• Dit forum dient voor problematische BSODS en crashes.
    Zodra de hulpvraag door axe0 wordt overgenomen, worden leden verzocht zich niet meer met de discussie te bemoeien!

FIX Stopcode Inaccessibel Boot Device

Opgelost
Helaas kreeg ik deze melding nadat ik met het maken van een Macrium back-up mijn desktop opnieuw wilde starten.

Ik weet nog dat ik geen wijs kon uit de Macrium mogelijkheden en dat ik op een gegeven moment terecht kwam bij het menu Bootable media. In mijn domheid heb ik daar iets aangeklikt waarna het programma oneindig bleef zoeken. Ik heb het kunnen afsluiten en er leek niets aan de hand. Daarna heb ik het juiste menu gevonden en zelfs nog een back-up van de Systeem partitie kunnen maken.

Nu is het zover dat wanneer ik de desktop opstart, deze na de bootstrap alsmaar blijft zoeken en tenslotte een blauw scherm geeft met de foutmelding:
Stopcode Inaccessibel Boot Device.

Wat kan ik nu nog doen? Ik heb het weer eens voor elkaar....

Overigens heb ik na allerlei wanhoopspogingen de mogelijkheid gekregen via een blauw menu te kiezen voor een aantal opties,
Bijvoorbeeld terug naar een Restore punt of opstartproblemen verhelpen. Ik heb voor dit laatste gekozen waaena de computer nu alweeer zo'n klein kwartier probeert het probleem te verhelpen, maar ik geloof er niet meer in. Het duurt alweer te lang vrees ik. Wel maakt de harde schijf overuren dus er wordt kennelijk nog gezocht.

Het lijkt wel of het programma iets zoekt wat het niet kan vinden?
Het is is misschien vreemd, maar het lijkt wel of het programma in een loop zit.

O JA... een uurtje daarvoor heb ik ook nog nieuwe Windows Updates geinstalleerd. Zou dat het ook kunnen zijn?

Laatst bewerkt:

HansGU

Gewaardeerd Lid
Lid geworden
5 dec 2016
Reactiescore
343
Punten
213
Leeftijd
77
OS
Windows 10 Home
AV
F-Secure en Windows Defender
FW
Windows
Ik heb wél een dvd of cd-rom schijf maar nog geen Usb stick tot mijn beschikking.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
5.993
Punten
713
Leeftijd
67
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
@ Abraham → Dat ligt niet in mijn aard Abraham, wat verpest is wil ik meteen weer goed hebben en ja, ik weet het, ik pak mezelf er mee maar dat kan ik niet afleren.

Heel lang geleden zat ik ook zo in mekaar.

HansGU

Gewaardeerd Lid
Lid geworden
5 dec 2016
Reactiescore
343
Punten
213
Leeftijd
77
OS
Windows 10 Home
AV
FW
Windows
Tja, het zou niet realistisch zijn te verwachten dat dit na 74 jaar nog gaat veranderen :)

Overigens, kan ik vanuit Windows 10 ook een DVD branden?

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
5.993
Punten
713
Leeftijd
67
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Voor de enkele keer dat ik iets moet branden gebruik ik het gratis programma BurnAware, dat alles kan wat ik van een brandprogramma verwacht.
Voordeel ook - Nederlandstalig menu.

porrelaar

Bekend Lid
Lid geworden
22 aug 2017
Reactiescore
287
Punten
63
Je hoeft geen brandprogramma te installeren. Windows 10 kan zelf dvd's branden.

HansGU

Gewaardeerd Lid
Lid geworden
5 dec 2016
Reactiescore
343
Punten
213
Leeftijd
77
OS
Windows 10 Home
AV
FW
Windows
@ Abraham
@ porrelaar

Prima, dan ga ik het allebei eens uitproberen, bedankt!

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reactiescore
1.134
Punten
468
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
is het me dan toch gelukt om via de optie: → DE PC OPNIEUW INSTELLEN
Oh, ik dacht vannacht dat je de basis opties al geprobeerd zou hebben. Hoe dan ook is en blijft het vreemd.
Zou toch maar eens de HD op fouten scannen.

Ook een goed image maken wat op een andere harddisk terug te zetten is, zodat als het nog eens mis gaat, het makkelijker terug te zetten is. Daar zijn al wat tips voor gegeven hierboven zag ik.

Maar vergeet die schijfcontrole niet. Niet dat je over een paar dagen tegen hetzelfde euvel aan loopt.

ShadyAngel

Gewaardeerd Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Reactiescore
1.026
Punten
243
Leeftijd
61
OS
Windows 10 64 bit pro
AV
Norton Security
FW
Norton Security
Ik maak al jaren gebruik van aparte images van het systeem en de data. Als er dan iets misloopt kan je dit in een paar minuten herstellen en meestal nog sneller dan een systeemherstel. Jammer genoeg komt het af en toe nog wel eens voor dat ik mijn systeemimage terugzet omdat ik weer heb zitten prutsen. Ik ben dan toch niet de enige die zo prutst.
Ik hoop dat je het hebt kunnen oplossen.

axe0

BSOD Expert
Team lid
Lid geworden
21 sep 2018
Reactiescore
11
Punten
18
Leeftijd
24
OS
Windows 10 Pro
AV
Bitdefender Total Security 2019
FW
Dag Hans,

Dit is redelijk laat, gezien het probleem is opgelost naar wat ik begrijp.

Er zijn een paar dingen die ik zou aanraden om in de toekomst opstart problemen wat makkelijker aan te pakken m.b.v. Macrium:
- Bij 'Create Rescue Media' maak een extra optie aan in het opstart menu, zodat je geen USB stick o.i.d. nodig hebt om een backup terug te zetten
- Bij 'Create Rescue Media', maak een opstartbare USB stick zodat je meerdere mogelijkheden hebt om een backup terug te zetten

Daarnaast, opstart reparatie laat een log bestand achter dat aangeeft waar problemen zijn, als je dat bestand zou kunnen uploaden door het in de command prompt te kopiëren naar een USB stick zou dat veel kunnen helpen (copy "<pad naar bestand>" "<pad naar USB>").

HansGU

Gewaardeerd Lid
Lid geworden
5 dec 2016
Reactiescore
343
Punten
213
Leeftijd
77
OS
Windows 10 Home
AV
FW
Windows
@ Black Tiger Hoe en waarmee controleer ik mijn schijf hebeste Black Tiger?
@ axe0 ik heb nog een oud bios waarin geen melding wordt gemaakt van booten vanaf een Usb stick. Wel kan ik een dvd branden en aken. Gaat dat ook werken? En hoe doe ik dat het beste>

Geef mij maar de tijd dat je met Windows 7 gemakkelijk via Windows een Back-up kon maken.

Laatst bewerkt:

axe0

BSOD Expert
Team lid
Lid geworden
21 sep 2018
Reactiescore
11
Punten
18
Leeftijd
24
OS
Windows 10 Pro
AV
FW
In Windows Explorer, rechter muis klik op de schijf en kies eigenschappen.
Ga naar de tab Extra en klik op Controleren.

Bovenaan Onderaan