slechte schijf

Najsnarf

PCS Lid
Lid geworden
5 augustus 2016
Waarderingsscore
390
Punten
83
OS
W11pro
AV
MBAM en Windows
na problemen met e pc die mogelijk veroorzaakt werden door een (oude) ingebouwde H.D. Vandaag een SSD ingebouwd.
Daar heb ik eerst - bij wijze van proef - Windows 10 op geïnstalleerd en er weer af gehaald (door die schijf te formatteren), en vervolgens de schijf ingeschakeld als tweede opslag-schijf voor vrijwel alles. Hier wat afbeeldingen van schijfbeheer, verkenner en wat MiniToolPartitionWizard ziet. Hoe kan ik dat oplossen?
5ac65a7728cd0-No.001.jpg

en
5ac65aa9badc1-No.002.jpg

&
5ac65ad233f58-No.003.jpg

Download de bijgevoegde CrystalDiskInfo.zip.
Na download het bestand uitpakken en openen.

Dubbelklik dan op DiskInfo.exe

Geeft het tool een gele knop aan,

laat dan weten welke regels in de gele kleur zijn vermeld.

Vreemd: Crystaldisk ziet er maar twee (van de drie): de SSD-C-schijf en die "dikke" van 1 TB
5ac671802de0e-No.001.jpg

en
5ac671a3bae65-No.002.jpg

dus daar is wel iets mee mis, maar wat?
Op die slechte schijf staan bestanden die ik wel kan verwijderen als dat nodig is, want er is dan nog die "dikzak" en er staan gegevens op een uitwendige USB-schijf die afgekoppeld is.

Die disk die niet opgemerkt is door Crystal Disk, wordt die nog wel in het bios getoond.

Is het overigens een SSD?
Indien ja - welk merk?

Vanochtend weer gekeken: er schijnt nu niks aan de hand te zijn wat nu de G-schijf heet.
Merk is een een Kingston (Azerty, verstuurd door Zalando, ra ra)
Product: Kingston A400 SSD - Solid state drive Stukprijs: € 39,90.
In de bios nu niet gekeken, hier wat prentjes.
5ac7132f2581f-No.001.jpg

5ac713c075a8a-No.002.jpg

5ac713e81e217-No.003.jpg
.

De ene keer is de schijf zichbaar , de andere keer niet . Heb je al eens geprobeerd met een ander SATA kabelttje en zit het huidige SATA kabeltje goed aangedrukt ?

Inderdaad: meestal bedenkt ik dat soort zaken 's nachts (!), maar vandaag was ik begonnen gewoon verkenner, schijfbeheer en crystaldisk te bekijken en zag dat alles goed was.

Laatst bewerkt:
Schijf 1 & 2 bevatten elk een besturingssysteem zo te zien.

Waar twee besturingssystemen op twee verschillen HD?SSD's?
Kan je via het bios bootmenu deze apart opstarten?

@Abraham54: dat zal kloppen: aanvankelijk heb ik op die nieuwe SSD een nieuwe Windows 10 willen zetten. Aangezien ik op geen enkele wijze verbinding met internet kon krijgen (bij apparaatbeheer de bekende gele driehoekjes die met een zoekactie niet te beïnvloeden waren) die SSD geformatteerd. kennelijk was dat niet afdoende. Daarna de gegevens van die oudere HD van 1 TB er op gekopieerd. Op de C-schijf (SSD) staat uiteraard mijn windows.
5ac73e924a417-No.001.jpg

samenvattend:

die schijf wil ik nu alléén voor opslag gebruiken, en hoe kan ik dat "door systeem gereserveerde "deel echt verwijderen?

5ac73f3e153c6-No.002.jpg

De Kingston schijnt geen S.M.A.R.T. gegevens te verstrekken.

Kinston SSD's zijn volgens mij Intel SSD's - mogelijk dat de Intel Software je wijzer kan maken over de die SSD.

inmiddels met M.T.P.W. wat gewerkt:
5ac7410519bff-No.002.jpg

en ik denk dat ik het zo maar even laat. (voorlopig) alweer hartelijk dank!

(bij apparaatbeheer de bekende gele driehoekjes die met een zoekactie niet te beïnvloeden waren)

Gele rondjes in apparaatbeheer verwijzen naar . Apparaat gedecteerd maar geen of verkeerde stuurprogramma's geïnstalleerd .
Gele driehoekjes zijn waarschuwingen dat het apparaat zelf aan het begeven is .

Dank je wel, dat is mij al ongeveer 20 jaar bekend. Die stuurprogramma's voor ethernet etc. werden niet gevonden. Maar daar wordt die schijf dus nu niet meer voor gebruikt.

Terug
Bovenaan Onderaan