Softmaker Free Office 2018

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Ik heb iets heel vreemds mee gemaakt.
In Mint 18.3 had ik de nieuwe versie van Softmaker's Office 2018 geïnstalleerd naast Libre Office.
Ik kreeg laats een e-mail dat er voor de Linux versie er een update gedownload moest worden voor het pakket.
Verder werd ook vermeld, dat de versies in Windows automatisch die update krijgen aangeboden.

Dus heb ik de nieuwste versie gedownload en heb daarvoor zelfs een nieuwe licentiesleutel voor ontvangen.
Het gedownloade pakket werd over de oude versie heen geïnstalleerd - mischien had ik die versie eerst moeten verwijderen.
Want na opstarten van Textmaker bleek dat de instelling ineens in de Arabische taal waren en daar kon ik niks mee........

Mijn Mint is inmiddels in de nieuwste versie geïnstalleerd op een systeem partitie die 2,5 maal zo groot is als de vorige met 18.3.
Kort binnenkort zal ik het nieuwe pakket schoon installeren en dan afwachten welke taal dan geconfigureerd is.

Hoe is het mogelijk! Dat nieuwe pakket is dus nep. Is er nu een hacker bezig geweest?

Dat lijkt alsof er in Linux geen hackers kunnen komen. Waarom daar niet?

Hiermee ben ik niet helemaal akkoord . In Linux is het tot nu toe onmogelijk om vanop afstand je PC of laptop te hacken . Maar wie zijn PC / Laptop eventjes onbewaakt achterlaat zonder zich af te melden , kan een lokale hacker iets installeren waarmee de pc op afstand kan overgenomen worden .
Vanop afstand moet men eerst in het systeem geraken , en zonder rootrechten (systeem beheerdersrechten) lukt dat niet .
Zo zou het lokaal kunnen .
https://tweakers.net/nieuws/97760/o...en-hack-linux-pc-via-besmette-usb-sticks.html

Of je het er nu eens of niet eens mee bent wat betreft wel of niet gehackt zijn, ik heb geen besmette USB-Sticks - noch besmette externe HD's.

Zoals ik vermeldde - inmiddels is Tara geïnstalleerd en zal ik de download opnieuw installeren en dan afwachten wat er nu gebeuren zal.

Jazeker - maar als in het instellingen venster alles Arabisch is - is het lastig.
Ga er maar van uit dat ik alle mogelijkheden ben na gelopen als het om de taalinstelling zelf gaat.
Bovendien waren in de eerste versie al drie Hunspell talen geïnstalleerd (Nederlands, Engels en Duits).

تغيير إعداد اللغة إلى Softmaker Free Office 2018, zoiets is het dus valt het wel mee toch :grinning:

Is niet meer belangrijk hoor - Mint Sara is vervangen door een volledig nieuw geïnstalleerde Mint Tara.

Terug
Bovenaan Onderaan