste deel van het land?
Op de site van Ziggo staat op dit moment 23.36 uur, dat het probleem zich nog steeds voor doet en er nog niet bekend is wanneer het opgelost is.

Ze mogen best wel eens wat aan die mailservers doen want de laatste 2 a 3 weken staat er wel elke keer 1 of 2 op de Spamcop blacklist. En daar kom je niet zomaar op.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
22.290
Reactiescore
5.437
Punten
713
Leeftijd
67
Ik merk nu dat in de webmail en in Thunderbird dat via IMAP werkt, mijn inbox alles van voor 9 december j.l mist!
Waardeloos!

Veng

Bekend Lid
Lid geworden
18 dec 2017
Reacties
594
Reactiescore
103
Punten
43
Website
relatie-voeding-gedrag.nl
Mailtjes die ik wil bewaren sleep ik naar het archief van een pop account. Bovendien draai ik nog wel eens MailStore.
Ik gebruik overal pop voor, behalve voor mijn vrouw, daar heb ik een imap voor genomen omdat ik dit account met haar gsm wil synchroniseren. Omdat ze niet vaak in haar mailbox kijkt houd ik die echter ook bij op mijn desktop.
Als sluitstuk back-up ik regelmatig de hele Thunderbird mail folder en bewaar meerdere versies.

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reacties
4.088
Oplossingen
1
Reactiescore
2.100
Punten
423
Bij mijn vriendin bleek de instelling van het desbetreffende account in Windows mail niet helemaal goed te staan. Nadat ik haar via team viewer geholpen heb, werkt de mail weer naar behoren.
En weer wat bijgeleerd vandaag over pop3 voordelen tov imap.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reacties
4.552
Reactiescore
995
Punten
468
Website
www.satellitefun.org
Ik merk nu dat in de webmail en in Thunderbird dat via IMAP werkt, mijn inbox alles van voor 9 december j.l mist!
Waardeloos!
Heb jij het dan zo ingesteld dat je alle mail op de server laat en niets naar je pc download?

Daarom gebruik ik nog steeds POP3. Moet er niet aan denken dat alle mail weg is... :(
Dat hoeft met imap ook helemaal niet als je gewoon je mail naar je client download.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reacties
4.552
Reactiescore
995
Punten
468
Website
www.satellitefun.org
@Abraham54 Zowel Thunderbird alsook Outlook kunnen beiden met Imap werken. Nieuwe Outlook versies werken trouwens ook standaard met IMAP als je ze automatisch laat instellen.
Maar met beide programma's kun je instellen alle mail op de server te laten met Imap, of ook te downloaden naar je PC. En dat is waar ik het over heb. ;)

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
22.290
Reactiescore
5.437
Punten
713
Leeftijd
67
Ik heb met Thunderbird bewust voor IMAP gekozen.
Dat van Outlook is mij overigens ook bekend.

Veng

Bekend Lid
Lid geworden
18 dec 2017
Reacties
594
Reactiescore
103
Punten
43
Website
relatie-voeding-gedrag.nl
"alle mail op de server te laten met Imap, of ook te downloaden naar je PC"
Deze mis ik even in mijn instellingen. Tenzij ik het anders interpreteer dan jij bedoelt.
5fe4bb55d80af-Moet_weg.jpg

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reacties
4.552
Reactiescore
995
Punten
468
Website
www.satellitefun.org
@Veng Dat zit als het goed is niet in de beveiligings instellingen.
Zou hier moeten zitten, als het daar niet zit, dan wil ik straks of morgen wel even voor je kijken, zijn momenteel gezellig Kerstavond aan het vieren.
  1. Klik rechts op het gewenste e-mail adres in de balk links.
  2. Kies “Instellingen”.
  3. Klik op “Server Instellingen” in het menu links.
  4. Pas de “Berichten op de server laten” optie naar wens aan.
  5. Bevestig met “OK”.
Optie 5 kun je dus kiezen om berichten al dan niet op de server te laten staan. Het is me niet bekend hoe dat standaard bij TB staat.
Bij Outlook kan dat met een schuifbalk.

Bovenaan Onderaan