Smartswitch

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 feb 2019
OS
Win10
AV
Bitdefender
Ik heb de app Smartswitch op mijn computer geïnstalleerd om daarmee een backup van mijn Samsung S7 smartphone te maken. Dat is zonder problemen gelukt. Alleen...waar staat die backup nu ergens op mijn computer? Ik heb geen naam, geen locatie, niets.

Vraag 2: kan ik zonder poblemen nu ook alle telefoonbestanden verwijderen om ruimte te maken?

Kijk eens hier of je daar iets wijzer uit geraakt: KLIK HIER. Voor de rest betwijfel ik of je persoonlijke data (foto's, filmpjes, muziek) mee in de backup geïntegreerd zitten. Hangt er beetje vanaf of er een extra geheugenkaartje in je S7 zit. Dat kan je er ook eventueel uithalen en uitlezen op de pc voor een backup (met een cardreader). Ik werk zelf met OneDrive op de smartphone, zo worden mijn persoonlijke data meteen geuploaded naar de cloud en komen automatisch op de pc terechtkomen. Voor backup van mijn apps, settings enz werk ik in met de ingebouwde app van Samsung (ook naar de cloud).

Hallo Artstudio, Jouw link leidt me naar de dezelfde locatie waar ik Smartswitch heb gevonden en geïnstalleerd. En de backup daarvan kan ik dus niet vinden. Maar je geeft me wel een uitstekende tip!! Ik heb er inderdaad een SD-kaart in zitten van 64 Gb. Daarvan is nog zo'n 20Gb vrij.
Als ik de inhoud van de SD-kaart helemaal op de pc zet in een georganiseerde map, dan is dat niet alleen makkelijker maar in bepaalde gevallen hoef ik ook niets terug te zetten. TOP!
Ik hoef de SD-kaart er niet uit te halen. Via Deze Computer kan ik rechtstreeks naar de telefoon en de inhoud van de SD-kaartoverzetten, om daarna eventueel weer vooraan te beginnen.
Overigens werk ik ook met whatsapp op mijn pc (gekoppeld aan mijn smartphone) dus dan heb ik alles onder één dak.
Dank je voor je suggesties en tips !

er misschien over gekeken?

6404793f7f5ac-SmartSwitch.jpg

hier zou de backup moeten staan!

Laat anders de verkenner zoeken op: "Samsung Backup"
Ik maak regelmatig back-ups met Smart Switch maar heb ze nooit terug hoeven te zetten (ik back-up ook via mijn Google account), dus zeker ben ik niet van je vraag maar volgens mij maakt hij letterlijk van alles een back-up. Dat kun je ook zien in de back-up folder (zodra je die gevonden hebt).
Zie links in het kader van het back-up menu waar je ook aan kunt geven waar back-ups van moeten worden gemaakt.
Zelf geef ik er de voorkeur aan om, in elk geval mijn afbeeldingen, vooral handmatig te back-uppen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan