Store

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kate
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 71
  • Weergaven 3240
K

Kate

Gast
Een tijd geleden, in mijn vorige Kate-leven, heb ik eens gevraagd waar mijn Jigsaw puzzels gebleven kunnen zijn. Ik mis de X-box, waar ze m.i. in zitten.

Nu heb ik ergens gelezen dat dit alles komt uit de Store, of te wel een supermarkt. Dus probeer ik die winkel te openen, maar ik kom er niet in! Nadat het woord Store op mijn scherm verschijnt, vertelt men mij opgeruimd dat ze eerst de winkel gaan updaten, of anders gezegd: bevoorraden.

Dus laat je Store zijn gang gaan maar die weet niet van ophouden! De hele dag zit hij op mijn taakbalk te bevoorraden! En als ik mijn laptop 's nachts laat doorwerken, is Store de volgende dag nog bezig.
Is er iemand die dit, net als ik, gek vindt en een simpele oplossing heeft? Maar als het niet simpel kan, hoef ik Store nooit meer te zien, hoor! Dat is hij me niet waard, alleen de puzzels mis ik wel.

Dat activeren heb ik gedaan.
De link wil me offline laten spelen, maar het is een beetje onbegrijpelijk en als ik het goed zie, veroordeel ik mijn laptop dan tot als maar offline spelen.

En nu ben ik via Google gaan zoeken naar Microsoft Jigsaw Games. En ja, ik kan ze free downloaden, maar dan moet ik eerst de Store openen. En je begrijpt het al: de Store is nu aan het updaten! Dus alles tevergeefs. Soit!

Hoe meldt jij je aan in jouw Windows - met wachtwoord enz. of lokaal - zonder wachtwoord?

Met wachtwoord (dat bij de laatste controle nog in geen miljoen jaar te kraken is!).

En ook met een e-mailadres of niet?

Ja, met mijn outlook email-adres. Sorry, ik zag niet dat je al weer iets gevraagd had, maar ik heb een aanbeveling van jou op het NCF ook bij mij gebruikt. Zo eet ik van 2 walletjes! Dus ik was druk met Wise Disk Cleaner en Wise Registry Cleaner.

Ik heb je Microsoft link gegeven - niet vanwege online/offline gebruik maar vanwege de tips voor de store zelf.

Ik snap niet wat je bedoelt. Als ik mijn computer op start, vraagt hij naar mijn microsoft gegevens: email en wachtwoord. En dat emailadres is datgene wat ik altijd gebruik en niet datgene waar ik me bij het forum mee aanmeld.

Dat is me wat, hoor. Via de link kwam ik er achter dat er 5 updates in de rij staan. In via 'problemen oplossen' kwam het volgende:
"een mogelijke stap om problemen met de Windows Update-database op te lossen, is het verwijderen en weer downloaden van de updates op uw computer. Afhankelijk van uw netwerkconfiguratie kan de download kosten met zich meebrengen".
En ergens las ik ook dat mijn computer verouderd was, maar dat ging voorbij en ik vind het niet terug.

Ja ja, kosten, dat is me te vaag. Wat moet ik hier nu mee? Updates voor Store kunnen me niet schelen, maar ik kan de andere vast niet laten lopen.
Wat nu!

Van die kosten moet jij je niets aantrekken, je hebt een constante internetverbinding!
Bedoeld wordt wanneer je de downloads binnen haalt via bijvoorbeeld een mobile internetverbinding.

Start de Windows Update op en laat naar downloads zoeken!

Dat deed ik al, en toen kwam er een rood uitroepteken. Daarna vond ik uit dat er 5 updates in te voeren waren. Daaronder staat: updates downloaden: 0 %. En ik kan dat niet veranderen.

Computer opnieuw opstarten en dan de update nogmaals proberen.

En dat hielp dus niet. En toen heb ik mijn vraag ook eens aan google voorgelegd. Ik ben een half uur aan het lezen geweest en belandde bij de microsoft update catalogus. En daar heb ik het advies gekregen om uit een lange lijst updates voor windows 10 de bovenste als kopie op een site te zetten en zeggen: downloaden.
Om 2.00 uur was hij binnen en........ om 3.00 ging ik naar bed met de wetenschap dat store weer van mij is! Nu nog een dag updaten! Maar het is me gelukt en de puzzels zag ik ook!!

Jij weer blij?

Wat is er dan missende?

Ach, het groeit me een beetje boven mijn hoofd. Ik had eigenlijk al vrede met het missen van Store met alles er in. En ik zag dat jij iemand Wise Disk Cleaner liet gebruiken en daarna Wise Registry Cleaner. Dat leek me heel nuttig, dus ik heb precies gedaan wat je zei, allebei gedownload en gebruikt volgens jouw voorschrift. Fantastisch! Mijn pc was veel sneller. Ik geloof dat ik het in het NCF las.

En toen gaf je tips voor Store en dus begon ik daar weer aan. Alles mislukte. Dus op naar dr. Google en daar heb ik heel lang rondgehangen totdat ik bij die catalogus belandde. En nadat ik ook dit precies opvolgde, had ik een grote update geinstalleerd en was het 2.00 uur in de nacht. Maar ik ben eigenlijk niet tevreden, want ze lieten me uit de catalogus de bovenste update kiezen, maar volgens mijn Windows update in het configuratiescherm mis ik 9 updates! Moet ik nou voor die andere 8 weer de catalogus in?

Ik had na 13 juni geen updates meer vermeld staan in mijn programmalijst! En nu dus 1 er bij. Toen ik Store probeerde was het dus 3.00 uur in de nacht en dan denk ik niet helder meer. Want tot mijn schrik moest Store ook updates binnenhalen: 21!! Ik heb eerst geselecteerd want k hoef niet alles. Er bleven er 13 over. Het was ingewikkeld om aan te geven wat je met die 13 wilde en het was al laat.Dus ik koos, liet de computer voor wat hij was en wat hij deed, en ging naar bed. En vanmorgen was hij wel uit, maar de updates waren nog lang niet klaar. En zonder die dingen kan ik Jigsaw en XBox niet openen! Nou zie ik ze en ik kan er niets mee. Wie weet hoe lang die Store nog bezig is!

En nu, na stapels pannenkoeken voor de kleinkinderen gebakken te hebben, zit ik eindelijk en ontdek ik dat Store weer in de mist verdwenen is. Ik ben het een beetje zat, Abraham. Misschien door de korte nachtrust van 4 uur? Van het een komt het ander. Ik geloof dat ik maar tevreden moet zijn met wat er nu is, maar die updates voor Windows zitten me toch dwars.

Terug
Bovenaan Onderaan