Sleepnet referendum

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 18
  • Weergaven 1127

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
7.049
Punten
113
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender, MBAM Free & Eset Online
FW
Windows Firewall
Er zijn inmiddels genoeg handtekeningen verzameld om een referendum tegen "Sleepnet" te houden.

Overal in de westerse wereld wordt het internet gebruikt gebruikt om data van gebruikers te verkrijgen.

Ook in Nederland gaat dat gebeuren - ook hier onder het mom om terroristen te vangen en om ze voor te zijn.
Dus zogenaamd om onze vrijheid te verdedigen.

Als we naar de bakermat kijken, waar dat al jaren lang op grote schaal gebeurd - de Verenigde Staten met o.a. de NSA - die ook de eigen bevolking bespioneerd.

Je kan zeggen, dat de USA echt niet veiliger is geworden in de strijd tegen terrorisme.
Al die enorme bergen van data, welke continu worden aangevuld, moeten onderzocht worden.
En als de algoritmes in de USA het werk al niet aankunnen, wat denken de Nederlandse instituten straks met al die data te kunnen doen?

Er wordt luid geroepen dat onze privacy te grabbel ligt en je moet toch echt tegen het 'Sleepnet' zijn!

Maar ik geloof heilig dat diegenen die de bult data te verwerken krijgen, vanaf dag 1 al denken: onbegonnen werk en dus maar niet aan beginnen!
En daarom maak ik me er niet druk om.

Je maakt je er niet druk om...
Al die data kan in de toekomst ook tegen jou gebruikt gaan worden!

Welnee, tegen dat ze mij uit die grote hoop gehaald hebben, ben ik 95 en lach ik ze uit! Maar ze beginnen niet aan die grote hoop, dat is bedacht door iemand die het niet hoeft te doen.

Mag ik even lachen? Zo langzamerhand weten we allemaal wel wat in Nederland een referendum waard is, nul komma nul... Het organiseren van het toneelstukje gaat de gemeenschap weer handenvol met geld kosten waarna toneelmeester Rutte en consorten zich opnieuw niets aan van de meerderheid (lees het gepeupel) zal aantrekken. Dat hebben we met het Oekraïne referendum ook al meegemaakt.

In Nederland zal óók een referendum, met als inzet onze privacy, een farce blijken waarbij de illusie wordt gewekt dat jouw stem óók mee telt... ABSOLUUT NIET DUS!

Overigens blijft het is een grof schandaal dat D66 (de partij die altijd zo fel voor een referendum pleitte) zich na het Oekraïne ECHEC muisstil hield en alle pro EU praatjes van Rutte voor zoete koek heeft geslikt. Typisch een partij zonder ruggengraat die het meelopen uhhh... regeren kennelijk belangrijker vind dan hun eigen principes. Binnenkort regeren ze mee, wat zal dat een feest worden.

Zo'n referendem kan wel handig zijn. Zo zien ze wie tegen zijn, en wie dus mogelijk iets te verbergen hebben. Daar kunnen ze dan gelijk alle informatie van onderzoeken.

De wet gaan we niet tegen houden, en ook zonder die wet gebeurt het zonder dat we daar weet van hebben.

Hopelijk kan er met die wet ook een hoop narigheid&ellende worden voorkomen.

Hopelijk kan er met die wet ook een hoop narigheid&ellende worden voorkomen.

Lees mijn openingstopic; ondanks alle data is de USA er geen steek veiliger op geworden.

Dus blijf ik er bij dat het voor niks is: bergen data die niet uit te pluizen zijn, en evengoed nog onveilig.

Kortom, het is onzinnig. Wat voor onmogelijke plannen mogen we nog meer van onze nieuwe (nou ja, nieuwe) coalitie verwachten?

Kortom, het is onzinnig. Wat voor onmogelijke plannen mogen we nog meer van onze nieuwe (nou ja, nieuwe) coalitie verwachten?

Dat rijk Nederland nog rijker wordt en de rest financieel verder uitgekleed gaat worden.
Want als je leest dat de energierekening gemiddeld 70 euro hoger wordt door een milieubelasting gebaseerd op de CO2-leugen, zegt dat mijn inziens genoeg.

Ik zit ongetwijfeld weer op het stembureau. Verwachten jullie een grote opkomst? Ik eigenlijk niet.

Wordt gecombineerd met de gemeenteraardsverkiezingen volgend jaar.

O heer, dat zijn dan weer 2 biljetten en daar hebben velen moeite mee. En de opkomst is dan wel redelijk, zodat de dag goed om komt. Nu nog de stemmachine terug en ik ben helemaal blij.

Als het aan mij zou liggen dan hadden we morgen alweer nieuwe verkiezingen (en een andere ministerpresident)

Als het aan mij zou liggen dan hadden we morgen alweer nieuwe verkiezingen (en een andere ministerpresident)

Wie heb jij dan op het oog daarvoor?

Helaas zie ik zo een twee drie geen opvolger Abraham, maar na al die jaren van loze beloftes en leugens ben ik Rutte spuugzat. Misschien verdient een linkse coalitie een kans, al was het alleen maar om de gewone man een beter perspectief te bieden. Ikzelf ben een AOW-er met een klein pensioentje en ik voel me al jarenlang door Rutte benadeeld en vergeten, maar desondanks mag ik niet mopperen. Het kan immers altijd nog (veel) slechter...

Er is namelijk in Nederland een bijzonder grote groep jongeren die door onze overheid ernstig gedupeerd en doodgezwegen wordt. Wat te denken van al die jongeren met een al dan niet afgemaakte Vmbo of gelijkwaardige opleiding? Mijn bijna 36-jarige dochter heeft helaas haar mavo niet afgemaakt. Nadat zij alweer meer dan 10 jaar geleden haar fijne en goede vaste betrekking verloor, was zij gedwongen om via uitzend-bureaus steeds van werkgever naar werkgever te huppelen, simpelweg omdat de overheid de Nederlandse werkgever overdreven in de watten heeft gelegd.

Hierbij doel ik in het bijzonder op de versoepeling van het ontslagrecht waarvoor ik wel begrip kon/kan opbrengen, maar waarvan we vervolgens mogen vaststellen dat het finaal is doorgeschoten. Het is vandaag de dag zó, dat volwassen mensen, zélfs van in de dertig jaar en soms ouder, gedwongen zijn om tegen minimum loon (soms een schijntje meer) te moeten werken. Dit noem ik wantoestanden en daarvoor stel ik de Nederlandse overheid verantwoordelijk! Wat heeft deze groep jongeren voor perspectief? Nul komma nul, dat kan ik je verzekeren. Er is een arbeidsklimaat geschapen waarin de werkgever zich kan en mag permitteren via "kortlopende contracten" steeds opnieuw een andere werknemer in dienst te nemen. Zodoende kan worden voorkomen dat er een vast contract moet worden aangeboden hetgeen deze uiteraard te duur zal vinden. Uiteraard met goedvinden en aanmoedigingen van de VVD.

Wat doen Rutte en consorten om de zojuist aangehaalde groep (betreft dikwijls jongeren) tegen deze uitnemerij te beschermen? Helaas niets, hij sluit zijn ogen en refereert aan het boek "van krantenjongen tot miljonair" Je moet er toch niet aan denken dat je zo uitzichtloos en kansloos jaar in jaar uit van werkgever naar werkgever moet lopen om in ieder geval nog je boterham te kunnen kopen en de huur te betalen? Voor de rest hebben deze mensen niets en je moet er toch niet aan denken hoe zij ervoor staan wanneer zij richting 60-plus lopen?

Laatst bewerkt:
Als jouw dochter 60 is, kan ze naar alle waarschijnlijkheid pas met 75 jaar of nog ouder met pensioen!

Helaas... het potje is dan leeg en zij verdient veel te weinig om zich daarvoor te verzekeren.... Ik bedoel maar, kan het nog erger?

Dat heb je heel goed gezegd Hans!

Het is werkelijk rampzalig als je nu als jong-volwassene aan je leven gaat beginnen. En Rutte kan trots zijn op wat voor velen dus een ramp is! Het is onbegrijpelijk dat er zoveel mensen op hem gestemd hebben en het is heel erg dat hij het met een aantal meelopers voor elkaar heeft gekregen om een kabinet te vormen!
Want meelopers, zo noem ik hen. Ze hebben hun principes verloochend om 'het land te dienen'. Nou, dat land heeft hier helemaal niks aan!

En nu zijn er opeens veel mensen die schande roepen van de plannen. Maar wanneer roepen ze? Als ze zien hoe hun portemonnaie geleegd wordt! Maar dan is het te laat. En dan kijken ze nog alleen in hun eigen beurs en gaan voorbij aan die van onze volgende generatie.

Nee, Rutte heeft de op hem uitgebrachte stemmen niet verdiend, en eigenlijk geldt dat ook voor de andere 3 partijen die nu om hem heen lopen te glimmen. Ze zijn apetrots dat ze in een kabinet mogen zitten, maar ze zouden zich er voor moeten schamen! Ik ben heel erg blij dat mijn stem daar niet bij hoort, al heeft niemand daar nu iets aan.

Terug
Bovenaan Onderaan