snelkoppelingen worden verplaatst

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 feb 2019
OS
Win10
AV
Bitdefender
Ik heb een flink aantal snelkoppelingen op mijn bureaublad staan in een bepaalde volgorde zodat het geen zoektijd oplevert. Maar elke morgen zijn de meeste snelkoppelingen op een andere plek neergezet. Misschien door een digitale insluiper maar die krijg ik niet te pakken...

Wellicht moet je D I T downloaden? Maar ook dan verschuiven ze nog wel eens een enkele keer

Als je met rechts op het lege bureaublad klikt krijg je een menu: wat staat er onder "Beeld" aangevinkt (pictogrammen ....) en wat staat er onder "sorteren op" aangeduid?

wijkt mijn win 10 af? :

6550ad87d5d49-win_10_sorteren.jpg

Ik heb mijn eigen voorkeur voor de indeling. Eenmaal zo ingesteld, zou het zo moeten blijven staan.

Ja, dat moet wel want ik verander zelfs niets. Ik moet ze alleen elke keer weer goedzetten. Geen idee waar die verplaatsing telkens vandaan komt.

Stomme vraag gebruik jij alleen deze computer of zijn er nog anderen de de volgorde van je snelkoppelingen kunnen vernaggelen?

@Roxmarie : mijn reactie was een antwoord op op #3 en #4 ...
ik vind het onnodig om alle s te citeren, vervuild de site. maar ja ... ' ... en wat staat er onder "sorteren op '

Laatst bewerkt:
Hetzelfde als jij laat zien in je screenshot, maar dat is dus iets anders dan wat de player nodig heeft, die heeft menu Beeld nodig voor de bureaublad pictogrammen, ik probeerde alleen maar te zeggen dat daar het verschil in afbeelding in zat. Verder niets.

Wellicht moet je D I T downloaden? Maar ook dan verschuiven ze nog wel eens een enkele keer
Je kan beter het linkje zichtbaar tonen, (dus gewoon http://....) In plaats van een blinde link. Veel mensen zijn huiverig voor dat soort linkjes ivm malware en andere rotzooi.

Ik heb misschien een stomme vraag gesteld of er nog iemand anders de volgorde van je snelkoppelingen kon vernaggelen.
Blijkbaar vindt je het niet eens de moeite om daarop te antwoorden.
Probeer het volgende eens:
Zet al je snelkoppelingen eerst in de juiste volgorde.
Daarna:
Dubbelklik op de reg file hier in bijlage.
Klik op Ja en daarna op Ok.
Start je computer terug op en kijk of de snelkoppelingen nog op de juiste plaats staan.

Bijlagen

• volgorde.reg
    284 bytes · Weergaven: 7
Stomme vraag gebruik jij alleen deze computer of zijn er nog anderen de de volgorde van je snelkoppelingen kunnen vernaggelen?
Ik gebruik hem puur alleen. Mijn vrouw durft er zelfs niet aan te komen...

Blijkbaar vindt je het niet eens de moeite om daarop te antwoorden.
Nou, nou... niet zo snel veronderstellen Ik zit niet de hele dag op het forum. Ik heb ook nog veel andere bezigheden en verplichtingen zoals bijv. mijn werk... Bovendien is het soms goed om eerst verschillende bijdragen naast elkaar te leggen.

Ik heb je file uitgevoerd en de snelkoppelingen blijven inderdaad op hun plek. Maar ik heb eerder ook alles weer op zijn plaats gezet en 's morgens was het weer precies hetzelfde. Bestaat er zoiets als een intern geheugen waardoor na herstart nog niets is veranderd, maar bijv. na een dag wel?

Laatst bewerkt:
Bestaat er zoiets als een intern geheugen waardoor na herstart nog niets is veranderd, maar bijv. na een dag wel?
Ik zou bijna denken aan de slaapstand, of hybride slaapstand dat het daaraan ligt of zo. Dat bij het volledig afsluiten de instellingen niet worden vastgehouden.

Of aan de schermresolutie dat die onbewust wordt aangepast, want dat zorgt ook voor een verplaatsing van pictogrammen op je bureaublad.

Worden andere persoonlijke instellingen wel vastgehouden?

Een advies wat bij Microsoft gegeven wordt om te uit te testen is Windows schoon starten.

De tip over het schoon opstarten, komt uit deze hulpvraag.

Dank je Roxmarie, Ik zag vanmiddag al dat sommige snelkoppelingen op een andere plek stonden. Zomaar ineens. Ik heb ze weer op hun oude plek gezet. Morgen maar weer kijken of ze er nog staan. Ik maak nu een foto van het huidige scherm

Alles is prima blijven staan! Hopelijk door de goede tip van Dotchiejack met het volgorde.reg-bestand.

Terug
Bovenaan Onderaan