SnoopSnitch

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 1
  • Weergaven 484
Gebruik je Android in jouw smartphone, dan kan het gebeuren dat je een "stille" SMS krijgt (Silent SMS).

Overheden gebruiken dit om te bepalen waar jij bent.
Dat gaat natuurlijk niet op de meter precies, maar wel het gebied waarin de gegevens uitwisseling gebeurd.

Via het versturen van opeenvolgend stille SMS'jes kunnen ze wel een patroon maken waar jij je begeeft.

Hoe weet je nu of je wel of niet "bewaakt wordt"?
Daarvoor bestaat nu de App SnoopSnitch: SnoopSnitch - Android-apps op Google Play

Het blijft verder ongewis van wie je die eventuele stille SMS'jes krijgt.
Ook criminelen maken hier gebruik van (zogenaamde IMSI Catcher) om zo van jou gegevens te krijgen.
SnoopSnitch bewaakt ook hiertegen.

Ik heb het artikel gelezen en Snoop op Google bekeken. En nu begrijp ik dat het niet te gebruiken is bij mijn gsm.

Dat de overheid weet waar ik ben, zal me eigenlijk een zorg zijn. Als ik nog eens zoek raak, hebben ze me dan zo gevonden!
Maar die criminelen, dat is andere koek. En toch, hoe vaak lees ik niet dat criminelen ergens achter proberen te komen. Volgens heb je het als crimineel vreselijk druk! Zou het niet een beetje overdreven worden?

Enfin, als het ook voor Samsung J5 komt, worden we er vast en zeker door de firma uitgebreid van doordrongen dat dit toch echt onze eerstvolgende aankoop moet zijn. En daar kijk ik dan maar naar uit.

Terug
Bovenaan Onderaan