Sneeuw verwacht in Nederland

• Onderwerp starterVerwijderd forumlid 74
  • Startdatum
  • Reacties 17
  • Weergaven 630
Ik dacht gelijk al dat bericht klopt niet, want de komende 2 weken zijn de voorspellingen zonnig en warm ;)

Jij wel! Nou, ik was zo blij, dat alle weermannen en weervrouwen er naast hadden mogen zitten!

Ik hoop dat de weermannen en weervrouwen hun voorspellingen kloppen .
Een ganse nacht regen, die echt welkom is .

Jij wel! Nou, ik was zo blij, dat alle weermannen en weervrouwen er naast hadden mogen zitten!

Gelukkig zitten ze er voorlopig nog niet naast.
Maar hutspot kun je het hele jaar eten, minst het wel vers wordt gemaakt, want dat smaakt het beste.

Hutsepot is wintereten . Nu heb je toch geen kou ?
Waarom eet men veel meer en vettiger in de winter dan in de zomer ?
In de winter is het koud en koelt je lichaam af . Om je lichaam op te warmen heb je energie nodig . Energie haal je uit voeding .
In de zomer is het warm en heb je geen energie nodig om je lichaam op te warmen . Maar ga je zweten om je lichaam af te koelen . Als je zweet en je drinkt niet voldoende ga je uitdrogen .

Ik eet rustig nu zuurkool, hoor. Heerlijk! En mijn hutspot is niet vet, want dat vind ik niet lekker. Voor eten maakt me niet uit wat voor jaargetijde het is. Ik vind al dat wintereten veel lekkerder dan sla of barbecue. Ja, het bewijs ligt er: ik ben een wintermens bij uitstek!

En wat voor vlees doe jij in de hutsepot ?
Als ik hutsepot maak in een grote ketel dan doe ik erin .
Wit van prei, spruitjes, wortelen, raapjes . Soms vervang ik spruitjes door savooikool .
Van vlees enkel varkensvlees
Hammetjes , poten, staart , buikspek, ribbetjes

Ik braad eerst een lekkere riblap. En die moet dus even sudderen, zo'n 2 uur en dan haal ik hem uit de pan en wordt hij kleingesneden.
Voor 2 personen: 500 gram gesneden hutspot (dus wortelen en uien).
Vlees en hutspot in een pan, met flink wat peper en een paar lepels jus van die riblap.
De hele handel moet nog ruim een uur sudderen, en af en toe wat jus er bij als het nodig is.
Aardappelen opzetten met zout, en koken, terwijl de hutspot nog suddert. Alles door elkaar stampen en nog peper er bij. Jammie, jammie!

Laatst bewerkt:
wat in BE is het 30 graden en NL verwachten ze sneeuw de aarde wordt gek

Het toppunt van een hittegolf is: met eieren een supermarkt verlaten en met kuikentjes thuis komen!

Hutsepot is wintereten . Nu heb je toch geen kou ?
Waarom eet men veel meer en vettiger in de winter dan in de zomer ?
In de winter is het koud en koelt je lichaam af.

Natuurlijk eet ik alleen stamppotten met kouder weer.
Maar voor de rest eet ik gewoon waar ik zin in heb.
Ik kan zelf met warm weer goed eten en dan ga ik niet alleen lichte maaltijden eten.

En wat is een lichte maaltijd? Al weer sla? Die heb ik nu wel gezien. Je moet m.i. gewoon eten waar je trek in hebt, want of het nou licht of zwaar op je maag ligt: je at lekker! Alleen een potje bruine bonen en komkommer er bij: ik heb dan een koningsmaal! En dat wordt het morgen.

En om er nog een vrolijke noot in te gooien: het regent hier flink!

Groenten en fruit die je met dit warme weer nu moet eten zijn .
Komkommer , tomaten , spinazie omdat die veel vocht bevatten . Door te zweten verlies je vocht en door te drinken neem je terug vocht op . Maar je moet ook eten .
Citrusvruchten, pompoen, meloen en zeker watermeloen bevatten veel vocht .

Sneeuw of geen sneeuw, ik eet alleen wat ik lekker vind. Want als je alles leest en naar iedereen luistert die je iets aanprijst voor je gezondheid, word je daar bij voorbaat al ziek van. Dus Swake: jouw genoemde vruchten komen er bij mij niet in.
Bijna 3 liter water vind ik al heel wat en dan daarbij nog waar ik trek in heb: zo word ik vast wel 100 en dat lijkt me wel wat. En als ik dan ook nog kan overzomeren in een koud land, dan gaat dat wel gebeuren. Maar.........ze moeten daar wel wifi hebben!

Terug
Bovenaan Onderaan