standaardkleuren Office 2016

Najsnarf

PCS Lid
Mijn vorige versie was Office 2010, en daar was Outlook(icoon) geel, maar ook Excel en Word en PowerPoint iconen waren daar duidelijk van elkaar te onderscheiden in de taakbalk. Nu zijn met met name Word en Outlook minder makkelijk van elkaar te onderscheiden.
5ab545366925d-No.001.jpg

is daar iets aan te veranderen?

De O en de W zijn minder makkelijk van elkaar te onderscheiden? Ik ben brildragend (weet absoluut de sterkte niet) maar zelfs voor mij zit er toch wel een substantieel verschil tussen de letter O van Outlook en de letter W van Word. Waar mis ik iets?

Maar goed, als je toch persé wil: klik op het Windows logo, kopieer het appje Outlook naar het buroblad (maak dus een snelkoppeling) en klik vervolgens rechts op de snelkoppeling en kies voor eigenschappen. Dáár kun je het pictogram veranderen.

Als je nu had geschreven over PowerPoint en Publisher, dan was ik helemaal met je meegegaan, want het icoontje van beide appjes op de taakbalk is de letter P, met dien verstande dat PowerPoint oranje is en Publisher groen.

Ja, die O en die W zie ik ook wel (zonder bril, ). Als ik het icoon op bureaublad rechts klik en verder op geavanceerd zoie ik alleen maar dit:
5ab564cdd2ac9-No.001.jpg

maar een ander icoon kiezen is er hier (bij mij) niet bij. Maar ik red me wel.

Ik weet écht niet wat ik hier nog aan toe kan voegen : (rechtse klik op het pictogram op het buroblad, eigenschappen en dan..... zie rode cirkel)

Laatst bewerkt:
outlook >> envelopje
word >> documentje

Laatst bewerkt:
@Najsnarf niet om u te beledigen hoor , ben je kleurenblind en daardoor moeilijk kleuren kan onderscheiden .
Het Outlook icoontje is eerder lichtblauw en het word icoontje donkerblauw . In vorige versies was het outlook icoontje geel .
Maar het valt me wel op dat outlook icoontje enorm veel lijkt op het outlook.com icoon .

Hm, op mijn taakbalk hebben beide icoontjes toch echt wel een beetje dezelfde kleur blauw al is idd. Outlook ietsiepietsie lichter blauw van kleur, maar dat zal geen 10% verschillen........

Bij mensen met een visuele handicap kan dit wel een probleem geven .

Laten we er verder geen ruzie over maken, maar najsnarf kan msschien aan kleuenblindheid lijden wat voor verwarring kan zorgen .

Linksbovenaan lichtroze >>voorbeeldje , hey grapjas waar zie jij die 2 staan , rechtsonderaan zeker daar zie ik een 2 staan .

images

Ik zag dat er na gisteren 21.30 u nog een lawine van reacties binnen kwam. Termen als "kleurenblind" "niet beledigen" "grapjas"moest ik ook even een correcte plaats geven.Het plaatje van Swake was heel aardig. En: al jaren kan ik - zo nodig - een ander pictogram maken. mar niet van Word/Excel.Outlook/Ppt.
Maar: als ik op een Word 2016 icoon rechts klik op mijn bureaublad zie ik dit:
5ab5ef1ecff0d-No.001.jpg

en dan is tabblad "ander pictogram" GRIJS . En dan ben ik uitgepraat. Lezen kan ik al een jaar of 80 (zonder bril)
(en waarom ik op de bijlage in # 4 moet klikken om het te kunnen openen in Word is mij ook niet duidelijk: plaatjes kan ik uploaden met (bijvoorbeeld) IMGDumper.nl 2.1 » Home. Wel zo makkelijk.

Er klopt iets voor geen meter in deze laatste afbeelding. Als jij namelijk op dat pictogram zou dubbelklikken dan gebeurt er helemaal niets. Reden? Het vak "Beginnen in:" is leeg en dus wordt er niets gestart. Deze snelkoppeling verwijst dus naar 'niets'.

Die "laatste afbeelding" van # 12 is dus een screengrab als ik rechts op dit pictrogram klik
5ab6050ab4337-No.001.jpg
klik.
En die snelkoppeling maak ik ( al jaren lang) door - na openen "programma's "en via Word "- dit te doen:
5ab605bf64786-No.002.jpg

(kan ook met slepen naar leeg deel bureaublad). Wat doe ik dan verkeerd?
Verder: wat bedoel je precies met "beginnen in"= leeg en waarom wordt er "niets opgestart"?
Volgens mij kan ik met de snelkoppeling wel iets doen namelijk Word openen. Maar niet het pictogram/icoontje wijzigen.
Of kan het zijn dat ik een Windows 10 home heb?

Pictogrammen of icoontjes die op het bureaublad staan , hiervan weet ik dat je die kan wijzigen in een ander door jou gekozen pictogram . Zo kan je het icoontje van deze computer als het op je bureaublad staat , laten weergeven in een ander door jou gekozen icoontje .
Of dit mogelijk is in de taakbalk daar heb ik mijn twijfels over !
Als men het thema van zijn bureaublad wijzigt zal opvallen dat de Microsoft icoontjes ook anders weergegeven zullen worden .

Ik maak gebruik van "Classic Shell" opstartmenu/bureaublad.(dat is te zien aan de printscreens die ik publiceerde). Als ik alles zo lees dan laat ik het maar zo. Het was maar een vraag.

Najsharf : het pad (path) waarna de snelkoppeling in jouw voorbeeld verwijst is leeg. Er kan dus niets gestart worden als je op de snelkoppeling dubbelklikt.
Ga linksonder naar het Windowslogo, klik erop, scroll naar Word, houd de linkermuisknop ingedrukt terwijl je op Word staat en sleep hem naar het buroblad. Je zal zien dat wanneer je nu op de gemaakte snelkoppeling rechtsklikt, dat er een pad / path staat.

Onderhuids vermoedelijk wel, want er zijn meer wegen die naar snelkoppelingsRome leiden. Ik vind het alleen wat vreemd dat bij jouw snelkoppeling het 'path' leeg is. Als je op de gemaakte koppeling dubbelklikt, dan start Word?

Ja: word start zowel via het icoon / de snelkoppeling op het bureaublad als via het kleine icoontje in de taakbalk (plaatje in mijn vraag # 1).

Terug
Bovenaan Onderaan