Speedtest (ookla) of welke dan ook werkt niet.

HansGU

PCS Lid
Ik heb een vraagje. Om mijn down en uploadsnelheid te meten zijn er diverse tools in omloop. Ik heb dit zojuist met ookla en ook met Ziggo geprobeerd, maar ik krijg steeds een error. Er werd gesuggereerd dat dit misschien aan mijn Firewall kon liggen maar vroeger had ik daar met de Windows firewall nooit last van. Tegenwoordig gebruik ik de firewall van ZoneAlarm, misschien is dat dan wel de boosdoener. Mijn vraag is: Kan ik Zonelabs veilig uitschakelen om te proberend de speedtest tóch uit te voeren?

Ja als je die uitzet, krijg je automatisch de Windows firewall.

Ligt niet aan ZoneAlarm hoor, want je hebt internet.
Ik vermoed dat er een add-on in Firefox dit doet ontstaan.

Snooze is kennelijk niet genoeg? Dat is wat ik het eerst probeerde maar dat hielp niet. Toch weer een error van Ziggo (mijn provider). Zou ik voor die speedtest ZoneAlarm er eerst vanaf moeten gooien?

Ik heb de Adon McAfeeSiteAdvisor uitgeschakeld en nu werkt het wel. Ik vond de onderstaande snelheden, is dit voor Ziggo normaal? (ik heb telefoon, internet en televisie in een pakket)

Ping = 34
Download speed = 8,7 Mbps
Upload speed = 4,2 Mbps

Welk abo heb jij bij Ziggo.
Ik heb het middelste en haal gedraad 205 Mbps.

En dat halen is inclusief McAfee Webadvisor, alle actieve add-ons en ZoneAlarm firewall.

ik zit nu aan mijn draadloze desktop. Ernaast staat een desktop met kabel aansluiting.
Ik betaal per maand 90 euro voor mijn pakket. Met andere woorden, ik heb een vreselijk langzame verbinding?

weet niet uit mijnhoofd, in ieder geval niet het goedkoopste abbonnement! negentig euro voor het gehele pakket. hoe kan ik dat zien?

ik heb mijn nota van juli gedownload, daarop staat:
Internet complete en TV complete.

Er staat niets over mijn verbinding. Voor 90 euro kan ik toch niet de langzaamste verbinding hebben?

Ik ga ervan uit dan je dan 200 Mbps minimaal moet hebben.

Download
51ec4de7e6926-MiniToolbox_Canned.png
MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer log
  • List Installed Programs
  • List Devices - Only Problems
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.
Notabene: indien "Reset FF Proxy Settings" gekozen is, dienen de gebruikte webbrowsers afgesloten te zijn!

Dag Abraham, ik heb jouw instructies gevolgd maar: Voordat ik je bericht las heb ik Ziggo opgebeld. Aan de telefoon nog een aar testen gedaan waaruit bleek dat mijn oude bekabelde computer inderdaad de 200 Kbps haalt. Het vreemde is dat mijn nieuwe(!) draadloze desktop meerdere malen een ontstellend lage download snelheid aangaf en slechts in totaal 2 maal de zeg maar 200 Kbps haalde.

Er komt 31 juli een Ziggo monteur langs om te proberen het probleem op te lossen. Intussen heb ik gedaan wat jij adviseerde en hierbij dan het resultaat van Farbar Mini Toolbox

Er is een probleem met de hostfile in jouw computer.

Ga naar C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts en dubbelklik op hosts en open met kladblok.

Post de inhoud van kladblok in jouw volgende bericht.

Update: de Windows locatie vetgemaakt.

Terug
Bovenaan Onderaan