SQL-error

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kate
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 15
  • Weergaven 1149
K

Kate

Gast
Vanmorgen is het voor mij niet mogelijk om in het " allerlei dieren forum.eu" te komen. Reden : een SQL-error. Is dat mijn error of is dat een error van het forum? De oplossing: ''neem contact op met de beheerder" gaat niet op, als ik daar niet kan inloggen.
Wie o wie kent deze error?

Hoi Kate - dat heeft helemaal niks met jouw computer te maken en alles met de website en de server waarop die website draait.

Maak je niet ongerust Kate...zelfde error hier;)
Mvg
d'anvers

De dank komt voor jullie recht uit mijn hart: ik zag mij al mijn laptop sleutelen! Grappig dat jij het ook hebt, d' anvers: voelt goed:grinning::cool:

General Error

SQL ERROR [ mysqli ]

Access denied for user 'algeme1q_dieren'@'localhost' (using password: YES) [1045]

An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists.

Zo te lezen is er wel iets heel vreemds aan de gang: Access denied for user 'algeme1q_dieren'@'localhost' (using password: YES)

Er is iemand buitengesloten en dat veroorzaakt de fout.

Nou, als ik dat dan maar niet ben. Ik zal de beheerder eens door de achterdeur benaderen!

ze zijn er aan bezig een fout van de host ze hadden vandaag om 11uur mijn forum verhuisd naar een andere pakket, waarschijnlijk hebben ze dat over het hoofd gezien maar hun techniek zijn er aan bezig
nee hoor kate ligt niet aan jou computer, want dan zou je dat overal moeten hebben

Opgelost de database was via de migratie niet mee overgekomen, dit hebben ze handmatig moeten doen

Wat een host!
Ik ben bij Antagonist ook wel verhuist geweest naar een andere server, maar dit ging echt niet gepaard met een vergeten database!

Opgelost de database was via de migratie niet mee overgekomen, dit hebben ze handmatig moeten doen

Schenk hier wel aandacht aan ! Moest je ooit overwegen om over te stappen naar een andere host ,eerst een backup te maken van je site , maar ook van de database en die ergens veilig te bewaren .

die backup en die van de database was gemaakt voor de verhuis is plaats genomen, mijn technische beheerder doet dat altijd.
toen ze juist eraan bezig waren (weet niet wat) zei hij direct dat de database er niet op die pakket stond dus die is slimmer dan zij te samen
hij wou het zelf oplossen maar was al klaar en site weer online maar de verhuis is wel gratis anders had ik het niet betaald want de verhuis was uitgevoerd om 9u en tot 13uur die error, dan konden ze er wel achter fluiten.

toen ze juist eraan bezig waren (weet niet wat) zei hij direct dat de database er niet op die pakket stond dus die is slimmer dan zij te samen

Als je inlogt op het administratiepaneel van je server kun je onmiddelijk controleren of de database werd geïmporteerd of niet .
Maar bij een verhuis moeten ook de tabelvoorvoegsels aangepast worden voor de database , of je krijgt ook een SQL-error . De database kon misschien meeverhuisd zijn maar de tabelvoorvoegsels (Prefix) niet aangepast .
Een uitlegje valt hier te lezen

Prefix (tabelvoorvoegsel) wijzigen - Compactweb

Als je inlogt op het administratiepaneel van je server kun je onmiddelijk controleren of de database werd geïmporteerd of niet .
Maar bij een verhuis moeten ook de tabelvoorvoegsels aangepast worden voor de database , of je krijgt ook een SQL-error . De database kon misschien meeverhuisd zijn maar de tabelvoorvoegsels (Prefix) niet aangepast .
Een uitlegje valt hier te lezen

Prefix (tabelvoorvoegsel) wijzigen - Compactweb

Het is helemaal geen wet van meden en perzen dat de voorvoegsels in de database bij verhuizing ervan aangepast moeten worden.

Probeer dat zelf maar met een kopie van jouw forumbestanden en dito kopie van de database waarin je voorvoegsels handmatig hebt veranderd.
Jouw kopieforum zal daarna een error in je webbrowser geven.

Ik heb inmiddels ervaring genoeg met het verplaatsen van zowel een website als de bijbehorende database naar een andere host.
En daarbij werden de voorvoegsels niet aangepast, omdat alles een op een bij de nieuwe host draait.
Wat wel belangrijk is - is de ingestelde PHP.
Die dient op de nieuwe server dezelfde waarde te hebben als op de oude server.

volgens mij zullen ze dat wel gedaan hebben, want anders zat ik nog met een error?

Het is helemaal geen wet van meden en perzen dat de voorvoegsels in de database bij verhuizing ervan aangepast moeten worden.

Ik denk dat we elkaar misbegrijpen .
Voor je de database verhuist exporteer je die eerst wat kan via MySQL in het administratiepaneel van je hosting of via phpMyAdmin .
Die database heeft toch een naam die die bestaat uit een voorvoegsel van de gebruikersnaam bij je hosting en een gebruiker die je aangemaakt hebt in MySQL.
Bij de nieuwe hosting heb je toch dezelfde gebruikersnaam niet meer als prefix (voorvoegsel) en als dat in config.php niet werd aangepast krijg je automatisch een error .
Jij bedoelt de voorvoegsels van de software zoals Wordpress waarvan het voorvoegsel wp_ is .

Laatst bewerkt:
Jemig - nu begrijp ik jou - alleen de vraag dan waarom je bij de nieuwe host nieuwe gebruikersnamen gebruikt.
Inderdaad zal wel de config file aangepast moeten worden aan de nieuwe webomgeving.

Terug
Bovenaan Onderaan