Sky-dive!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kate40
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 0
  • Weergaven 408
K

Kate40

Gast
Nu eens geen topic over geweld, maar iets anders.

Op de hoek van de afslag A2 naar Vleuten verrees in een paar maanden een gebouw waar ik met verbazing naar keek. In het begin was het een hoop roest, daarna kwam er bekleding, en aan de vorm was het naar mijn mening bedoeld om van enorme hoogte via een soort glijbaan af te dalen naar de A2, om dus te oefenen voor een zachte landing op de vluchtstrook!
Iedere dinsdag reed ik er langs om te gaan oppassen in Vleuten en toen kwam er op een dag het woord Sky-dive op de zijkant te staan. Het is een vreselijk hoog gebouw en sky-dive zei me niets.

Ach, en wat doe je dan? Je stuurt een gezellige mail naar de organisatie van Sky-dive om te zeggen dat het nu tijd wordt dat je eens komt kijken. Ik kreeg een hele aardige mail terug en ik werd uitgenodigd bij de opening in april. Dat leek me niet leuk, maar op 30 mei was mijn bezichtiging er eindelijk! Samen met de kleinkinderen werd ik in de watten gelegd en we keken onze ogen uit.

Tjonge, als jullie nog eens iets leuks willen gaan doen, ga dan daar naar toe!!! Ik heb met verbazing gekeken hoe mensen werden voorbereid op dezelfde sensatie die je hebt als je op 4000 meter hoog een vrije val maakt uit een vliegtuig (het is wel aan te bevelen om in dat laatste geval daarna de parachute te openen!).
Gehuld in aparte pakken, met een helm op, vlieg je op je buik met gestrekte armen door een grote, heel hoge, windtunnel. Er is oefening voor nodig, maar er gaat eerst een instructeur mee. Het lijkt me geweldig en ik sluit dus niets uit! Want parachute springen stond altijd hoog op mijn verlanglijstje.

Het is duur en je vliegt niet zo lang, maar toch...... Over de werkwijze ben ik nog niet uit. Maar dat legt een van jullie me vast wel uit. Natuurkunde was altijd mijn slechtste vak!
Misschien iets voor een verjaardagsfeestje? Er zijn geloof ik nog 2 van dat soort gelegenheden in ons land, maar dit is de grootste.

Terug
Bovenaan Onderaan