SSD en de tijdelijke mappen in Windows

• Onderwerp starter Onderwerp starter Najsnarf
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 18
  • Weergaven 1703

Najsnarf

PCS Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
394
Punten
83
OS
W11pro
AV
MBAM en Windows
aha, ik heb dat gedaan en heb hier nog wat aanvullingen of opmerkingen: vermoedelijk omdat ik op het bureaublad een snelkoppeling heb van "mijn computer" lukte het niet met R-klik. Met zoeken echter naar "omgevingsvariabelen" kwam ik wel in het juiste schermpje terecht. Ook kwam ik er - na herhaalde (!) vergissingen - om de naam van de hoofdmap en de submappen (temp-mappen, temp 1 etc.) exact aan te houden bij intikken van de wijzigingen.
Na inklikken "OK" is er niet nog eens een knop "toepassen"en weer "OK". En uiteindelijk is die hele map in 52 kb groot. Klopt dat wel?

Je bent op andere wijze er gekomen, ergo daardoor had je denk ik niet het laatste venster om de handleiding te volgen.
Maar belangrijker is het om te weten of op de HD nu de Tempmappen staan?

Bij mij is de totale inhoud momenteel 358 MB.

Heb je overigens alle vier de Tempmappen verplaatst.

jawel, er zijn 4 temp mappen in mijn (ingebouwde) D-schijf. Maar geen honderden mb's...Wel zie ik dat het tijdstip "dat er iets mee gebeurt"steeds verandert. Krijg ik trouwens email als er een nieuwe post is? Toevallig kwam ik dit tegen, maar niet via de mail.

Ga naar jouw Profielpagina.

Klik in de linkerkolom op Voorkeuren en zet dan vinkjes bij:

Topics die je aanmaakt of waarin je reageert automatisch volgen...
en ontvang e-mailmeldingen bij reacties

Wat betreft de Temp mappen - die inhoud verandert continu - daarom ook is het belangrijk dat deze daarom beter op een normale HD kunnen staan.

Is het gelukt om e-mails te krijgen van dit forum?

heb nu pas die "voorkeuren"ontdekt en e.e.a. aangevinkt. Ook zal ik nog eens de gang nagaan van de door jou geschetste instructies.Als ik op "mijn pc"R klik komt er een venstertje met de bekende 5 tabbladen (algemeen/snelk/bevei/details/vorige versies). Als ik in het tabblad "algemeen" op Geavanceerd klik: venstertje met "geavanceerde kenmerken" met een aantal aan- of uit te vinken zaken.
2czo8bl.jpg

en hoe verder?

Ga met jouw muis op jouw Naam staan en daarna klik je op Jouw profielpagina.
Dan krijg je alle instelling en dus ook die, waarover ik in mijn vorige bericht heb geschreven.
Ik weet dat het even wennen is in XenForo, maar dit is dan ook eigenlijk de modernste forum software die er is en alles is goed doordacht.

Inmiddels gemerkt: geweldig!

Fijn dat je het nu door hebt.
Laat mij weten hoe jij nu over dit forum denkt?

Ziet er fantastisch uiit. Nu maar hopen dat er steeds meer inzenders en antwoorden komen. Kijk je nog even naar mijn vraag in # 6? Zal zelf ook nog eens "het pad" proberen uit te voeren zoals je aangaf. Waarom er zo weinig in die temp mappen zit kan ik niet verklaren; met de SSD start te pc (de andere in huis ook) met ongeveer 30" op!

Inmiddels is de omvang van mijn Temp map in D 1,20 Mb, kennelijk groeit het?

Nogmaals - die Tempmappen worden continu door Windows gebruikt.
En worden ook gebruikt als je software installeert.
Maak jij mogelijk regelmatig gebruik van een Cleaner?

Ccleaner doe ik regelmatig. Nog eens gekeken naar die nieuwe temp map in mijn D-schijf:
Bekijk bijlage 7
en ook het uploaden van een prent is fanyastisch. Deed dat al jaren met tinypic, en daar loopt een hoop vervelende reclame-ellende en popups mee!Bekijk bijlage 7
Bekijk bijlage 8
Lijkt toch wel goed te gaan.Of er snelheid gewonnen word is een andere vraag. En wat gebeurt er als die D-schijf crasht?

Ik heb in totaal 4 Tempmappen in de hoofdmap Tempmappen.

Jij zo te zien maar twee.
en ja - het gebruik van CCleaner verklaart een hoop.
Ik gebruik standaard de The File Cleaner (TFC van Oldtimer) en gisteravond heeft TFC ook de Tempmappen opgeschoond - nu nog 18 MB groot.

2 x hetzelfde plaatje geplaatst...Oldtimer is natuurlijk een betrouwbare website, maar is die TFC dan zoveel beter dan Ccleaner? Het prettige van Ccleaner vind ik ook dat je heel makkelijk geïnstalleerde software kunt verwijderen, en oude herstelpunten ook. Plus regelmatige updates waar je attent op gemaakt wordt.

Ik zal je vertellen dat ik verleden jaar uitgeprobeerd heb (in Windows 8) wat Lange Pier beweert, dat Windows niet opgeruimd hoeft te worden.
De gegevens postte ik dan op dit forum.

Daarbij ben ik tot de slotconclusie gekomen dat hij min of meer gelijk heeft.
Windows werd niet langzamer of zo maar ik gebruik nu 1x in de maand Wise Disk Cleaner om een grondige opruiming te doen en daarna defragmenteer ik via de SSD-methode van PerfectDisk de SSD.

TFC gebruik ik in de tussen liggende periode - die reinigt op een veilige manier!

1)Kan je nog nagaan waar je "de gegevens op dit forum"(over wel of niet opruimen van Windows) gepost hebt?
2)Wise Disk Cleaner dus 1 x per maand (je had het daar al eerder over in N.C.F.).
3)defragmenteren met "PerfectDisk" van de SSD dus ook? Ik dacht dat al die defragmenteerders uit de tijd geraakt waren.
4)En dan wel of geen TFC? van Oldtimer?

aha, die bleek ik nog te hebben: ook indertijd op aanraden van jou.Draait momenteel. Hartelijk dank!

Terug
Bovenaan Onderaan