Stof tot nadenken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 7
  • Weergaven 956

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
7.050
Punten
113
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender, MBAM Free & Eset Online
FW
Windows Firewall
Gedicht+Didi+ouderverstoting.PNG

Dat wat jij nu post is weer een andere kant van een scheiding, waarbij een kind de andere partner afwijst!
Het gedicht heeft het over de psycholische ingrepen bij een kind/kinderen die stelselmatig te horen krijgen dat hun vader een misbaksel is en dat deze kinderen hun vader ook niet mogen zien.

Nee het PAS syndroom is een kind hersenspoelen door één van de ouders en daardoor de dan de andere ouder gaat afwijzen en dat kan heel ver gaan hoor !
Door dat hersgespoel wil het kind de andere ouder niet meer zien .

Het is erg - oorlog maar dan in het klein.

Het gedicht en het PAS-syndroom gaan over hetzelfde: de ene ouder maakt de andere ouder zo zwart, dat het kind die ouder niet meer wil zien.
Het gedicht gaat over een vader die buiten spel staat, maar ook moeders maken dit mee!

En inderdaad, het woord hersenspoeling is van toepassing. Gezien het grote aantal scheidingen kent iedereen intussen wel een voorbeeld van een dergelijke geestelijke mishandeling, waarbij ik niet zou weten te zeggen wie er nu mishandeld wordt: de ouder, of het kind! Ik vind beiden.

En zover ik weet neemt de groep radeloze vaders toe.

Ja, dat geloof ik ook. En als een moeder zich nou ergens in dit land zit te verkneukelen om de ellende die ze haar ex aan doet, zou ze eens 24 uur lang als straf hardop moeten zeggen: wat doe ik mijn kind aan!

Terug
Bovenaan Onderaan